
84 proc. Polaków spędzi Wigilię w domu, 13 proc. u znajomych. Większość nie planuje zwiększać wydatków na świąteczne zakupy. 61 proc. wyda tyle samo co w 2016 r. 11 proc. wyda więcej, 7 proc. mniej, a 9 proc. nie planuje w ogóle żadnych wydatków związanych ze świętami.
Do szaleństw nie składnia zasobność portfela. Na święta większość Polaków nie dostaje dodatkowego zastrzyku gotówki. Tylko 10 proc. zadeklarowało, że otrzymało w pracy premię, 8 proc. prezent, 3 proc. paczkę dla dziecka. O 14 proc. spadła liczba firm, w których zorganizowano świąteczny wyjazd dla pracowników.
Nadal jednak chętnie wręczamy prezenty. Lista najpopularniejszych jest co roku podobna. Jak wskazują badania GfK na pierwszym miejscu znajdują się kosmetyki. Aż 61 proc. Polaków kupuje je dla najbliższych. 39 proc. wybiera praktyczne buty, odzież lub bieliznę, 33 proc. zabawki. 28 proc. książki, muzykę, gry, w tym konsole do gier, a 19 proc. artykuły spożywcze i alkoholowe.
Lubimy bożonarodzeniowe tradycje. 94 proc. Polaków osobiście składa życzenia i dzieli się opłatkiem. 53 proc. śpiewa kolędy. Większość z nas wybiera prawdziwą choinkę (69 proc.), 31 proc. – wyciąga z pawlacza sztuczną. 91 proc. zapytanych przez GfK przygotowuje na Wigilię kompot z suszu, 9 proc. serwuje grzane wino J