StoryEditor
Rynek i trendy
14.12.2021 00:00

Kosmetyki i perfumy kolejny rok są najpopularniejszą kategorią prezentową na święta [BADANIE]

Pod choinkami w tym roku najczęściej znajdą się kosmetyki i perfumy, które zamierza kupić lub kupiła blisko połowa ankietowanych przez Payback Opinion Poll. Badanie pokazuje też ile Polacy wydadzą na prezenty dla najbliższych i gdzie planują je nabyć.

W czasie świąt w polskich domach nie może zabraknąć prezentów pod choinką. Gdzie je zwykle kupujemy? Ponad połowa z nas (55 proc.) najczęściej w tym celu wybiera sklepy online. Z kolei 46 proc. udaje się do galerii handlowych, a co trzeci ankietowany (33 proc.) kupuje upominki w super- lub hipermarketach.

Powodem dominacji sklepów internetowych w tym przypadku może być zarówno trwająca ciągle pandemia, jak i fakt, że zakupy online oznaczają większą wygodę, która jest szczególnie istotna dla 35 proc. badanych. Ponad 60 proc. z nas szuka prezentów przede wszystkim w dobrych cenach lub takich, które są objęte promocją, a 45 proc. zwraca uwagę na jakość oferowanego asortymentu.

O ile zakupy spożywcze na święta zwykle robimy kilka dni lub tydzień przed wigilią (odpowiednio 37 i 36 proc. ankietowanych), o tyle upominki kupujemy wcześniej – dwa tygodnie lub nawet miesiąc przed świętami, co wskazało po 40 proc. respondentów.

Pod naszymi choinkami w tym roku najczęściej znajdą się kosmetyki i perfumy, które zamierza kupić lub kupiła już blisko połowa badanych. Bardzo popularną gwiazdkową kategorią zakupową są też gry i zabawki, które znajdą się w koszykach co trzeciego respondenta, a także ubrania czy obuwie, które sprezentuje swoim najbliższym prawie 30 proc. ankietowanych – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w Payback Polska.

Czytaj też: Kosmetyki to najpopularniejsze prezenty pod choinkę – najlepiej w zestawie

Wśród popularnych, bożonarodzeniowych prezentów jest też elektronika, którą wskazał co czwarty ankietowany, książki i płyty (23 proc. badanych) oraz słodycze (22 proc.).

Jednocześnie, 7 proc. osób, które wzięły udział w badaniu PAYBACK, w ogóle nie planuje w tym roku zakupu prezentów. W przypadku prawie 30 proc. z nich powodem jest inflacja, która zmusza ich do ograniczenia tego typu wydatków. Co czwarty w tej grupie (26 proc.) nie ma w zwyczaju kupowania upominków, a 15 proc. wykona podarunki własnoręcznie.

Przygotowania do świąt to zwykle duże wydatki, nie tylko związane z zakupami spożywczymi. Ponad połowa (53 proc.) ankietowanych planuje wydać na upominki od 101 do 500 zł, 30 proc. – od 501 do 1000 zł, a 9 proc. od 1001 do 1500 zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.07.2024 10:39
Bloomberg: Menadżerowie finansowi odpierają spanikowane telefony od najbogatszych Francuzów i Francuzek — powodem ostatnie wybory.
Francja, dom jednych z najbogatszych ludzi na świecie, takich jak Bernard Arnault i Françoise Bettencourt Meyers, stoi przed wyzwaniem wzrastającej niepewności wśród swojej elity finansowej.Getty Images Pro
Dyskusje na temat tworzenia nowego rządu wstrzymują decyzje inwestycyjne, zatrudnieniowe i nieruchomościowe, a możliwość wprowadzenia wyższych podatków wywołuje obawy o masową emigrację kapitału. Eksperci ostrzegają, że ekstremalnie surowa legislacja może skłonić najbogatszych do opuszczenia kraju w poszukiwaniu bezpieczniejszych przystani.

Według indeksu miliarderów Bloomberg Billionaires Index, we Francji mieszkają jedne z najbogatszych osób na świecie, w tym potentat rynku luksusowego i szef LVMH, Bernard Arnault, i spadkobierczyni kosmetycznego imperium L‘Oréal SA, Françoise Bettencourt Meyers. Z raportu UBS Global Wealth Report 2024 opublikowanego w środę wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat liczba dolarowych milionerów w kraju wzrośnie o 16 proc. Jednak ta grupa demograficzna jest obecnie zaniepokojona. W miarę jak rozmowy między liderami politycznymi na temat utworzenia rządu nabierają tempa, decyzje dotyczące inwestycji, zatrudniania i transakcji nieruchomościowych są wstrzymywane, a pozyskiwanie funduszy w ramach kapitału wysokiego ryzyka zostało przerwane.

Menedżerowie ds. zarządzania majątkiem ostrzegają, że niektórzy mogą zdecydować się na opuszczenie Francji. Podczas gdy główne partie polityczne starają się zdobyć kontrolę nad Zgromadzeniem Narodowym, możliwość wprowadzenia wyższych podatków, zapowiadanych w kampanii, budzi niepokój wśród najbogatszych obywateli. Emmanuel Angelier, prezes i współzałożyciel firmy zarządzającej majątkiem La Financiere d’Orion, zauważa w rozmowie z Bloombergiem, że osoby zamożne mogą opuścić kraj, jeśli zostaną wprowadzone ekstremalne polityki. Podkreśla, że Francja przestanie być atrakcyjna dla cudzoziemców, a bogaci mieszkańcy będą szukać bezpieczniejszych przystani. Podczas kampanii wyborczej i dwóch tur głosowania, Angelier i inni doradcy odnotowali wzrost liczby telefonów od spanikowanych klientów, którzy przenoszą kapitał za granicę i rozważają możliwości emigracji.

Wynik wyborów, choć nieco uspokajający, ponieważ skrajne, faszyzujące partie nie zdobyły pełnej władzy, był sygnałem ostrzegawczym przed możliwą niestabilnością w nadchodzących latach. Xenia Legendre z firmy prawniczej Hogan Lovells zauważa, że nowi klienci, w tym najwyżsi menedżerowie, pytają o sposoby ochrony swojego majątku. Po Brexicie wielu bankierów przeniosło się do Francji, ale teraz mogą oni opuścić kraj, jeśli podatki wzrosną.

Polityczny impas we Francji i wybory rządu pracy w Wielkiej Brytanii zwiększyły perspektywę wyższych podatków dla najbogatszych w obu krajach. Premier Wielkiej Brytanii Keir Starmer obiecał zlikwidować pewne ulgi podatkowe od spadków, podczas gdy we Francji partie skrajnej prawicy i lewicy skierowały swoje ataki na miliarderów. W takiej sytuacji bogaci Francuzi muszą podjąć decyzje dotyczące inwestycji, zatrudnienia i transakcji nieruchomościowych, które teraz są wstrzymywane z powodu niepewności politycznej.

Czytaj także: Burdy pod siedzibą LVMH blisko Champs-Élysées w związku z protestami przeciwko podniesieniem wieku emerytalnego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.07.2024 09:33
Financial Times: Working from hairdressers — nowy trend na pracę zdalną powoduje zmiany w salonach fryzjerskich
Spotkanie z szefową w trakcie mycia głowy? O ile wszyscy się słyszą — w czym problem.@lucindybean/Max Vakhtbovycn
Współczesne salony fryzjerskie stają się miejscem nie tylko dla zabiegów kosmetycznych, ale także przestrzenią do pracy zdalnej. Jak donosi Financial Times, trend WFH (working from the hairdressers) zyskuje na popularności, a salony dostosowują się do nowych potrzeb swoich klientów.

Salony fryzjerskie dodają do swojej infrastruktury narzędzia i meble biurowe, aby przyciągnąć klientów, szczególnie po pandemii, która dotkliwie uderzyła w branżę z powodu lockdownów i rosnących kosztów energii. Wzrost pracy zdalnej przynosi znaczące zmiany dla salonów, zwłaszcza tych w centrach miast, które często polegały na stałych klientach z biur.

Millie Kendall z British Beauty Council zauważa, że salony na przedmieściach radzą sobie lepiej, ponieważ ludzie łączą pracę z domu z wizytami u fryzjera, zazwyczaj po niższych cenach. Jednakże, wzrost kosztów życia i zmiany w podejściu do starzenia się wpływają na liczbę klientów odwiedzających salony, co zmusza branżę do ciągłego dostosowywania się do nowych realiów.W salonie Neila Moodiego w Spitalfields, na obrzeżach City of London, coraz częściej odbiera się telefony od klientów, którzy dzwonią, aby upewnić się, że w lokalu jest dostępne WiFi. 

Wszyscy przynoszą swoje laptopy i pracują, zwłaszcza podczas koloryzacji włosów. Mieliśmy nawet kilka osób, które prowadziły spotkania na Zoomie z kamerą włączoną [...] To oznacza, że nasz internet musi być perfekcyjny, co nie zawsze jest możliwe i jest to koszmar

powiedział portalowi Financial Times Moodie.

Niektóre salony w Wielkiej Brytanii, takie jak ten prowadzony przez Brooke Evans w Ironbridge, Shropshire, poszły o krok dalej, aby sprostać oczekiwaniom klientów pracujących zdalnie.

Znaczna liczba naszych klientów pracuje podczas koloryzacji. Dlatego od samego początku zainstalowaliśmy porty USB i dodatkowe gniazdka przy każdej stacji

wyjaśnia Evans. Dodatkowo, salon oferuje strefy ciszy, bar kawowy oraz dodatkowe miejsca siedzące, co pozwala klientom na komfortową pracę w trakcie zabiegów.

@lucindybean This isnt exactly what i meant by “flexible working arrangements” available but go off queen @Lulu Davidson ♬ just a girl - autumnaudios

Trend WFH stał się viralowy na TikToku po tym, jak amerykańska specjalistka PR opublikowała rozmowę na FaceTime ze swoją asystentką, która miała myte włosy w trakcie rozmowy. Młoda pracownica powiedziała Newsweekowi: “Dopóki wykonujesz swoją pracę, nie widzę problemu [w pracy z salonu fryzjerskiego].” Jej menedżerka zgodziła się, dodając, że miejsce pracy nie ma znaczenia, o ile zadania są wykonywane na czas i poprawnie.

Czytaj także: Yell: „Zaprzyjaźnieni klienci” to prawie 80 funtów straty za wizytę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2024 15:18