
Według danych PMR, inflacja dla artykułów kosmetycznych wyniesie ok. 16 proc. i będzie jednym z głównych czynników nominalnego wzrostu rynku. Wynika to ze spadku realnego dochodu rozporządzalnego oraz spadku wynagrodzeń, a co za tym idzie wyraźnie spowolnionej konsumpcji prywatnej. Prognozujemy, że w 2024 r., mimo niższej średniorocznej inflacji, ten trend wyhamowania dynamiki rynku się utrzyma. Spodziewamy się, że od 2025 r., wraz z poprawą sytuacji materialnej Polaków, powrócimy do realnych wzrostów rynku.
Prognozujemy, że wartość rynku kosmetyków w Polsce wzrośnie w latach 2024-2028 do prawie 39 mld zł, osiągając średnioroczną nominalną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie prawie 4 proc.
Gdzie obecnie sprzedaje się najwięcej kosmetyków? Które kanały sprzedaży rosną? Czy dynamika e-commerce się utrzyma? Ktore kategorie produktów radzą sobie najlepiej na rynku kosmetycznym? Cały komentarz przeczytasz w specjalnym e-wydaniu Wiadomości Kosmetycznych Trendy 2024. Pobierz e-wydanie tutaj