StoryEditor
Producenci
10.07.2023 00:00

Znamy już cenę akwizycji marki Creed przez Keringa: to 3,5 miliarda euro

Producent kultowego już zapachu Aventus stanowi teraz część portfolio Kering. / materiały prasowe Creed
Francuska grupa Kering, zajmująca się modą i urodą luksusową, zapłaciła 3,5 miliarda euro za przejęcie marki perfum Creed, ponieważ właściciel Gucci rozpoczyna strategicznie ważną ekspansję w konkurencyjnym sektorze luksusowych kosmetyków. Paryska grupa nie ujawniła warunków umowy ujawnionej w zeszłym miesiącu, ale cztery osoby zaznajomione ze sprawą przekazały pewne szczegóły Financial Times.

Grupa Kering, renomowany francuski koncern zajmujący się modą i luksusowymi produktami kosmetycznymi, dokonała przejęcia marki perfum Creed za kwotę 3,5 miliarda euro. Przejście to jest ważnym strategicznie krokiem dla właściciela marki Gucci, który rozszerza swoją obecność na konkurencyjnym rynku luksusowych kosmetyków. Chociaż paryska grupa Kering nie ujawniła szczegółów umowy, która została ogłoszona w ubiegłym miesiącu, cztery osoby dobrze zaznajomione z tą sprawą przekazały pewne informacje dziennikowi Financial Times.

Dwa źródła ujawniły, że jednym z powodów, dla których szczegóły transakcji nie zostały podane, było to, że firmy nie chciały ujawniać wysokich marż Creed. Kering oświadczył, że Creed miał sprzedaż na poziomie ponad 250 milionów euro w roku do końca marca. Dwa cytowane przez Financial Times źródła powiedziały, że zarobki Creed przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji wyniosły około 150 milionów euro, co daje marże powyżej 50 proc. Odpowiada to mnożnikowi EBITDA za przejęcie około 23 razy, co według analityków odzwierciedla siłę marki Creed i niedobór celów akwizycyjnych dostępnych w branży kosmetycznej z najwyższej półki.

Posunięcie to odzwierciedla również sposób, w jaki Kering, wspierany przez rodzinę miliarderów Pinault, postrzega ekspansję w kierunku piękna jako priorytet. W ostatnich latach Kering borykał się z wolniejszym wzrostem w porównaniu z większymi rywalami, takimi jak LVMH i Hermès, a inwestorzy kwestionowali, czy nie jest zbyt zależny od Gucci, swojej największej marki. Kering to jedna z największych na świecie grup luksusowych, której przychody w ubiegłym roku wyniosły 20,4 miliarda euro, a wśród których znajdują się takie marki jak Saint Laurent i Pomellato.

Czytaj także: Kering potwierdza akwizycję Creed

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.05.2024 10:59
Chanel raportuje imponujące wyniki za 2023 r.
Chanel
Chanel odnotowało sprzedaż o wartości prawie 20 miliardów dolarów w 2023 roku, napędzaną silnym wzrostem wszystkich linii produktów. Francuski luksusowy dom mody i urody ogłosił we wtorek, że ubiegłoroczne przychody wynoszące 19,7 miliarda dolarów wzrosły o 16 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Francuski dom mody i kosmetyków Chanel ogłosił we wtorek, że w 2023 roku osiągnął rekordowe przychody wynoszące 19,7 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do roku 2022. Wzrost ten został osiągnięty dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży we wszystkich liniach produktów, co potwierdza status Chanel jako jednego z liderów w branży luksusowej.

Chanel przypisało ten wzrost "dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży w każdym z działów", choć nie ujawniło szczegółowych wyników poszczególnych departamentów, w tym kosmetyków. Mimo to, szczególnie dobrze wypadł dział perfum i urody, który „doświadczył bardzo silnego wzrostu we wszystkich kategoriach”. Wyróżniono także makijaż, który odnotował znakomite wyniki w 2023 roku, dzięki ożywieniu sprzedaży w podróżach oraz wzrostowi na lokalnych rynkach.

Kluczowe kampanie marketingowe również przyczyniły się do sukcesu, na przykład Whitney Peak zastępująca Kierę Knightly jako twarz Coco Mademoiselle oraz mianowanie Timothée Chalameta ambasadorem Bleu De Chanel. W zeszłym roku miała również miejsce premiera szminki 31 Le Rouge, umieszczonej w wielokrotnie napełnianym szklanym opakowaniu, co jest kluczową innowacją mającą na celu stworzenie „ostatecznego ponadczasowego akcesorium”. CEO Chanel, Leena Nair, skomentowała:

Mocne wyniki, które ogłaszamy dzisiaj, odzwierciedlają nieustanne skupienie Chanel na wyjątkowych kreacjach, które inspirują. Podkreślają one również stałe inwestycje w budowanie pożądania naszej marki, tworzenie ostatecznego doświadczenia luksusowego dla naszych klientów oraz wspieranie naszych pracowników w rozwoju i wzroście.

Czytaj także: Chanel tworzy sojusz branżowy w celu poprawy traceability w łańuchu dostaw

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.05.2024 11:46
Stara Mydlarnia otwiera kolejne firmowe sklepy
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Stara Mydlarnia, rodzinna firma produkująca naturalne kosmetyki, inwestuje w kolejne firmowe sklepy. Najnowszy otworzy w warszawskiej Galerii Północnej, gdzie dołączy do takich najemców, jak Sephora, Douglas, Hebe i Rossmann.

Stara Mydlarnia jest dużą rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Ważną częścią jej działalności jest produkcja ręcznie wyrabianych mydeł w blokach, muffinek, creamersów i kul do kąpieli - „hand made by Stara Mydlarnia".  

Swoje kosmetyki firma sprzedaje online i w firmowych sklepach. Na dziś dysponuje siecią 24 stacjonarnych salonów, większość z nich jest ulokowana w popularnych centrach handlowych m.in. w Krakowie, Bydgoszczy, Warszawie, Poznaniu, Gdańsku czy Rzeszowie.

Wkrótce kolejny sklep dołączy do lifestylowej oferty warszawskiej Galerii Północnej. 

– Rozwój oferty lifestylowej, zwłaszcza o nowe marki kosmetyczne, jest jednym z ważniejszych aspektów naszej strategii leasingowej. Obok doskonale znanych na rynku sieciowych marek drogeryjnych i perfumeryjnych, które obecne są u nas od lat, coraz częściej w ofercie Północnej pojawiają się nowe, rodzime koncepty, które wyróżnia pomysł, jakość produktów oraz szeroki asortyment. Stara Mydlarnia, która coraz wyraźniej zaznacza się na polskim rynku centrów handlowych, jest tego najlepszym przykładem – stwierdza Katarzyna Żuchowska, leasing manager w GTC S.A.

Stara Mydlarnia produkuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów oraz produkty do aromaterapii. W ofercie sklepu, który powstanie w Północnej znajdą się produkty takich serii, jak m.in. Eco Botanica, Eco Trendy, Eco Receptura, Home Spa, For Men czy Handmade. Będą to także akcesoria, produkty do aromaterapii i zapachy do domu.  

– Brand wpisuje się w obecne trendy i rosnącą świadomość konsumenta. Fakt, że w jego ofercie znaleźć można naturalne produkty, kierowane do osób ceniących sobie ekologię i wysoką jakość, jest mocnym atutem najemcy. Wzbogaca także naszą ofertę kosmetyczną o kolejny wyróżnik – dodaje Katarzyna Żuchowska.

W Galerii Północnej Stara Mydlarnia zmierzy się ze sporą konkurencją. W kategorii zdrowia i urody działają tu takie marki jak m.in. Sephora (w tym roku zwiększyła powierzchnię najmu z 286 m kw. do 320 m kw.), Douglas, Rossmann, Hebe, Inglot, Ziaja, Super-Pharm. Dodatkowo można taki asortyment kupić w salonach TK Maxx, HalfPrice, czy Sinsay. 

Otwarcie Starej Mydlarni zaplanowano na lipiec. W kwietniu w Północnej został otwarty mający aż 1,5 tys. m kw. sklep marki JYSK. Ponadto od początku 2024 roku leasing przedłużył umowy z 9 najemcami, opiewające łącznie na 1627 m kw. W gronie tym była także Sephora, która dodatkowo zwiększyła powierzchnię najmu z 286 m kw. do 320 m kw. 

Galeria Północna należąca do Grupy GTC to centrum handlowe położone w północnej części Warszawy. Ma  powierzchnię 64,8 tys. mkw., około 200 najemców oraz 11-salowe kino. Posiada jedne z jednej z największych w stolicy ogrody na dachu, w których można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę - w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. Obiekt posiada środowiskowy certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2024 14:32