StoryEditor
Rynek i trendy
21.09.2020 00:00

Monika Fedorczuk: Płace rosną wolniej, ale nie będzie dwucyfrowego bezrobocia na koniec roku

Dane GUS dotyczące zatrudnienia w sektorze przedsiębiorstw w sierpniu 2020 roku pozwalają na umiarkowany optymizm. W sierpniu zatrudnienie wyniosło 6295 tys. osób, co oznacza, że w stosunku do poprzedniego miesiąca zwiększyło się o 0,7 proc. Co to oznacza komentuje Moniki Fedorczuk, ekspertka Konfederacji Lewiatan.

- Mimo iż w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, nadal obserwujemy spadek zatrudnienia wynoszący 1,5 proc. , widać, że kolejne miesiące po „zamrożeniu" gospodarki przynoszą stopniowy wzrost liczby etatów. To efekt przywracania miejsc pracy sprzed pandemii, przyjęć w poszczególnych firmach, a także powrotu pracowników z zasiłków opiekuńczych. Nadal jednak poziom zatrudnienia nie odrobił spadków, które obserwowaliśmy od marca do maja, ale od czerwca widać systematyczny wzrost liczby zatrudnionych w przedsiębiorstwach - tłumaczy ekspertka.

Przeciętne wynagrodzenie pracowników w sierpniu 2020 roku wynosiło 5337,65 zł i było niższe od tego wypłaconego w lipcu. Nie jest to jednak wynik osłabienia kondycji przedsiębiorstw, ale raczej sezonowości wypłat dodatkowych świadczeń takich jak premie, nagrody kwartalne. W stosunku do wynagrodzeń wypłaconych rok temu, przeciętna płaca wzrosła o 4,1 proc. czyli o 214,39 zł. Wzrost płac nie jest już tak szybki jak miało to miejsce w ubiegłym roku (płace rosły w tempie 6,8 proc. r/r), ale też - wbrew przewidywaniom - epidemia COVID-19 nie spowodowała zamrożenia płac czy ich obniżki.

- Patrząc na dane GUS można być umiarkowanym optymistą, jeśli chodzi o kondycję rynku pracy - niewielki wzrost zatrudnienia i wolniejszy wzrost płac przy jednocześnie ograniczonych stosunkowo nielicznych zgłoszeniach zwolnień grupowych pozwalają stwierdzić, że prognozy wskazujące na dwucyfrowe bezrobocie na koniec roku nie spełnią się - uważa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.06.2025 12:05
Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach
Cellcosmet ma siedzibę w  Szwajcarii, specjalizuje się w kosmetykach komórkowychIG Cellcosmet

Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji.

Dyrektor generalny Cellcosmet, Tancrede Amacker, spotkał się z ministrem handlu Indii Piyushem Goyalem podczas jego niedawnej wizyty w Szwajcarii – dowiedział się portal ET Retail. Firma jest zainteresowana wejściem do Indii, ponieważ branża kosmetyczna w tym kraju nadal się rozwija.

To było wspaniałe spotkanie. Produkujemy kosmetyki wysokiej klasy, sprzedajemy wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry wyprodukowane w Szwajcarii, a pomysł dotyczy tego, jak moglibyśmy wejść na rynek Indii. To wspaniały kraj pod względem wielkości, a populacja jest ogromna... mamy przyjemność obsługiwać klientów indyjskich w Singapurze, Londynie lub Szwajcarii, ale jeszcze nie w Indiach. A nadszedł już czas, abyśmy weszli na rynek – wyjaśnia — powiedział  Tancrede Amacker w rozmowie z Asian News International. 

Jak potwierdził Amacker, Cellcosmet jest otwarty na współpracę z indyjskim gigantem kosmetycznym Nykaa, podkreślając swoj zainteresowanie tą “wspaniałą platformą”.

Warto podkreślić, że w maju o swojej współpracy z Nykaa poinformowała jedna z najbardziej znanych francuskich marek kosmetycznych: Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa

Cellcosmet ma siedzibę w Châtel-Saint-Denis w Szwajcarii i specjalizuje się w kosmetykach komórkowych oraz wiedzą o mikrobiomie. Marka sprzedaje swoje produkty premium za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Kosmetyki Cellcosmet są dostępne również na polskich stronach perfumerii internetowych, ceny produktów wynoszą w granicach 1-4 tys. zł.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.06.2025 11:39
Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce
Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerceMarzena Szulc

Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”.

Prestiżowy ranking „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe” tworzony jest corocznie, prezentując 500 najsilniejszych europejskich sprzedawców internetowych. O miejscu w rankingu decydują ich międzynarodowe (transgraniczne) wyniki.

image
źródło: Notino LinkedIn

Jak podkreśla w swoim wpisie na LinkedIn Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer w Notino i członek zarządu, Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerce. 

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się obok takich marek jak Ikea, Lidl, H&M i Zalando. Przy wartości rynkowej 275,6 mld euro, to wyróżnienie odzwierciedla coś więcej niż tylko sprzedaż. Chodzi o naszą zdolność do budowania znaczących połączeń ponad granicami, skalowania z celem i nigdy nie spoczywania na laurach – komentuje Bartosz Kliś. – Ten kamień milowy jest wynikiem nieustannej ciężkiej pracy, mądrych decyzji i wspólnej motywacji naszych zespołów do ciągłego rozwoju dzień po dniu, wyzwanie po wyzwaniu. Nic z tego nie dzieje się przypadkowo. A dla reszty Europy dopiero zaczynamy – podkreśla członek zarządu Notino.

Zobaz też: Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. czerwiec 2025 15:07