StoryEditor
Rynek i trendy
01.04.2016 00:00

Hebe w Agorze Bytom

Sieć Hebe otworzyła salon w Agorze Bytom – największej galerii handlowej w Bytomiu. Nowy sklep ma ponad 250 mkw. powierzchni. 

Łączy w sobie format kosmetyczny i farmaceutyczny. W Agorze Bytom klienci mają już do dyspozycji m.in. Super-Pharm, Rossmanna, Sephorę, salony firmowe Ziaja, Endorphine i Mydlarnię u Franciszka. Agora Bytom to galeria handlowo-rozrywkowa w centrum Bytomia. Na prawie 57 tys. mkw. mieści się ponad 100 sklepów oraz restauracje, klub fitness, centrum rozrywki, kino, galeria sztuki i sala widowiskowa. Z galerią sąsiaduje również parking na 800 samochodów. Właścicielem obiektu jest norweska spółka Borgestad ASA, a zarządzaniem galerią zajmuje się spółka Idea Property & Asset Management.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.07.2025 16:37
UCE Research: Promocje w handlu rosną, ale drogerie i apteki zniżkują – analiza rynku za I półrocze 2025
Liczba promocji spada w drogeriach.Agata Grysiak

W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce przeprowadziły blisko 620 tys. promocji, co oznacza wzrost o 14,5 proc. względem analogicznego okresu 2024 roku – wynika z analizy UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX. Skala wzrostu jest większa niż ta odnotowana w całym ubiegłym roku, kiedy promocji było więcej o 12,5 proc. rok do roku. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2024 roku wzrost wyniósł 9 proc.

Eksperci podkreślają, że tak dynamiczny przyrost aktywności promocyjnej to efekt otwarcia rynku po okresie wysokiej inflacji i ograniczonej siły nabywczej konsumentów. W odpowiedzi na trudne warunki z lat 2021–2023, gdy liczba promocji w niektórych miesiącach spadała nawet dwucyfrowo rok do roku., sieci handlowe zdecydowały się na ofensywę w gazetkach reklamowych i kanałach online, aby przyciągnąć klientów z powrotem.

Analizując dane za pierwsze półrocze, widać wyraźnie, że większość formatów handlowych zwiększyła liczbę promocji, jednak wyjątek stanowią drogerie i apteki. W tym segmencie odnotowano spadek liczby promocji o 9,6 proc. rok do roku. To jedyny ujemny wynik w całym zestawieniu, co wskazuje na odmienną strategię działania tej części rynku.

Spadek aktywności promocyjnej w drogeriach i aptekach analitycy tłumaczą presją marżową oraz mniejszą elastycznością cenową niż w przypadku segmentu spożywczego czy FMCG. Dodatkowo, rynek leków OTC (dostępnych bez recepty) charakteryzuje się dużą sezonowością i mniejszą wrażliwością konsumentów na promocje, ponieważ decyzje zakupowe częściej opierają się na zaufaniu do marki i skuteczności produktu.

Zamiast masowych promocji, drogerie inwestują obecnie w programy lojalnościowe oraz personalizowane oferty. Te działania, choć mniej widoczne w tradycyjnych kanałach, takich jak gazetki promocyjne, mogą w dłuższej perspektywie przynosić wyższe zaangażowanie klientów i lepsze dopasowanie oferty do ich indywidualnych potrzeb.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
24.07.2025 15:30
System kaucyjny od A do Z. Wszystko, co musisz o nim wiedzieć
System kaucyjny od A do Z (fot. Tomra)Tomra

Systemu kaucyjny w Polsce startuje już 1 października 2025. Dlatego przygotowaliśmy "alfabet systemu kaucyjnego", czyli wszystkie najważniejsze informacje dla właścicieli i pracowników sklepu, jak i dla konsumentów. To pierwszy artykuł w ramach naszego nowego cyklu szkoleniowo-informacyjnego o czekającej nas rewolucji opakowaniowej.

Paweł Mikos
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. lipiec 2025 04:31