
Według analityka PMR, Magdaleny Szot, zdecydowanie częściej deklarują przeglądanie blogów urodowych kobiety (44 proc. w stosunku do 25 proc. takich deklaracji mężczyzn), częściej robią to też osoby młode w wieku do 34 lat (50 proc.)
Z kolei co czwarta osoba obserwuje poprzez media społecznościowe którąś z marek związanych z kosmetykami (26 proc.). Częściej są to osoby w wieku do 34 lat (33 proc.)
Rozwój blogów i wideoblogów, które popularyzują sztukę wizażu powoduje, że Polki chętniej sięgają po kosmetyki wykorzystywane do niedawna niemal wyłącznie przez profesjonalistów (np. do makijażu brwi).
Kryteria rankingów blogów urodowych w Polsce są różne, ale pośród najbardziej popularnych często wymienia się takich blogerów jak: alinarose.pl, anwen.pl, kosmetyczna-hedonistka.pl, blondhaircare.com, aniamaluje.com, amberlove.pl. Kanał na YouTube blogerki Red Lipstick Monster ma blisko 1,3 mln subskrybentów.
Współpracę z blogerkami nawiązuje coraz więcej firm, między innymi Avon i Oriflame.