StoryEditor
Producenci
04.08.2023 16:28

Yves Rocher zamyka sklepy w Niemczech, Austrii i Szwajcarii

W Polsce Yves Rocher ma 145 sklepów. Na razie nic nie wiadomo o ich ewentualnych zamknięciach. / Poznań Plaza
Francuska firma Yves Rocher poinformowała, że zamyka swoje sklepy w Niemczech. W planach są też zamknięcia w Austrii i Szwajcarii.

W witrynie jednego z niemieckich sklepów Yves Rocher pojawił się komunikat, informujący, że z dniem 19 września 2023 roku stacjonarna działalność firmy zostaje zamknięta, a produkty będą dostępne jedynie online.

Więcej dowiadujemy się z informacji przesłanej do redakcji Bild przez biuro prasowe Yves Rocher:

Przy obecnym modelu biznesowym, ze względu na ogromne wyzwania gospodarcze nie jesteśmy w stanie działać w sposób zrównoważony i skuteczny. Dlatego Yves Rocher planuje stopniowe zamykanie sklepów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii w nadchodzących miesiącach.

Okazuje się też, że pracownicy zostali poinformowani o zamknięciach w połowie marca. Ostatecznie zwolnionych ma zostać 250 osób z 350 zatrudnionych obecnie w 140 sklepach w Niemczech, Austrii i Szwajcarii i kolejnych 200 w centrali firmy w Stuttgarcie.

Z informacji niemieckiej prasy wynika, że sklepy w Hesji, Darmstadt i w Limburgu już zostały zamknięte, podobnie jak dwa z siedmiu sklepów w Berlinie. Natomiast sklep we Frankfurcie będzie otwarty do 16 września.

W 2021 roku marka Yves Rocher zamknęła wszystkie siedem sklepów detalicznych w Holandii.

Czytaj też: Yves Rocher zamyka swoje sklepy w Holandii 

 

W Polsce Yves Rocher - według informacji na stronie - ma 57 sklepów własnych oraz 61 franczyzowych. Na razie nic nie wiadomo o ich ewentualnych zamknięciach.

 

Firma jest uważana za pioniera w dziedzinie kosmetyków naturalnych. Grupa zatrudnia ponad 15 tys. osób na świecie i generuje roczną sprzedaż w wysokości ponad 2,3 mld euro. Produkty sprzedaje w sklepach własnych i w e-commerce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 14:22