Szczegóły strategii będą znane pod koniec maja. Wiadomo już jednak, że sieć Jasmin będzie szła w stronę twardej franczyzy ze stałą liczbą obowiązkowych indeksów (ok. 70 proc.) w asortymencie. Sklepy zostaną podzielone na kategorie według powierzchni sprzedaży. Prawdopodobnie będzie wprowadzony także model ajencji. – Chcemy zrobić kolejny krok na drodze budowania prawdziwej sieci, która będzie realną odpowiedzią na potrzeby rynku – powiedziała Marzena Gradecka, przewodnicząca Rady Nadzorczej PGD Polska. PGD jest większościowym udziałowcem sieci Drogerie Jasmin. Nie wiadomo jeszcze, jakie stanowisko obejmie Paweł Chodakowski-Malkiewicz. Przez Marzenę Gradecką został przedstawiony jako wieloletni wspólnik, osoba z największym doświadczeniem w budowaniu sieci w tradycyjnej części rynku.
Paweł Chodakowski-Malkiewicz ostatnio był zaangażowany w tworzenie sieci DNC Drogeria Niskiej Ceny. Grupa Interchem, której był prezesem (m.in. drogerie Natura, Aster i À propos) została rozwiązana 17 kwietnia 2013 roku. Drogerie Natura zostały wówczas przejęte przez banki za długi. Paweł Chodakowski-Malkiewicz, który rok wcześniej rozstał się ze spółką, został likwidatorem części jej majątku.
Drogerie Jasmin to franczyzowa sieć, do której należy obecnie około 220 placówek. W jej strukturze przeważają sklepy o powierzchni 80-100 mkw. Sieć prowadzi sklepy w całej Polsce, wiele z nich otwiera od podstaw na zlecenie wchodzących do biznesu drogeryjnego konsumentów (indywidualny projekt sklepu, dobór umeblowania, organizacja stref asortymentowych) i takich placówek przybywa najwięcej. Personel sklepów jest szkolony w Akademii Jasmin. Sieć ma w ofercie marki własne, prowadzi wiele akcji promocyjnych i reklamowych w ogólnopolskich mediach, na portalach społecznościowych i poprzez aplikacje na smartfony. Włącza się także w akcje społeczne, takie jak „Świadoma mama”, w ramach których dla przyszłych i świeżo upieczonych rodziców prowadzone są bezpłatne warsztaty na temat ciąży, porodu oraz wychowywania dzieci.
PGD Polska, główny dostawca sieci Jasmin, to jedna z najsilniejszych grup sprzedażowych w naszym kraju. Posiada 9 magazynów logistycznych, 130 mobilnych handlowców i 15 tys. stałych odbiorców. Zgodnie z założeniami zarządu PGD do końca roku Jasmin ma być najsilniejszą siecią ze wszystkich wywodzących się z rynku tradycyjnego.
W tym roku drogerie Jasmin obchodzą 5-lecie działalności pod obecnym szyldem (wcześniej przez kilkanaście lat sklepy działały w grupie zakupowej, a potem w poznańskiej sieci Aster).
Katarzyna Bochner