StoryEditor
Producenci
13.05.2021 00:00

Z L’Oréal do Oceanic - Katarzyna Lewko nową szefową marketingu

Katarzyna Lewko dołączyła do Grupy Kapitałowej Oceanic. Objęła stanowisko chief marketing officera. Wcześniej, przez 15 lat pracowała dla światowego lidera branży beauty – firmy L’Oréal –  gdzie piastowała wiele stanowisk zarządczych.

Przychodzę do firmy, która jest ikoną na polskim rynku beauty, firmą z ogromnym dorobkiem, tradycją, ale i ogromnym potencjałem rozwojowym. Jestem przekonana, że wspólnie z zespołem rzucimy wyzwanie całej branży – zapowiedziała Katarzyna Lewko, nowa szefowa marketingu Oceanic.

Od początku stycznia 2021 roku Katarzyna Lewko zarządza całą strukturą marketingu firmy Oceanic. Odpowiada za stworzenie spójnej wizji oraz przygotowanie i egzekucję kompleksowych strategii rozwoju marek i produktów, a także za realizację komercyjnych planów firmy.

Katarzyna jest ekspertką i liderką, która zawsze na pierwszym miejscu stawia ludzi. Konsekwentnie wykorzystuje swoją pasję do zrozumienia potrzeb konsumentów. Jej ciekawość i chęć ciągłej nauki połączona ze strategicznym spojrzeniem oraz rozumieniem biznesu są cennymi atutami dla naszej firmy – skomentowała Dorota Soszyńska, główny udziałowiec firmy Oceanic.

Katarzyna Lewko ma bogate doświadczenie w obszarze marketingu, zarządzania oraz komunikacji. Przez 15 lat pracowała dla firmy L’Oréal, w której piastowała wiele stanowisk zarządczych. Przez ostatnie 6 lat pracowała jako group product manager Skin Care Category (obszary Face Care, Body Care, Sun Care, Baby Care, Deodorants & Hygiene) w Polsce i krajach bałtyckich. Studiowała w Polsce i we Francji na Ecole Supérieure de Commerce SKEMA Business School, gdzie zdobyła tytuł Master of Science in Marketing w obszarze zarządzania markami luksusowymi i masowymi. 

Oceanic to w 100 proc. polska firma, która powstała w 1982 r. Aktualnie w portfolio firmy znajduje się ponad 800 produktów dostępnych w 45 krajach świata. Kosmetyki produkowane są w nowoczesnej fabryce zgodnie z normami ECOCERT Greenlife S.A.S. dotyczącymi kosmetyków naturalnych i organicznych, a o ich jakości świadczą certyfikaty, takie jak GMP kosmetyczne i farmaceutyczne oraz IFS HPC.

Poza flagową marką kosmetyków hipoalergicznych AA, Oceanic  jest właścicielem marek: AA Wings of Color, Long4Lashes, Lift4Skin, Oillan, Aquaselin, Polka, L’biotica, Biovax rzy i ciała oparty o wyselekcjonowane komponenty), Biovax (zaawansowany program pielęgnacji włosów).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 13:33