StoryEditor
Producenci
24.08.2021 00:00

Zakład Beiersdorf w Berlinie będzie neutralny dla klimatu od 2022 r.

Beiersdorf Manufacturing GmbH w Berlinie będzie pierwszą fabryką Beiersdorf, która na początku 2022 roku przestawi się na biogaz. Wykorzystując biometan i zieloną energię elektryczną, zmniejszy swój ogólny ślad CO2 o 99 proc. w porównaniu z 2018 r. Celem firmy jest prowadzenie wszystkich zakładów produkcyjnych na całym świecie w sposób neutralny dla klimatu do 2030 roku.

Beiersdorf zapowiada, że od 2022 r. przestanie wykorzystywać paliwa kopalne w swoim zakładzie w Berlinie. Tym samym jeszcze bardziej zmniejszy swój ślad węglowy, wykorzystując biometan zamiast gazu ziemnego.

W ramach programu zrównoważonego rozwoju Care Beyond Skin firma wyznaczyła sobie cel prowadzenia wszystkich zakładów produkcyjnych w sposób neutralny dla klimatu do 2030 roku. Emisje gazów cieplarnianych mają zostać zredukowane o 30 proc. w wartościach bezwzględnych już w 2025 r.

Od 2019 r. wszystkie zakłady produkcyjne i biurowe na całym świecie pozyskują 100 proc. energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii. Po przejściu na biometan zakład w Berlinie wytwarza ciepło i energię potrzebną do produkcji ze źródeł odnawialnych bezpośrednio na miejscu.

– Jako firma produkcyjna działająca globalnie chcemy być odpowiedzialni społecznie. Dlatego dostosowujemy działania do naszej wizji „Przyszłości pozytywnej dla klimatu”. W tym celu intensywnie pracujemy nad zmniejszeniem naszych emisji. Po przestawieniu się na ekologiczną energię i zakup środków zwiększających efektywność energetyczną, przejście na biogaz to kolejny dobry krok – mówi Malte Schulz, wiceprezes Supply Chain Europe Beiersdorf.

Pierwszym zakładem Beiersdorf, który przejdzie z gazu ziemnego na biometan do wytwarzania ciepła będzie Beiersdorf Manufacturing Berlin. Stanie się to w styczniu 2022 r. Tym samym zakład stanie się pierwszym niemal neutralnym dla klimatu obiektem pod względem bezpośrednich emisji w sieci produkcyjnej Beiersdorf. Tylko część floty pojazdów i zasilanie awaryjne (1 proc.) będą wtedy nadal zasilane paliwami kopalnymi. Te emisje resztkowe zostaną zrekompensowane za pomocą wysokiej jakości certyfikatów CO2.

Mamy już wysoce wydajny system zarządzania energią i wykorzystujemy ciepło odpadowe z procesów do ogrzewania budynku. Kupując biometan zamiast gazu ziemnego, staniemy się praktycznie neutralni dla klimatu w 2022 r. i wniesiemy ważny wkład w ochronę klimatu – nie tylko w osiągnięcie celów klimatycznych Beiersdorf, ale także w ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym – skomentował Markus Jauch, szef Beiersdorf Manufacturing Berlin.

Beiersdorf wdraża ochronę klimatu również na poziomie produktów. W linii kosmetyków do pielęgnacji ciała pod prysznic Nivea (która jest produkowana w zakładzie w Berlinie) od 2019 r. wszystkie formuły są wolne od mikroplastików, a od 2020 r. ulegają biodegradacji w 97-99 proc. Butelki wykonane są w 96 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu (bez nasadki i etykiety). Dzięki temu ich ślad węglowy został znacznie zmniejszony w ostatnich latach.

W tym roku Beierdorf zamierza też zrekompensować emisje pozostałe po środkach redukcyjnych za pomocą projektów ponownego zalesiania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 23:17