StoryEditor
Producenci
23.12.2021 00:00

Yope wspiera seniorów przed Świętami

Święta Bożego Narodzenia to czas dzielenia się i wspierania potrzebujących. Dlatego, jak co roku, Yope wspiera inicjatywy, które powstały, by dawać ludziom radość, wsparcie i nieść pomoc.

W tym roku pracujemy z inicjatywami wspierającymi seniorów. Bo Święta szczególnie łączą pokolenia, a niespożyta życiowa energia seniorów daje nam tyle dobrego! – mówi Joanna Pawełczak, CSR Manager Yope.

Świąteczna kampania w social mediach Yope ma na celu podkreślić, na jak wielu płaszczyznach można pomóc seniorom. Oprócz wspierania tych najbardziej potrzebujących celem firmy jest zachęcenie młodszego pokolenia do wspierania seniorów i dzielenia się z nimi swoimi umiejętnościami często bardzo potrzebnymi do funkcjonowania w ówczesnym świecie, jak założenie konta w mediach społecznościowych, stworzenie strony internetowej czy korzystanie z internetu.

Jestem przekonana, że powinniśmy robić wiele by wspierać takie inicjatywy, bo seniorzy, to ludzie, którzy obdarowują niesamowitą energią i pragną, aby nie być wyłączonym z życia społecznego ze względu na swój wiek. Pamiętajmy, aby szczególnie w tym Świątecznym okresie dzielić się tym, co dobre, bo najlepsze jest w nas… w środku! – dodaje Magdalena Dudarska-Rodak, Influencer Manager Yope, pomysłodawczyni kampanii #Najlepszejestwśrodku

Kogo wparło Yope:

Klubokawiarnia Pora na seniora tętni życiem – Pani Basia serwuje kawę, w sali odbywają się warsztaty jogi, pilates, tańca, przy stolikach goście grają w brydża, szachy. Słychać głosy i radosny śmiech. Klubokawiarnia to miejsce stworzone z marzenia, aby Seniorzy mogli aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i kulturalnym. Pragniemy przywrócić im radość życia – deklarują twórczynie miejsca Justyna i Kasia. To się zdecydowanie udało!

Zepsuł Ci się zegarek, parasol albo bucik? Zegarmistrz, parasolnik, gorseciarka, repasacja pończoch, szewc to w dzisiejszych czasach usługi znikające z miejskiego pejzażu. A nie musi tak być – Dziadkowie biznesu, to inicjatywa stworzona przez grupę studentów, którzy wspierają istniejące od lat biznesy osób starszych. Znajdziesz ich na instagrami oraz… w specjalnej aplikacji! Zainstaluj ją i poszukaj w swojej okolicy rymarza – może kupisz u niego piękny portfel na prezent dla mamy?

– Osoby starsze przebywające w domach opieki są samotne. Chcemy im pokazać, że ktoś o nich pamięta, a indywidualnie przygotowany prezent sprawia, że czują się ważni i docenieni – mówią Roksana i Mateusza Góral, którzy już czwarty rok organizują akcję Święty Mikołaj dla Seniora, która trafia już do ponad 7 tys. potrzebujących. Inicjatywa łączy Seniorów przebywających w placówkach opiekuńczych, którzy wysyłają listy do Świętego Mikołaja, z wolontariuszami, którzy na te listy odpowiadają wysyłając paczki. Yope co roku przekazuje seniorom kosmetyki, by obdarować świąteczną atmosferą Starsze osoby, którymi opiekuje się fundacja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 13:57
Coty sprzedaje ostatnie udziały w Wella i przyspiesza redukcję zadłużenia
W portfolio Coty obecnie znajdują się takie brandy jak Bruno Banani, Lancaster, Sally Hansen czy Miss Sporty.Shutterstock

Amerykański koncern kosmetyczny Coty poinformował o sprzedaży pozostałych 25,8 proc. udziałów w marce fryzjerskiej Wella do funduszu KKR za 750 mln dolarów. Transakcja zamyka wieloletni proces wyjścia Coty z tej inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do udziału w przyszłych wpływach z ewentualnej sprzedaży Wella lub jej pierwszej oferty publicznej.

Jak donosi Bloomberg, zgodnie z komunikatem spółki Coty będzie uprawnione do 45 proc. wpływów z potencjalnej sprzedaży lub IPO Wella po osiągnięciu przez KKR tzw. preferowanego zwrotu z inwestycji. Większość środków uzyskanych z transakcji ma zostać przeznaczona na redukcję zadłużenia, co wpisuje się w deklarowany przez spółkę cel poprawy bilansu i stabilności finansowej.

Decyzja o sprzedaży udziałów zapada w okresie wyraźnych trudności operacyjnych Coty. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka miała problemy ze wzrostem sprzedaży w segmencie mass beauty, który pozostaje pod silną presją konkurencji ze strony nowszych marek. Notowania Coty spadły w tym czasie o ponad 70 proc., choć po ogłoszeniu transakcji akcje wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym.

Na początku 2025 roku Coty rozpoczęło przegląd strategiczny, rozważając sprzedaż części aktywów w celu skoncentrowania się na segmencie zapachów, który pozostaje kluczowym obszarem działalności spółki. Tydzień wcześniej „Financial Times” informował, że główny akcjonariusz, JAB Holding, rozważa zmiany w kierownictwie, które mogą skutkować odejściem przewodniczącego rady nadzorczej oraz dyrektora generalnego.

Coty podkreśla, że obecna transakcja finalizuje program restrukturyzacyjny zapoczątkowany w 2020 roku, którego celem było uproszczenie portfela marek i operacji. Spółka nabyła Wella w 2015 roku od Procter & Gamble w ramach transakcji o wartości 12,5 mld dolarów obejmującej biznes kosmetyczny P&G. Założona w 1904 roku w Paryżu Coty posiada obecnie kapitalizację rynkową na poziomie około 2,8 mld dolarów i licencjonuje m.in. zapachy marek Gucci, Chloé oraz Burberry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2025 09:33