StoryEditor
Rynek i trendy
08.06.2014 00:00

Bestsellery maja 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Agnieszka Kamila Nierychlewska,  
PR manager,
Eveline Cosmetics
HIT!  Kremy z serii Eveline Argan Oil

Polki sprawdziły i chętnie sięgają po kolejne kremy z tej serii. Jest to bowiem doskonała pielęgnacja zapewniająca skórze zmęczonej i matowej delikatne rozświetlenie dzięki poprawie mikrokrążenia w naczynkach, wyrównanie kolorytu oraz aktywną regenerację we wszystkich warstwach naskórka. To prawdziwy zastrzyk multiaktywnych składników, które mobilizują komórki do szybszej odnowy, odbudowy i rewitalizacji.  


Paulina Florczak,
Public Relations manager,
Nivea Polska
HIT!  Żel pod prysznic Nivea Creme Care

U wielu z pewnością przywołuje wspomnienia z dzieciństwa. Ta propozycja marki Nivea to nie tylko doskonała pielęgnacja (formuła zawiera prowitaminę B5, Hydra IQ, pielęgnujące olejki), ale i sentymentalna podróż w czasie. Żel pod prysznic Nivea Creme Care pachnie bowiem jak uwielbiany przez pokolenia, tradycyjny krem w niebieskim okrągłym pudełeczku. 

Jarosław Brzozowski,    
dyrektor sprzedaży
rynku tradycyjnego,
Cederroth
HIT!  Produkty z linii Hialuronowy Mikrozastrzyk

Bardzo szybko stały się liderem sprzedaży w swojej kategorii u wielu naszych odbiorców. Są to kosmetyki najwyższej jakości, łączące doskonałą koncepcję marketingową z zaawansowanymi osiągnięciami badawczymi Polskiego Centrum Badań i Rozwoju Cederroth. Konsumentki z uznaniem przyjęły produkty, wystawiając im najwyższą ocenę jakościową oraz świadectwo zgodności z zamieszczanymi deklaracjami. Często wskazują również, że produkty linii Hialuronowy Mikrozastrzyk to doskonała relacja jakości do jego ceny. To coś czego każda Polka dzisiaj potrzebuje. 

Aleksandra Kochanowska,    
kierownik kategorii pielęgnacja twarzy,
Oceanic
HIT!  Krem redukujący zmarszczki na dzień AA Mezzolaser 40+

Zaawansowana formuła kremu zawiera unikalny układ cząsteczek kwasu hialuronowego, które z precyzją lasera wnikają we wszystkie warstwy skóry, zapewniając wielopoziomowe nawilżenie. Hexapeptyd NG+, składnik o silnym działaniu przeciwzmarszczkowym stosowany w zabiegach kosmetycznych, zmniejsza widoczność nawet głębokich zmarszczek. Konsumentki doceniły również obecność mikropigmentów, które odbijają światło, subtelnie rozświetlając cerę i nadając jej świeży wygląd. 

Magdalena Głuszek, 
specjalista ds. marketingu,
Laboratorium Kosmetyków
Naturalnych Farmona
HIT!  Cukrowy peeling do ciała Tutti Frutti Brzoskwinia & Mango

Ten produkt uszczęśliwia – ekstrakt z owoców noni, zwiększając wydzielanie endorfin, wprowadza w doskonały nastrój, stymuluje energię i radość, a optymistyczny zapach tropikalnego lata pobudza i orzeźwia. Fanki tego produktu cenią go również za efekty – głęboko nawilża, odżywia, ujędrnia skórę, sprawiając, że staje się miękka i delikatna. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży,
Lornamead,
www.cd-koerpelpflege.de
HIT!  Deo atomizer CD lilia wodna – nie zawiera soli aluminium

Nr 1 w Niemczech w kategorii naturalnych dezodorantów w atomizerze bez sprayu. Marka CD pozycjonuje się jasno w mocno rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo produkt nie zawiera soli aluminium. Deo atomizer z ekstraktem lilii wodnej oferuje naturalną świeżość z subtelnym zapachem, zapewnia 24-godzinną ochronę z doskonałą tolerancją nawet dla wrażliwej skóry. Jedyne w swoim rodzaju opakowanie ze szlachetnego szkła sprawia, iż używanie produktu jest niezwykle miłym doświadczeniem. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży,
Venita Fabryka Kosmetyków
HIT!  Ziołowy balsam koloryzujący Venita Henna Color

Słoneczna pogoda powoduje, że coraz lepiej sprzedają się preparaty do koloryzacji włosów. Konsumentki zwróciły uwagę na przyjazne dla włosów ziołowe balsamy koloryzujące, które odżywiają włosy, nadając bogate, głębokie kolory i tuszują pierwsze siwe włosy, dodają fryzurze blasku i witalności. Liderem w serii Venita Henna Color w są wiecznie modne brązy. 

Katarzyna Olędzka,   
kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT!  Kem przeciwstarzeniowy Ingrid HD Innovation

Krem pokochały kobiety powyżej 35 roku życia, niezależnie od typu cery. Doceniły jego formułę, łącząca nowoczesne, zaawansowane technologicznie składniki aktywne, które zapewniają cerze jędrność i gładkość, w widoczny sposób opóźniając efekt starzenia. Skoncentrowana zawartość roślinnych komórek macierzystych, odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej struktury skóry, gwarantuje jej skuteczną, intensywną regenerację, przywracając młodość i witalność. 

Natalia Nazim, 
kierownik
działu marketingu,
Pharma C Food
HIT!  Odżywka do paznokci i skórek 5 w 1

Szybko podbiła serca klientek. Formuła pozbawiona formaldehydu, wygodny aplikator w kształcie pisaka, innowacyjne opakowanie mieszczące się w każdej torebce bardzo podobają się kobietom. Główny atut odżywki to jednak skład oparty o 5 cennych olejów: arganowy, rycynowy, sezamowy, z awokado oraz oliwę z oliwek. 

Marta Góral, 
Category manager
Delia Cosmetics
HIT!  Lakier do paznokci Coral nr 189 z kolekcji Tropical

Mięta to hit kolejnego już sezonu – tego lata jest żywsza, weselsza niż wcześniej. Kolor ten doskonale odpowiada trendom w modzie i designie. Dodatkowo nowa odsłona marki Coral bardzo przypadła do gustu klientom – nowy pędzelek i duży, kwadratowy korek zdecydowanie podnoszą komfort manicure. 

Katarzyna Gałek,
product manager,  
L’Oréal Paris
HIT!  Krem L’Oréal Age Perfect Odrodzenie Komórek na dzień

Zainspirowani 20 latami badań nad ochroną komórek macierzystych (źródła młodości skóry) oraz odkryciem niezwykle silnego antyoksydantu (Natecium DHC), naukowcy L’Oréal stworzyli kompleksową pielęgnację skóry dojrzałej – Age Perfect Odrodzenie Komórek. Krem stymuluje odnowę komórkową skóry, dzięki czemu każdego dnia powstają na jej powierzchni 4 mln nowych komórek. Kobiety w końcu mogą poczuć, że ich skóra jest tak jak tego od dawna pragnęły – pełna życia, wygładzona i sprężysta.  


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.10.2025 14:50
Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT]
Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godzinyHebe mat.pras.

Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry.

Choć chętnie sięgamy po kosmetyki, coraz częściej jesteśmy świadomi, że prawdziwe piękno zaczyna się od zdrowego stylu życia, a więc odpowiedniej diety i ruchu. Współczesne Polki dbają o siebie kompleksowo, łącząc pielęgnację z troską o samopoczucie, kondycję i równowagę. Coraz częściej postrzegamy urodę nie tylko jako efekt makijażu czy kosmetyków, ale jako odzwierciedlenie naszego stylu życia, energii i pewności siebie.

Świadomi i pragmatyczni konsumenci

Polacy podchodzą do kosmetyków z rozsądkiem. Najważniejsze są dla nas skuteczność i funkcjonalność produktu (75 proc.), a także jakość ponad ilość (71 proc.). Co ciekawe, aż 63 proc. badanych uważa, że dieta i ruch mają większy wpływ na urodę niż kosmetyki czy zabiegi pielęgnacyjne.

Z wiekiem rośnie nasze przywiązanie do prostoty. Starsi konsumenci wybierają wprawdzie mniej produktów, ale zwracają większą uwagę na ich skuteczność. Młodsi natomiast częściej eksperymentują i zmieniają kosmetyki, podążając za trendami.

Dorośli Polacy pozostają jednak ostrożni wobec kosmetyków dla dzieci. Wśród objętych badaniem respondentów, 6 na 10 osób nie akceptuje stosowania przez najmłodszych makijażu czy pielęgnacji z użyciem aktywnych składników

Makijaż – rytuał, sposób na pewność siebie i relaks

Makijaż to codzienność dla większości Polek. Co czwarta kobieta maluje się każdego dnia, najczęściej w wieku 35-44 lata. Dla dojrzałych pokoleń makijaż to sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. Dla młodszych jest to wyraz emocji i narzędzie budowania pewności siebie.

Osoby w wieku 18-24 lata traktują go także jako formę relaksu i ekspresji. Coraz więcej kobiet stawia też na naturalność, co dziesiąta Polka w ogóle nie wykonuje makijażu, uważając, że naturalny wygląd jest piękniejszy. 

Najczęściej wybieramy lekki, dzienny makijaż (54 proc.), a połowa malujących się Polek poświęca mu więcej czasu i dba o jego staranność. Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godziny. 

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Co ciekawe, co piąty mężczyzna w Polsce przyznaje, że również się maluje – choć sporadycznie.

Najpopularniejsze produkty wśród Polaków to:

  • tusz do rzęs (68 proc.),
  • szminka lub pomadka (52 proc.),
  • podkład (51 proc.),
  • puder (46 proc.),
  • cień do powiek (44 proc.).

Młodsi częściej sięgają po błyszczyk, korektor, rozświetlacz czy bronzer, natomiast starsi decydują się na klasyczne kosmetyki jak tusz, cień czy kredka. Wśród ulubionych marek dominują L’Oréal, Eveline i Avon.

Skąd czerpiemy wiedzę o kosmetykach?

Najczęściej z doświadczeń własnych, opinii znajomych oraz internetu. Blisko 20 proc. badany szuka informacji o makijażu i pielęgnacji w mediach społecznościowych, a wśród najmłodszych kobiet to główne źródło inspiracji. 

Również influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze wybory. Jak pokazują wyniki raportu, wiedzę od nich czerpie co piąty respondent, a najbardziej rozpoznawalną twórczynią w tej kategorii pozostaje Red Lipstick Monster.

Świat kosmetyków to nie tylko produkty, ale codzienne rytuały, emocje i sposób wyrażania siebie. Warto przyglądać się temu, jak zmieniają się nasze nawyki, bo pokazują one, co naprawdę liczy się dla Polaków w pielęgnacji i urodzie – podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badawczą specjalizującą się w analizie rynku, konsumentów i marek. Firma dostarcza wiedzę, która pomaga biznesowi podejmować trafne decyzje i skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów

Badanie zostało zrealizowane w 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1202 dorosłych Polaków metodą CAWI. Partnerem raportu jest Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 00:33