StoryEditor
Producenci
04.02.2022 00:00

Yope od tego roku będzie przeznaczać 1 proc. obrotu na ekologię i działania CSR

Marka Yope zadeklarowała, że od 2022 roku będzie przeznaczać 1 proc. swojego obrotu na działania dla Ziemi i dla społeczności. Deklaracja jest częścią nowej strategii marki: #YOPEforGOOD.

Yope w ramach wykorzystania 1 proc. inwestuje w nowoczesne ekologicznych opakowania, certyfikowane składniki, rozwój sieci stacji refill, ale też akcje charytatywne i społeczne, wsparcie finansowe oraz rzeczowe na rzecz fundacji oraz w promocję i komunikację wartości społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Po raz pierwszy policzyliśmy, ile przeznaczamy na inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju – w skali roku może to być nawet ponad pół miliona złotych – zdradził Paweł Kosowicz, współwłaściciel marki.

Firma jest znana z prospołecznych i proekologicznych działań. Niedawno wspierała seniorów, a wcześniej przekazywała część swoich zysków na wysiewanie łąk i sadzenie lasów czy budowę hoteli dla dzikich pszczół.

O planetę dba również poprzez swoje produkty. Opakowania Yope wykonane są między innymi z plastiku pochodzącego w 100 proc. z recyklingu, ze szkła i z bio-plastiku, etykiety drukowane są na folii z trzciny cukrowej, a dzięki stacjom refill marka udostępnia klientom możliwość ponownego napełniania opakowań swoimi produktami.

Czytaj też: Yope planuje zainstalować 100 refillomatów

– Społeczna odpowiedzialność to istotna kwestia dla konsumentów, którzy w decyzjach zakupowych zwracają uwagę nie tylko na jakość produktu, ale również na wartości i realne działania stojące za daną marką. Odbiorcy patrzą firmom na ręce i rozliczają z konkretnych działań. Nie wystarczą już okrągłe hasła o „przyczynianiu się do zrównoważonego rozwoju”. Nabierają znaczenia stojące za deklaracjami liczby, które są elementem transparentności marki i budowania zaufania wśród konsumentów – mówi Joanna Pawełczak, odpowiedzialna w Yope za działania CSR.

Czytaj też: Mintel: Konsumenci chcą widzieć efekty deklarowanej przez marki etyki biznesu [TRENDY 2022]

Plany Yope na 2022 rok obejmują między innymi dalszą współpracę z fundacjami i zaangażowanie w kolejne akcje społeczne i charytatywne, redukcję ilości plastiku używanego w opakowaniach nawet o 30 proc. (oznacza to zmniejszenie ilości używanego plastiku rocznie przynajmniej o 10 ton), zwiększenie ilości opakowań pochodzących z recyklingu, rozwinięcie sieci stacji refill – w 2022 roku będzie ich aż 200 w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2024 18:31
Avène: zdrowa skóra buduje pewność siebie
Drota Gardias; prof. dermatologii Aleksandra Lesiak; kosmetolog Alexa Antczak; Katarzyna Stachurska, product manager Avènefot. Avene
Stan skóry wpływa na naszą samoocenę, a ta przekłada się na ogólne samopoczucie i samoocenę. O tym, że musimy wyzwolić się spod presji oczekiwań co do idealnego wyglądu a zarazem o indywidualnym podejściu do pielęgnacji mówi coraz więcej marek kosmetycznych. Marka Eau Thermale Avène zaprosiła do dyskusji na ten temat ekspertów – dermatologów i kosmetologów oraz liderki opinii.

Kobiety źle oceniają swój wygląd – niska samoocena jest w piątce najważniejszych problemów, z którymi się zmagają – podaje marka Avène: mimo iż o zdrowiu skóry i jej problemach wiemy coraz więcej, to wciąż żyjemy w świecie pełnym presji i oczekiwań co do idealnego wyglądu.

Tymczasem nie ma idealnego wzorca urody, tak samo jak nie ma idealnej skóry – każdy z nas ma jakieś problemy. Najczęściej są to przebarwienia, zmarszczki, trądzik. Polki mają delikatną skórę, często wrażliwą, naczynkową. Stan skóry zmienia się pod wpływem rozmaitych czynników zewnętrznych, pod wpływem stresu, problemów ze zdrowiem, w wyniku złej diety i po prostu z wiekiem. Jednak uwzględniając te czynniki należy dobrać odpowiednią pielęgnację, bo dzięki temu – mając w składzie produktów odpowiednie składniki – łatwiej można zapanować nad jej stanem.

– Skóra stanowi nasz największy organ, a codzienne wyzwania, którym musi stawić czoła, mogą mieć znaczący wpływ na jej zdrowie i wygląd. Kilka kluczowych problemów, z którymi skóra boryka się w codziennym świecie to zanieczyszczenie środowiska, nieodpowiednia dieta, stres, nadmierne korzystanie z technologii, a przede wszystkim promieniowanie UV i ekspozycja na nie – mówi prof. dermatologii Aleksandra Lesiak

– Każdy z nas chce jak najlepiej wyglądać i czuć się we własnym ciele. Zmiany skórne bardzo często odbierają nam pewność siebie, prowadzą do kompleksów. Zwłaszcza, że każda skóra jest inna, a jej potrzeby są różne i indywidualne. Warto pamiętać o holistycznym podejściu – o tym, aby nie panikować, gdy pojawia się jakiś problem tylko wdrożyć odpowiednio dobraną, spójną pielęgnację – dodaje kosmetolog Alexa Antczak.

Obie ekspertki zabrały głos w panelu dyskusyjnym, który marka Avène zorganizowała prezentując swoje spojrzenie na pielęgnację skóry oraz nowości. Głos zabrały także Katarzyna Stachurska, product manager Avène oraz Dorota Gardias, która także poprowadziła całe wydarzenie.

image
Konsultacje i prezentacja gam dermokosmetycznych
fot. Avene
image
Testowanie dermokosmetyków ochronnych z fitrami UV
fot. Avene

Uczestnicy spotkania, które odbyło się w warszawskim wysokościowcu Skyliner, mogli wykonać test skóry, aby na jego podstawie dobrać odpowiednią, spersonalizowaną pielęgnację, a poszczególne dermokosmetyki Avène zostały wyeksponowane w przeznaczonych dla nich strefach. Wśród nowości marka zaprezentowała Cicalfate+ multiochronny krem regenerujący SPF50+ przeznaczony również do skory po zabiegach dermatologicznych i po wykonaniu tatuażu; Antirougeurs Rosamed koncentrat na utrwalone zaczerwienienia dla cery naczynkowej oraz stosowany m.in. w przebiegu trądziku różowatego; dwa nowe fluidy w gamie Sun Care z SPF 50+ chroniące przed promieniowaniem UVB, UVA i światłem niebieskim (HEV) oraz krem intensywnie rozświetlający i serum korygująco-rozjaśniające w gamie Avène Vitamin Activ Cg.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2024 09:50
Dr. Miele Cosmed Group S.A notuje rekordową dywidendę
Global Cosmed ma w portfolio między innymi marki Bobini, Sofin i Apart.rosahale.pl
Spółka przeznaczyła ponad 7,8 milionów zł na dywidendę dla akcjonariuszy. Jest to najwyższa w historii kwota wypłat, wynikająca z rekordowych wyników finansowych Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group za 2023 rok, z zyskiem netto wynoszącym 22,2 milionów zł.

Zgodnie z wnioskiem Zarządu Dr. Miele Cosmed Group S.A, zatwierdzonym 15 maja 2024 roku, spółka przeznaczy na dywidendę dla akcjonariuszy 35,3 proc. skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej za 2023 rok, co stanowi ponad 7,8 milionów zł (0,09 zł na akcję). Decyzja ta wynika z Polityki dywidendowej na lata 2024-2026 oraz planów inwestycyjnych określonych w Strategii Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group.

Jak skomentowała Magdalena Miele, prezeska zarządu Dr. Miele Cosmed Group S.A., Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group osiągnęła dynamiczny wzrost wyników finansowych, część zysku przeznaczając na dywidendę, realizując tym samym zapowiedzi Zarządu sprzed kilkunastu miesięcy. Jasna strategia biznesowa i silny zespół gwarantują dalszy wzrost wartości firmy i korzyści dla akcjonariuszy.

Przypomnijmy, że według raportu finansowego opublikowanego pod koniec kwietnia, Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group zanotowała w 2023 roku przychód w wysokości 444 milionów zł (wzrost o 12 proc. w skali roku) oraz EBITDA na poziomie 45 milionów zł (wzrost o 32,2 milionów zł, czyli 255 proc. w porównaniu z 2022 rokiem).

Działalność spółki koncentruje się na produkcji i sprzedaży kosmetyków oraz chemii gospodarczej własnych marek oraz marek produkowanych na zlecenie sieci handlowych (private label). Strategia biznesowa, opublikowana 29 kwietnia, zakłada rozwój marek Grupy Kapitałowej: Kret, Bobini, Sofin i Apart, zarówno w Polsce, Niemczech, jak i na rynkach eksportowych, zgodnie z globalnymi celami oraz praktykami środowiskowymi i społecznymi oraz ładu korporacyjnego.

Czytaj także: Dr. Miele Cosmed Group chwali się rekordowymi wynikami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2024 07:27