StoryEditor
Rynek i trendy
18.03.2014 00:00

Bestsellery lutego 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.



Anna Rolf-Smuniewska, 

product manager,
Tenex  
HIT! Seria Spa Vintage Body Oil z olejem abisyńskim
Kobiety coraz częściej sięgają po kosmetyki aromaterapeutyczne, pięknie pachnące, które nie tylko odżywiają skórę, ale pozwalają się zrelaksować i odstresować po całym dniu. Stąd powodzenie produktów, które zapewniają intensywne nawilżenie, poprawę kondycji skóry i jej bariery lipidowej, a do tego charakteryzują się zapachem, który odpręża, relaksuje i sprawia, że nawet domowy zabieg staje się niezwykłym rytuałem dla ciała i zmysłów.



Emilia Szymczak,

specjalista ds. marketingu,
Marion Kosmetyki 

HIT!  Spray ułatwiający rozczesywanie włosów Marion Kids
Produkt okazał się niezastąpiony w walce z dziecięcymi niezdyscyplinowanymi kosmykami. Ułatwia rozczesywanie nawet bardzo splątanych włosów, zapewniając im zdrowy wygląd. Ma owocowy, świeży i łagodny zapach, dlatego polubiły go małe księżniczki. Nie zawiera barwników, parabenów, SLES, SLS. Lekka formuła z proteinami jedwabiu i kompleksem multiwitaminowym wygładza włosy, nadając im miękkość, sprężystość i zapewniając optymalny poziom nawilżenia. 



Karina Kozerska,  

dyrektor marketingu,
Eveline Cosmetics
HIT!  Arganowy suchy olejek do ciała Eveline Argan Oil
Klientki wybierają nasz olejek ze względu na szerokie zastosowanie i doskonałe działanie na skórę. Nietłusta, lekka konsystencja łatwo się rozprowadza i bardzo szybko wchłania. Przyjemny, delikatny zapach zapewnia wyjątkowe uczucie świeżości i komfortu. 


Dorota Jędrzejczyk,  

PR & marketing
coordinator, Bell 
HIT!  Mascara Bell HYPOAllergenic
Produkt ten, stworzony z myślą o paniach o wrażliwy oczach, ze skłonnością do alergii oraz noszących szkła kontaktowe od początku cieszy się ogromnym powodzeniem. Przyznana ostatnio nagroda Najlepszy Produkt 2014 dodatkowo wzmocniła jego pozycję na rynku.


Jakub Góralczyk, 

junior PR manager,
Nivea Polska
HIT!  Anti-perspirant Nivea Deo Invisible
Produkt cieszący się niesłabnącą popularnością wśród konsumentów. Zapewnia skuteczną ochronę antyperspiracyjną, jednocześnie zabezpiecza przed powstawaniem żółtych plam na białym ubraniu oraz białych na czarnym. Konsumenci uwielbiają także jego delikatny, kwiatowy zapach.


Agnieszka Lewocka, 

dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 

HIT!  Woda perfumowana Lasstore Over Blue
Trwałość zapachu oraz miły dla oka design bardzo szybko znalazły uznanie wśród naszych klientów, co zaowocowało  podbojem sklepowych półek. Zapach ten jest wariacją zeszłorocznego bardzo dobrze rotującego produktu Lasstore Over Again.


Anna Jaworska,  

junior brand manager,
Henkel Beauty Care 
HIT!  Lakier do włosów Taft Power
Najlepiej sprzedający się produkt w asortymencie Taft. Cieszy się wielkim powodzeniem ze względu na swoją unikatową formułę Caffeine-Power zapewniającą włosom energię i mega mocne utrwalenie do 48 godzin. 


Renata Ciszewska, 

dyrektor marketingu,
Delia Cosmetics
HIT!  Serum do twarzy, szyi i dekoltu +3D Hyaluron Fussion
Produkt opracowaliśmy z myślą o kobietach oczekujących natychmiastowych efektów w pielęgnacji przeciwzmarszczkowej. Jego wyjątkowość polega na połączeniu kwasu hialuronowego oraz roślinnych komórek macierzystych, które nawilżają, liftingują oraz pobudzają procesy regeneracji i przywracają skórze jej naturalne piękno. Jego zaletą jest również buteleczka z zakraplaczem, dzięki czemu kosmetyk doskonale się aplikuje i jest bardziej wydajny. Kobiety od razu pokochały ten kosmetyk i obecnie jest to jeden z najchętniej kupowanych produktów Delia Cosmetics. 


Magdalena Głuszek, 

specjalista ds. marketingu,
Laboratorium Kosmetyków
Naturalnych Farmona 

HIT!  Szampon wzmacniający Farmona Radical
Wyjątkowo łagodny i bardzo dobrze tolerowany przez skórę głowy szampon do częstego mycia włosów zniszczonych i wypadających. Ceniony ze względu na specjalnie opracowaną recepturę – naturalny ekstrakt ze skrzypu polnego, prowitamina B5, inulina z cykorii wyraźnie wzmacniają włosy oraz poprawiają ich kondycję i wygląd. Klienci doceniają, że dzięki regularnemu stosowaniu włosy stają się sprężyste i mocniejsze oraz aksamitnie gładkie i lśniące, dobrze się rozczesują i lepiej układają.


Barbara Zapisek, 

kierownik działu rozwoju
Mincer Pharma

HIT!  100% czysty olej arganowy Mincer Argan Gold Eliksir Młodości
Produkty z arganem cieszą się ogromną popularnością. Ten jest wyjątkowy, gdyż jest to wysoce skoncentrowany olejek arganowy do różnorodnych zastosowań. Stosuje się go na twarz w walce ze zmarszczkami i oznakami starzenia, na ciało ze względu na właściwości nawilżające, ujędrniające i napinające skórę. Idealnie pielęgnuje również paznokcie i włosy. Dzięki wysokiej koncentracji  kwasów omega 3-6-9 oraz witaminy E nazywany jest prawdziwym elixirem młodości. Nic dziwnego, że klientkom trudno przejść obok niego obojętnie. 


Martyna Kostrzyńska, 

brands communication
Central Europe Beauty Care,
Procter and Gamble DS Polska
HIT!  Szampon Head & Shoulders Classic Clean 2in1
To szampon przeciwłupieżowy z odżywką 2w1, który dokładnie oczyszcza i odżywia włosy oraz skórę głowy, nadając długotrwałe uczucie świeżości. Jest tak delikatny, że może być stosowany codziennie. Kosmetyk jest szczególnie doceniany przez mężczyzn, którzy poszukują prostych a zarazem wielofunkcyjnych i skutecznych rozwiązań, dających natychmiastowe rezultaty.  


Katarzyna Butrymowicz-Knap,

dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne

HIT! Masła do ciała z linii Bielenda Appetizing Body SPA
Masła do ciała o słodkich zapachach podbiły serca konsumentek. Kosmetyki stanowią idealne rozwiązanie dla suchej i spierzchniętej skóry. Wzbogacone o olejki pistacjowy, migdałowy i makadamia aktywnie ujędrniają, nawilżają i uelastyczniają skórę. Przywracają jej właściwą kondycję, niezwykłą gładkość i sprężystość. Dodatkowo intensywne zapachy koją zmysły oraz wprowadzają w stan relaksu i harmonii. 


Katarzyna Olędzka,   

kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT!  Farby do włosów Revia
W recepturze kosmetyku wykorzystano kompleks, który chroni strukturę włosów oraz dba o ich kondycję. W jego skład wchodzą m. in.: proteiny pszenicy o właściwościach odżywczych, silikon odpowiedzialny za gładkość i połysk oraz aminokwasy gwarantujące nawilżenie włosa od wewnątrz. Dzięki takiej kompozycji, włosy po farbowaniu nie są przesuszone, stają się elastyczne, miękkie i delikatne w dotyku. Klientki nie mogły zostać na to obojętne. Tym bardziej że farby wyróżniają się komfortem aplikacji – szybko i łatwo rozprowadzają się na włosach i nie spływają z nich. A i efekt jest wyjątkowo trwały – pomimo wielokrotnego mycia, barwa włosów pozostaje bardzo intensywna. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2025 14:30
Korea Południowa wyprzedza USA i zostaje drugim największym eksporterem kosmetyków na świecie
K-beauty coraz bardziej rządzi światem.K. Bochner

Korea Południowa zajęła drugie miejsce w globalnym eksporcie kosmetyków, wyprzedzając Stany Zjednoczone i ustępując jedynie Francji – wynika z najnowszych danych Koreańskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego (KITA). W okresie od stycznia do kwietnia 2025 roku Korea wyeksportowała kosmetyki o wartości 3,61 mld dolarów amerykańskich, podczas gdy USA osiągnęły wynik 3,57 mld dolarów. To pierwszy raz w historii, gdy Korea Południowa wyprzedziła Stany Zjednoczone w tym segmencie rynku.

Już w 2024 roku Korea wykazywała silny wzrost w eksporcie kosmetyków, osiągając wartość 10,3 mld dolarów i wyprzedzając Niemcy, co pozwoliło jej zająć trzecie miejsce w rankingu światowym. Wzrost ten był znacznie szybszy niż u konkurencji – eksport koreańskich kosmetyków wzrósł o 20,3 proc. rok do roku, podczas gdy Francja odnotowała 6,3 proc., a Stany Zjednoczone zaledwie 1,1 proc. W samym kwietniu 2025 roku Korea osiągnęła miesięczny eksport przekraczający 1 mld dolarów.

Wzrostowi eksportu sprzyjają zwłaszcza rynki wschodzące w Europie i na Bliskim Wschodzie. W okresie od stycznia do maja 2025 roku eksport do Polski zwiększył się aż o 121 proc. rok do roku, osiągając wartość 111,8 mln dolarów. Znaczący wzrost zanotowano również w przypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 74 proc., do poziomu 99,3 mln dolarów.

Za sukcesem koreańskiego sektora kosmetycznego stoi ekspansja tzw. K-beauty, napędzana przez innowacyjność, przystępne ceny oraz skuteczny marketing cyfrowy. W miarę jak dojrzałe rynki stabilizują się, południowokoreańskie marki zdobywają pozycję w nowych regionach, takich jak Europa Wschodnia i Bliski Wschód, co znacząco wpływa na globalną pozycję Korei w handlu kosmetykami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
02.07.2025 12:51
Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach
W tym sezonie rzęsy odpoczywają od warstw tuszu IG Hailey Bieber

To, co zwraca przede wszystkim uwagę to fakt, że latem 2025 towarzyszyć nam będzie makijaż lekki, subtelny, zrobiony prawie "od niechcenia". Pożegnaliśmy mocny, wyrazisty róż na policzkach, jaki towarzyszył nam ubiegłego lata. Teraz – jak się wydaje –​ do łask powrócił make up bardziej minimalistyczny, skupiony na pielęgnacji skóry i ochronie jej przed promieniowaniem słonecznym.

Trendy (także te widoczne na social mediach) wskazują, że tego lata będziem skłaniać się ku makijażowi “noszalnemu”, bez mocno zarysowanych brwi, rzęs czy ust. Konsumentki szukać będą kosmetyków, pozwalających na pielęgnowanie skóry, skupienie się na jej zdrowym blasku i minimalizmie. 

Trend 1. Kremy koloryzujące z filtrem SPF

Dermatolodzy od dawna podkreślają, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić dla stanu swojej skóry, jej jędrności, gładkości i jak najpóźniejszym tworzeniu się zmarszczek, nie są zabiegi typu botoks czy wypełniacze, ale codzienne używanie kosmetyków z filtrem SPF. Taki trend od bardzo dawna obecny był w kosmetykach z Azji (głównie koreańskich), teraz zaczyna się coraz powszechniej przebijać do świadomości konsumentek na Zachodzie. 

Tradycyjne kremy przeciwsłoneczne i filtry SPF kupowało się najczęściej przed wyjazdem na wakacje – były one przeważnie albo zbyt tłuste, albo zbyt białe, aby nadawały się do noszenia na co dzień pod makijaż. Dlatego teraz prawie każda marka kosmetyczna wypuszcza swoją odpowiedź na ten problem: pigmentowane kremy z filtrem SPF.

Jednym z największych błędów w makijażu, jakie zauważam, jest to, że ludzie nie stosują filtrów SPF pod makijażem – podkreśla Charlotte Tilbury. – Bardzo ważne jest, aby stosować filtr SPF każdego dnia, nawet gdy na zewnątrz nie jest słonecznie, dlatego stworzyliśmy bazę podkładów z UV – dodaje popularna brytyjska specjalistka od makijażu i twórczyni marki.

Na wzrost tego trendu wpływa niesłabnąca popularność K-beauty, co przekłada się też na letnie trendy w make-upie. Nacisk kładziony jest na ochronę skóry i jej pielęgnację. 

W porównaniu z popularnymi do tej pory kremami BB lub CC, lekko napigmentowany krem z filtrem SPF jest lżejszy, zapewnia przy tym bardziej naturalny wygląd zgodny z trendem “no make-up, Dodatkowo, w przeciwieństwie do większości baz, im częściej się go stosuje, tym lepsze jest działanie na wygląd i kondycję skóry – zapobiegając przebarwieniom i zaczerwienieniom.

Trend 2. Oko w chłodnej oprawie

Po raz kolejny wraca nostalgia do początku lat 2000 – do łask powrócić mają kolory białe, lawendowe, błękity. “Tym razem jednak nie w wydaniu Paris Hilton, ale bardziej Hailey Bieber” – zaznacza portal theindustry.beauty.

Chociaż lodowo-chłodne cienie do powiek były niesamowicie popularne pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, często były one kredowe, trudne do roztarcia – dodaje Tilbury.

Teraz, dzięki nowym formułom kosmetyków i technikom makijażu, “chłodne” oko na tle czystej cery i neutralnych ust może wyglądać elegancko i gustownie. Dla osób, które nie są przyzwyczajone do chłodnej kolorystyki makijażu, specjalistki mają wiele rad na włączenie nowych tonacji do dotyczasowych rutyn – np. zamiana ciepłych czy złotych odcieni na kolorystykę inspirowaną szarością, albo łączenie ich.

Trend 3. “Niewidzialne” rzęsy

Subtelne, prawie niezauważalne rzęsy stały się największym trendem tego lata. Noszenie makijażu pozbawionego maskary może budzić obawy u wielu osób – jednak jedno jest pewne: grube warstwy tuszu do rzęs i efektowne wachlarze sztucznych rzęs zdecydowanie nie są już na topie.

Makijażystka Mira Parmar określa ten trend jako „minimalistyczny look pozbawiony maskary lub z ledwo co widocznymi rzęsami”, który stał się hitem na czerwonych dywanach. Polubiły go takie gwiazdy, jak Zendaya, Sophie Turner, Hailey Bieber i Lily-Rose Depp.

– Ten niewymuszony styl daje rzęsom tak bardzo potrzebną przerwę od ciężkich produktów, wygląda naturalnie elegancko i oszczędza czas, dzięki czemu idealnie pasuje do estetyki „clean girl” – tłumaczy Parmar.

Jej zdaniem to może stać się czymś więcej, niż tylko sezonowym trendem. “To oznacza zmianę w kierunku naturalnego piękna i makijażu, który opiera się na autentyczności, minimalizmie i dbaniu o siebie” – dodaje ekspertka.

Trend 4. Usta bez (ostrych) granic

Mocne, zdecydowanie obrysowane konturówką usta o idealnym kształcie przestają być modne. Teraz na topie są usta o miękkim obrysie, “rozmyte”, pozornie nonszalanckie i subtelnie zaznaczone – zgodne z zasadami paryskiego szyku. 

Zdaniem specjalistek od makijażu, zmierzamy obecnie w kierunku bardziej transparentnych metod krycia, gdzie usta zaznaczone konturówką wypełnia się jedynie błyszczykiem. Naturalnie wyglądające usta, z lekkim połyskiem – to trend rosnący w bardzo szybkim tempie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 15:40