StoryEditor
Rynek i trendy
08.07.2024 09:00

Czy to będzie kolor Pantone roku 2025? Future Dusk zdobywa kolejnych zwolenników

Pretendent do miana koloru roku Pantone 2025 jest chłodnym, intensywnym odcieniem fioletu. / DALL-E
Chociaż Pantone nie ogłosił jeszcze, która barwa zostanie jego kolorem roku 2025, to projektanci i analitycy od kilkunastu miesięcy mają swój typ. Jest nim Future Dusk, czyli chłodny wariant fioletu, który już znalazł dla siebie miejsce w branży urodowej.

„Future Dusk” to kolor, który autorzy raportu opisują jako pełen surrealistycznej aury i tajemnicy. Nazwa ta, przetłumaczona na polski jako „przyszły zmierzch” lub „zmierzch przyszłości”, może nieco pesymistycznie sugerować koniec pewnej ery, ale jednocześnie wskazuje na nowy początek. Eksperci podkreślają, że odcień ten symbolizuje kreatywność i zmiany, jakie towarzyszą przejściu z jednej pory dnia w drugą. „Future Dusk” ma również „kosmiczny” charakter, który kojarzy się z międzygwiezdnymi podróżami i eksploracją kosmosu. W obliczu przewidywanego rozwoju w dziedzinie pasażerskich podróży kosmicznych i sztucznej inteligencji, kolor ten staje się symbolem nieznanego i postępu — a przynajmniej tak twierdzą Worth Global Style Network i Coloro.

image
Future Dusk zdobyło już przyczółek w branży kosmetycznej — dowodem tego są np. lakiery do paznokci.
NAILSOFTHEDAY
Worth Global Style Network to globalna firma zajmująca się prognozowaniem trendów, dostarczająca analiz i przewidywań dotyczących przyszłych kierunków w modzie, designie i stylu życia. Coloro natomiast specjalizuje się w identyfikacji i analizie trendów kolorystycznych, oferując narzędzia i usługi wspierające procesy projektowe i produkcyjne w różnych branżach. Pod uwagę obydwie firmy biorą trendy zauważalne w mediach społecznościowych, wnętrzach oraz na wybiegach mody. W kontekście mody, „Future Dusk” stanowi alternatywę dla ponadczasowego granatu, różniąc się od niego delikatnym dodatkiem fioletu. Kolor ten pojawił się już na wybiegach w wiosenno-letnich i jesienno-zimowych kolekcjach takich marek jak Christian Dior, Chanel, Giorgio Armani, Saint Laurent czy Victoria Beckham, co świadczy o jego rosnącej popularności.

Mimo że „Future Dusk” może wydawać się ciemny, przyszłość w raporcie Worth Global Style Network i Coloro nie jest malowana tylko w takich barwach. Eksperci wskazali również na cztery inne kolory, które mają dominować w 2025 roku. „Transcendent Pink”, beż z kroplą różu, „Aquatic Awe”, turkusowy odcień przypominający kolor zachodzącego słońca, „Sunset Coral” oraz słoneczny „Ray Flower” to kolory, które także mają odegrać ważną rolę w nadchodzących trendach. Każdy z tych odcieni ma swoje unikalne znaczenie i symbolikę, które razem z „Future Dusk” tworzą obraz przyszłości pełnej różnorodności i nowości.

Krytycy zwracają uwagę, że względnie niedawno, bo w 2022 r., kolorem roku Pantone był Veri Peri — niebieskawy odcień fioletu, który również został bezkolizyjnie przyjęty przez branżę beauty, zwłaszcza jej makijażowy odłam — więc wybranie kolejnego fioletu w tak krótkim odcinku czasowym może się wydawać zaskakujące. Czas pokaże jednak, jaki odcień stanie się kolorem roku Pantone 2025. Poprzednio fiolety były kolorami roku w 2018 (Ultra Violet), 2014 (Radiant Orchid) i 2008 (Blue Iris).

Czytaj także: Pantone ogłasza piękny brzoskwiniowy Peach Fuzz 13-1023 kolorem roku 2024

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.07.2024 15:43
Globalny rynek produktów do higieny jamy ustnej przechodzi „skinifikację”
Rynek produktów do higieny jamy ustnej komplikuje się w postępie geometrycznym.Pixelshot
„Skinifikacja”, czyli zmiana oblicza danej kategorii produktowej na podobną segmentowi pielęgnacji cery, dotknęła higienę jamy ustnej. Rynek produktów do higieny jamy ustnej osiągnie wartość 24,2 miliarda dolarów w 2024 roku i będzie rosnąć do 2034 roku w tempie 4,2 proc. rocznie, osiągając łącznie 36,4 miliarda dolarów, a to wszystko dzięki postępującej komplikacji tej kategorii.

Wzrost rynku produktów do higieny jamy ustnej napędzany jest przez rosnące zastosowanie wykałaczek dentystycznych, skrobaczek do języka i płukanek z fluorem, co przyczynia się do poprawy zdrowia jamy ustnej konsumentów. Jednakże znaczenie tej kategorii produktów jest znacznie bardziej holistyczne. Jak zauważa Michelle Chavez, wiceprezeska ds. innowacji w Accupac/Cobalt Labs:

Krajobraz opieki nad jamą ustną przechodzi znaczną transformację, stając się integralną częścią rutyn dbania o dobrostan konsumentów. Zdrowie jamy ustnej ma ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia, gdyż jama ustna jest dosłownie bramą do organizmu. Badania wykazały wyraźne związki między zdrowiem jamy ustnej a zdrowiem serca, metabolizmem i nawet zdrowiem mózgu, podkreślając, że opieka nad jamą ustną to coś więcej niż tylko higiena

Do 2034 roku Ameryka Północna będzie miała 27 proc. udziału w globalnym rynku produktów do higieny jamy ustnej, z czego Stany Zjednoczone będą stanowiły 84,1 proc. tego udziału. W Azji Wschodniej sektor ten będzie rósł w tempie 5,4 proc. rocznie, z dominacją Chin, które ostatecznie będą miały 57 proc. udziału w regionalnym rynku. Korea Południowa prognozowana jest na wolniejszy wzrost wynoszący 4,2 proc., podczas gdy rynek japoński będzie kształtowany przez starzejącą się populację, która będzie wymagała geriatrycznych rozwiązań dentystycznych.

Kategoria produktów do higieny jamy ustnej zaczyna coraz bardziej upodabniać się do kategorii pielęgnacji cery, wprowadzając innowacyjne składniki, zaawansowane formuły i nowe typy produktów dostosowane do konkretnych problemów zdrowotnych. Chavez dodaje, że ormaty i tekstury będą miały bardziej prozdrowotne pozycjonowanie, a będziemy obserwować coraz większy wpływ pielęgnacji skóry na składniki, estetykę oraz zróżnicowane rutyny na dzień i noc.

Peptydy stają się coraz bardziej popularne w produktach do higieny jamy ustnej. Jak wskazuje artykuł z 2023 roku opublikowany w czasopiśmie Bioengineering, “badania in vitro i in vivo sugerują, że peptydy mogą mieć korzystne efekty w leczeniu wczesnych zmian próchnicowych, wspieraniu przylegania komórek, zwiększaniu siły przylegania implantów dentystycznych oraz w inżynierii tkankowej jako promotory zdrowia przyzębia i środki przeciwdrobnoustrojowe.” Probiotyki również stanowią kluczowy obszar innowacji. Prewencja biofilmu jest istotna, jak podkreślono w przeglądowym artykule z 2024 roku w czasopiśmie Biofilms and Microbiomes: “Próchnica zębów jest powszechnie mediowana przez biofilm. Kluczową właściwością probiotyków jest zdolność do hamowania lub eliminowania wzrostu biofilmów i patogennych mikroorganizmów w jamie ustnej.”

Czytaj także: Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK grzywną 3,5 miliona złotych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.07.2024 13:43
NIQ: 71 proc. użytkowników TikToka chce zapoznać się z produktem zareklamowanym w aplikcji
TikTok Shop może stać się liczącym się, globalnym kanałem sprzedaży.TikTok
NIQ, globalny lider w dziedzinie pomiarów i analityki danych, we współpracy z TikTokiem opublikował nowy, wszechstronny raport, który koncentruje się na funkcji zakupów w aplikacji – TikTok Shop. Raport ten nie tylko ukazuje zmieniającą się dynamikę zachowań zakupowych konsumentów, ale także dostarcza cennych informacji na temat tego, jak marki mogą skutecznie angażować swoje audytorium na jednej z najbardziej wpływowych platform społecznościowych.

Według badania NIQ Consumer Outlook na rok 2024, 55 proc. respondentów dokonuje bezpośrednich zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych lub platform streamingowych w celu nabycia artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego. Korzystanie z tych usług eliminuje konieczność odwiedzania sklepów stacjonarnych i oszczędza czas na dojazdy.

Badanie wykazało również, że 43 proc. zakupów online dokonywanych przez Millenialsów i pokolenie Z odbywa się za pośrednictwem aplikacji na smartfony. Użytkownicy TikToka są o 48 proc. bardziej skłonni odkrywać i natychmiast kupować nowe produkty niż użytkownicy innych platform społecznościowych/wideo, co podkreśla rolę TikToka jako katalizatora zaangażowania konsumentów. Z 62 proc. respondentów zaznajomionych z TikTok Shop i 68 proc. otwartych na dokonywanie zakupów przez tę platformę, TikTok stał się kluczowym graczem na rynku e-commerce, oferując płynne doświadczenie zakupowe dla otwartej publiczności.

Po zobaczeniu reklamy zakupowej na TikToku, 71 proc. użytkowników twierdzi, że jest skłonnych podjąć działania poza platformą w celu dalszego poznania produktu/marki, co podkreśla zdolność platformy do wywoływania zainteresowania i odkrywania marek. Co ciekawe, 2 na 5 użytkowników, którzy odkrywają produkt na TikToku, decyduje się odwiedzić sklepy stacjonarne, aby dokonać zakupu, co pokazuje wpływ platformy na offline’owe zachowania konsumentów. TikTok Shop stał się nie tylko miejscem zakupów online, ale także istotnym narzędziem kierującym ruch do sklepów fizycznych.

Czytaj także: TikTok rewolucjonizuje tworzenie treści. Nowe narzędzia AI dla twórców i marek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. lipiec 2024 07:05