StoryEditor
Rynek i trendy
05.09.2024 15:35

GfK: Zaledwie 1,5 proc. wizyt w centrach handlowych służy wyłącznie działaniom omnichannel

Centrum handlowe Blue City w Warszawie (Shutterstock) / Shutterstock

Tradycyjne zakupy wciąż stanowią główny powód wizyt w polskich centrach handlowych, wynika z raportu GfK przygotowanego we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych. Aż 88,5 proc. odwiedzin w galeriach handlowych to zakupy stacjonarne, a jedynie 1,5 proc. wizyt związanych jest wyłącznie z zachowaniami omnichannel. Jednakże strategia łączenia sprzedaży online i offline zyskuje na znaczeniu.

Polacy chętnie korzystają z centrów handlowych, a głównym celem ich wizyt pozostają zakupy stacjonarne – aż 88,5 proc. klientów przychodzi do galerii w celu bezpośredniego nabycia produktów. Konsumentów przyciąga szeroka oferta, różnorodne ceny oraz starannie dobrane marki, dostosowane do potrzeb lokalnego rynku. Warto dodać, że fizyczny kontakt z produktem oraz możliwość skonsultowania się ze sprzedawcą to czynniki, które wciąż mocno przyciągają klientów do zakupów w sklepach stacjonarnych.

Chociaż zakupy tradycyjne dominują, omnichannel – czyli łączenie zakupów online i offline – staje się istotnym elementem strategii sprzedażowej. Według raportu GfK, 10 proc. wizyt w centrach handlowych to połączenie tradycyjnych zakupów z elementami omnichannel, takimi jak odbiór towaru kupionego online lub zwrot produktu. Samo działanie omnichannel, takie jak odbieranie lub zwracanie produktów, nie generuje jednak znaczącego wzrostu odwiedzin – zaledwie 1,5 proc. wizyt w centrach handlowych służy wyłącznie takim działaniom.

Omnichannel jest faktem i na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że jako konsumenci widząc produkt w oglądanym serialu, szukając informacji o nimi w internecie, oglądając go w sklepach stacjonarnych, dokonując zakupu online lub offline, aby ostatecznie zwrócić ten produkt w sklepie stacjonarnym przechodzimy tzw. omnikanałową ścieżkę zakupową.[...] Jeśli jest jeszcze ktoś kto myśli, że omnichannel to wybór pomiędzy online a offline, to podąża ślepą uliczką

 twierdzi Przemysław Dwojak, senior client business partner w GfK – An NIQ Company.

Dane z raportu pokazują, że sklepy w centrach handlowych cechują się wysokim współczynnikiem konwersji, co oznacza, że ponad połowa wizyt w sklepach stacjonarnych kończy się zakupem. W niektórych kategoriach produktowych odsetek ten jest jeszcze wyższy – na przykład dla artykułów dziecięcych wynosi aż 70 proc., dla odzieży 64 proc., a dla produktów wyposażenia wnętrz – 60 proc. Tak wysoka skuteczność sprzedaży sprawia, że galerie handlowe pozostają kluczowym miejscem dla marek, które chcą zwiększać swoją obecność na rynku.  Ponad 60 proc. wydatków zakupowych ma miejsce w galeriach handlowych, podczas gdy sprzedaż online stanowi od 1 proc. do 20 proc. ogółu wydatków. To potwierdza, że mimo rosnącej roli e-commerce, centra handlowe pozostają silnym ogniwem w handlu detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Polska Rada Centrów Handlowych: w Q1 2024 roku obroty najemców w centrach handlowych zwiększyły się o 6 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.06.2025 12:05
Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach
Cellcosmet ma siedzibę w  Szwajcarii, specjalizuje się w kosmetykach komórkowychIG Cellcosmet

Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji.

Dyrektor generalny Cellcosmet, Tancrede Amacker, spotkał się z ministrem handlu Indii Piyushem Goyalem podczas jego niedawnej wizyty w Szwajcarii – dowiedział się portal ET Retail. Firma jest zainteresowana wejściem do Indii, ponieważ branża kosmetyczna w tym kraju nadal się rozwija.

To było wspaniałe spotkanie. Produkujemy kosmetyki wysokiej klasy, sprzedajemy wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry wyprodukowane w Szwajcarii, a pomysł dotyczy tego, jak moglibyśmy wejść na rynek Indii. To wspaniały kraj pod względem wielkości, a populacja jest ogromna... mamy przyjemność obsługiwać klientów indyjskich w Singapurze, Londynie lub Szwajcarii, ale jeszcze nie w Indiach. A nadszedł już czas, abyśmy weszli na rynek – wyjaśnia — powiedział  Tancrede Amacker w rozmowie z Asian News International. 

Jak potwierdził Amacker, Cellcosmet jest otwarty na współpracę z indyjskim gigantem kosmetycznym Nykaa, podkreślając swoj zainteresowanie tą “wspaniałą platformą”.

Warto podkreślić, że w maju o swojej współpracy z Nykaa poinformowała jedna z najbardziej znanych francuskich marek kosmetycznych: Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa

Cellcosmet ma siedzibę w Châtel-Saint-Denis w Szwajcarii i specjalizuje się w kosmetykach komórkowych oraz wiedzą o mikrobiomie. Marka sprzedaje swoje produkty premium za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Kosmetyki Cellcosmet są dostępne również na polskich stronach perfumerii internetowych, ceny produktów wynoszą w granicach 1-4 tys. zł.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.06.2025 11:39
Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce
Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerceMarzena Szulc

Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”.

Prestiżowy ranking „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe” tworzony jest corocznie, prezentując 500 najsilniejszych europejskich sprzedawców internetowych. O miejscu w rankingu decydują ich międzynarodowe (transgraniczne) wyniki.

image
źródło: Notino LinkedIn

Jak podkreśla w swoim wpisie na LinkedIn Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer w Notino i członek zarządu, Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerce. 

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się obok takich marek jak Ikea, Lidl, H&M i Zalando. Przy wartości rynkowej 275,6 mld euro, to wyróżnienie odzwierciedla coś więcej niż tylko sprzedaż. Chodzi o naszą zdolność do budowania znaczących połączeń ponad granicami, skalowania z celem i nigdy nie spoczywania na laurach – komentuje Bartosz Kliś. – Ten kamień milowy jest wynikiem nieustannej ciężkiej pracy, mądrych decyzji i wspólnej motywacji naszych zespołów do ciągłego rozwoju dzień po dniu, wyzwanie po wyzwaniu. Nic z tego nie dzieje się przypadkowo. A dla reszty Europy dopiero zaczynamy – podkreśla członek zarządu Notino.

Zobaz też: Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. czerwiec 2025 15:41