StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2021 00:00

Laminowanie brwi i rzęs. Co to za zabieg?

Twórcy preparatów do zabiegów laminacji doszli do wniosku, że skoro sprawdził się w przypadku włosów, to równie dobrze można zastosować tę metodę do brwi i rzęs. Dostosowali jednak preparat i całą procedurę do delikatniejszych włosów. Laminowanie brwi pozwoli na zmianę kształtu włosów i kierunku ich wzrostu. W przypadku rzęs uniesie je, pogrubi i delikatne podkręci.

Brwi i rzęsy są bardzo istotnym elementem stylizacji, który wpływa nie tylko na wygląd oczu, ale i całej twarzy. Jedną z opcji na osiągniecie ich pięknego wyglądu jest laminowanie. To innowacyjna metodą, która umożliwia uzyskanie naturalnego wyglądu przy równoczesnym podkreśleniu. Zabieg wygląda nieco inaczej podczas stylizacji brwi i rzęs, jednak daje takie same efektu. Jest polecany osobom, którym zależy na wyregulowaniu i poprawieniu wyglądu brwi oraz rzęs. Dzięki laminacji niesforne rzęsy i włoski brwi rosnące w różnych kierunkach zostaną ujarzmione.

Na czym polega zabieg?
Efekt pięknych brwi i rzęs umożliwia wykorzystanie kwasu tioglikolowego, który powoduje rozerwanie wiązania dwusiarczkowego włosa i to sprawia, że jest on bardzo plastyczny. Dzięki temu w bardzo łatwy sposób można nadać włosom upragniony kształt i zmienić kierunek ich wzrostu. Nazwa tego kwasu brzmi znajomo? To ten sam, który stosuje się do trwałej ondulacji. Podczas zabiegu można wyczuć charakterystyczny zapach, a zalecanie są identyczne jak w przypadku trwałej czyli zakaz moczenia i kontaktu z wilgocią przez 24h, która zrujnuje efekt zabiegu.

Producenci preparatów do laminacji podkreślają, że podczas zabiegu brwi i rzęsy zyskują piękny wygląd oraz blask, ale nie jest to zabieg odżywczy. Stosuje się kreatynę, specjalną farbę i preparaty odżywcze, ale celem jest osiągniecie ładnego wyglądu, a nie regeneracja. Z cała pewnością zabieg musi być przeprowadzony bardzo fachowo. Wszystkie kroki muszą być wykonane bardzo skrupulatnie. Efekt zabiegu utrzymuje się około 4 tygodni.

Laminacja nie może być stosowana w przypadku chorób oczu i skóry, opryszczki, zapalenia spojówek, infekcji i mechanicznych uszkodzeń skóry, a także alergii. Zabiegi nie można wykonywać w okresie ciąży i karmienia piersią.

Przeczytaj również: Wypełniacze ust to najpopularniejszy niechirurgiczny zabieg kosmetyczny na TikToku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
04.09.2025 14:33
UCE Research: Młodzi Polacy coraz częściej kupują w promocjach
Młodzi polują na promocję m.in. w drogeriach.Grupa Rossmann - błędy cenowe, tajemnicze promocje 99gr

Jak wynika z raportu UCE RESEARCH i Shopfully „Młodzi Polacy na zakupach. Edycja IV”, aż 32,5 proc. osób w wieku 18–25 lat deklaruje, że od 20 proc. do 40 proc. ich codziennych zakupów stanowią produkty kupione w promocjach. Najczęściej są to konsumenci z dochodami w przedziale 3000–4999 zł, ze średnim wykształceniem i mieszkający w mniejszych miejscowościach liczących od 5 do 19 tys. mieszkańców. Badani wskazują, że promocje pomagają im racjonalnie gospodarować budżetem, choć nie są jedynym wyznacznikiem decyzji zakupowych.

Drugą najliczniejszą grupą są młodzi konsumenci, którzy deklarują, że 40–60 proc. ich podstawowych zakupów odbywa się w promocjach – taką odpowiedź wskazało 26,5 proc. ankietowanych. Eksperci zwracają uwagę, że dla tej części młodych promocje nie są już dodatkiem, lecz naturalnym elementem codziennego koszyka. Często są to osoby na początku kariery zawodowej lub studenci, którzy dysponują ograniczonymi środkami i dzięki rabatom mogą kupować więcej lub produkty lepszej jakości.

Zdecydowanie mniej respondentów wskazuje skrajne wartości. Zakupy w promocjach w zakresie 60–80 proc. deklaruje 10,7 proc. badanych, a aż 80–100 proc. jedynie 4,1 proc. uczestników sondażu. Z kolei 12,6 proc. młodych konsumentów kupuje w promocji mniej niż 20 proc. produktów. 13,6 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie określić, jaki odsetek ich codziennych zakupów stanowią przeceny.

Eksperci podkreślają, że wyniki odzwierciedlają specyfikę polskiego rynku, gdzie znacząca część asortymentu – m.in. żywność, kosmetyki i środki czystości – regularnie trafia na promocje. Młodzi konsumenci, choć wyczuleni na ceny i ostrożni w wydatkach, nie zawsze mogą pozwolić sobie na czekanie na rabaty. Dlatego dominują umiarkowane wskazania w przedziale 20–40 proc., które pokazują racjonalne podejście do zakupów i oszczędzania w grupie osób o średnich dochodach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.09.2025 12:54
„Tired Girl” – nowy trend makijażowy pokolenia Z
Od lewej; Gabbriette, Jenna Ortega, Hypnotique.Getty Images/Netflix/instagram.com/hypnotique

Przez dekady wizerunek zmęczenia był w kulturze piękna czymś, czego należało unikać. Korektory, kremy pod oczy czy rozświetlacze miały niwelować cienie i sprawiać, by twarz wyglądała świeżo oraz promiennie. Trend „Tired Girl”, który wywodzi się z TikToka, odwraca tę logikę – zamiast maskowania oznak braku snu, celebruje on ich widoczność. Cienie pod oczami, blada cera i nieco „niedokończony” makijaż stają się estetycznym wyborem, a nie defektem do ukrycia.

Wizerunkową twarzą nurtu jest Wednesday Addams, bohaterka serialu Tima Burtona na Netfliksie, grana przez Jennę Ortegę. Na czerwonym dywanie aktorka odtwarza makijaż z wyraźnymi cieniami pod oczami, co stanowi kontrast wobec dotychczasowych standardów. Podobne inspiracje można odnaleźć w popkulturze – od Angeliny Jolie w filmie Przerwana lekcja muzyki po Natalie Portman w Leonie Zawodowcu. Wśród współczesnych ambasadorek stylu wymienia się Lily Rose-Depp czy influencerkę Emmę Chamberlain.

Popularność „Tired Girl” w dużej mierze napędza TikTok. Od lipca 2025 r. trend funkcjonuje tam jako osobna kategoria, a instruktaże pokazujące, jak uzyskać efekt niewyspania, osiągają ponad 300 tys. wyświetleń każdy. Influencerka Lara Violetta określa tę estetykę mianem „moldy makeup” i podkreśla, że „worki pod oczami są chic, bo trzeba sobie na nie zapracować”. Makijażyści opisują ten styl jako niedbały, zadziorny i autentyczny – alternatywę dla perfekcyjnych wizerunków z Instagrama.

image

Trend makijażowy na Wednesday Addams napędza sprzedaż MAC

Eksperci trendów wskazują jednak, że „Tired Girl” nie ma tak głębokiego zakorzenienia jak subkultury lat 90. Grunge był powiązany z ruchem antysystemowym i wspólnotą, podczas gdy „Tired Girl” należy do tzw. zjawisk „core”, czyli internetowych mikroestetyk takich jak „cottagecore” czy „Barbiecore”. Są one szybkim sposobem komunikowania nastroju lub tożsamości, lecz charakteryzuje je ulotność i podatność na zastąpienie kolejnym wiralowym trendem.

Fenomen „Tired Girl” można również odczytywać jako odpowiedź na presję, z jaką mierzy się pokolenie Z. Badacze wskazują, że młodzi dorośli funkcjonują w realiach niepewnego rynku pracy, zadłużenia studenckiego czy odpowiedzialności ekologicznej, przy jednoczesnej potrzebie realizacji własnych ambicji. Publiczne eksponowanie zmęczenia i autoironiczny humor stają się strategią radzenia sobie z tym ciężarem – manifestem: „jestem wyczerpany, ale żartuję z tego i nie udaję perfekcji”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. wrzesień 2025 21:53