
Wzrost rynków wschodzących, styl życia, szybka urbanizacja i postęp technologiczny napędzają popyt na rynku sklepów kosmetycznych i artykułów higienicznych.
Z analizy Wise Guy Reports wynika, że w 2017 r. kosmetyki stanowiły największy udział w asortymencie sklepów kosmetycznych i artykułów higienicznych. Przewiduje się, że do 2023 r., największy udział w tym rynku będą miały produkty kosmetyczne przeznaczone do pielęgnacji skóry.
Największym rynkiem pod względem liczby sklepów z kosmetykami i artykułami przeznaczonymi do higieny osobistej jest region Azji i Pacyfiku. Na drugim miejscu jest region Europy Zachodniej i Ameryki Południowej. Prognozuje się, że najszybciej będą rosnąć rynki Indii i Chin.
Z kolei, Stany Zjednoczone są największym rynkiem produktów kosmetycznych pod względem wartości.
Globalny rynek produktów kosmetycznych kształtuje m.in. rosnąca popularność platform handlu elektronicznego oraz masowo występujące zjawisko podrabiania produktów, z którym muszą się zmierzyć producenci i detaliści.