StoryEditor
Rynek i trendy
14.04.2023 00:00

Najbardziej popularny kolor lakierów do paznokci globalnie? Wcale nie czerwień.

Tak jak we wszystkich innych dziedzinach mody, kolory lakierów do paznokci przechodzą cykle popularności. / Maria Lupan via Unsplash
Nails.co.uk zbadało najpopularniejsze i najmniej popularne kolory paznokci po przeanalizowaniu 1,24 miliona recenzji 890 wysoko ocenianych lakierów do paznokci w Zakupach Google. Przeanalizowano opinie i liczbę recenzji dla 89 najlepszych produktów 10 najpopularniejszych kolorów w Google.

Eksperci od kolorów twierdzą, że zielony jest uważany za najbardziej kojący i relaksujący kolor dla ludzkiego oka, co tłumaczy, dlaczego większość ludzi wybiera go jako kolor do malowania paznokci. „Bottega Green” to odcień zieleni, który szturmem podbija branżę modową od 2021 roku – wyjaśnia Liana Thomson, ekspertka Nails.co.uk. - Od tego czasu widzieliśmy każdy odcień zieleni pojawiający się zarówno w naszych szafach, jak i na naszych paznokciach, co pomaga wyjaśnić, dlaczego według naszego nowego badania jest to obecnie najpopularniejszy kolor paznokci.

Z danych Google Trends wynika, że liczba wyszukiwań hasła „zielone paznokcie w kolorze szałwii (green sage nails)” wzrosła od stycznia o 250 proc., więc można spodziewać się znacznie więcej pastelowych odcieni zieleni w kolekcjach marek; myśleć można o kolorach takich jak tenisowa zieleń, khaki, pistacja, chartreuse i oliwkowa zieleń.

Podczas gdy wiele tradycyjnych marek modowych ugruntowało swoją pozycję w świecie kolorów na wczesnym etapie swojej historii — na przykład niebieski Tiffany'ego, pomarańczowy Hermèsa i czerwony Christiana Louboutina — charakterystyczny jasnozielony odcień Bottega Veneta, określany jako „Bottega Green”, jest nowym gorącym trendem dzięki uprzejmości byłego dyrektora kreatywnego, Daniela Lee.
 

Lakiery reklamowane jako "bottega green": od lewej do prawej Rimmel, Lottie, OPI i Nail Kind.

Lee ponownie wykorzystał „Bottega Green” w swojej wiosennej kolekcji RTW 2022, którą zaprezentowano w Detroit zaledwie kilka tygodni przed ogłoszeniem przez niego rezygnacji. Projektant włączył ten odcień do odzieży i akcesoriów, a także zaprezentował elementy w innych odcieniach zieleni.

Wracając jednak do rankingu, według danych, żółty jest najmniej popularnym kolorem z 10 najpopularniejszych kolorów. Psychologowie koloru twierdzą, że kolor żółty oznacza tchórzostwo, oszustwo, impulsywność i egoizm. Więcej doświadczeń marketingowych sugeruje, że wysoki poziom ekspozycji na kolor żółty może również prowadzić do agresji i drażliwości; jednak miejmy nadzieję, że pomalowanie paznokci na żółto nie zapewni wystarczającej ekspozycji na kolor, aby spowodować jakiekolwiek problemy.

W badaniu pomarańczowy okazał się drugim najpopularniejszym kolorem paznokci. Liczba wyszukiwań frazy „pomarańczowe paznokcie” wzrasta co roku w lipcu i utrzymuje się na tym poziomie przez ostatnie 5 lat, co pokazuje, że lato to najlepszy czas na ten odcień paznokci. „Pomarańczowy często wydobywa brązowy i czerwony odcień skóry, dlatego jest popularnym wyborem w szczycie lata” — wyjaśnia Thomson.

Badanie wykazało, że szary był bardziej popularnym kolorem paznokci ze średnią oceną 4,53 w gwiazdkach, co plasuje go na trzecim miejscu pod względem popularności, pięć miejsc przed różowym, który zajmuje siódme miejsce. Bladoróżowy to typowy kolor paznokci wybierany przez wiele osób ze względu na to, jak naturalny jest ten kolor na łożysku paznokcia — mówi Thomson. Subtelne odcienie, takie jak róż i cielisty, są częściej dozwolone w miejscu pracy, w przeciwieństwie do odważniejszych i odważniejszych wyborów, takich jak żółty, czerwony i pomarańczowy. Uważamy, że szary znalazł się wyżej na liście, ponieważ wciąż jest to kolor na tyle subtelny, że można go nosić na co dzień, ale na tyle inny, że wyróżnia się na tle większości pomalowanych paznokci — wyjaśnia Thomson.

Pełen ranking kolorów według Nails.co.uk:

  1. Zielony
  2. Pomarańczowy
  3. Szary
  4. Czerwony
  5. Fioletowy
  6. Biały
  7. Różowy
  8. Czarny
  9. Niebieski
  10. Żółty

- Zielony manicure jest obecnie jednym z najbardziej pożądanych przeze mnie stylów i używam dużo Free Lovin’ firmy BioSculpture, który ma ciemnozielony odcień — mówi manikiurzystka Faye Dennis dla Vogue. - To bardzo przyciąga wzrok, a moi klienci mówią, ile komplementów otrzymują. Obecnie ogromnie popularny na TikToku (312 milionów wyświetleń hasztaga #greennails), zielony jest najpopularniejszym kolorem paznokci tej wiosny.

Czytaj także: Sprzedaż sztucznych paznokci po raz pierwszy przewyższy sprzedaż lakierów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.05.2024 16:40
Rada Reklamy wprowadza nowe zasady etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy ma na celu bycie kuźnią standardów dla etycznych działań marketingowych.Shutterstock
Rada Reklamy, działająca jako niezależna organizacja non-profit od ponad 18 lat, wprowadziła w maju 2024 roku pierwszą w Polsce kompleksową samoregulację dotyczącą etycznej reklamy suplementów diety. Rozwój branży suplementów diety i związane z tym wyzwania sprawiły, że potrzeba takiej inicjatywy stała się bardziej paląca niż kiedykolwiek wcześniej.

W odpowiedzi na wzrost liczby skarg konsumenckich dotyczących potencjalnych naruszeń etycznych, Rada zdecydowała się na stworzenie specjalnej Grupy Roboczej, której zadaniem było opracowanie nowych przepisów. Celem wprowadzonych zmian jest przede wszystkim ochrona zdrowia i bezpieczeństwo konsumentów. Nowe zasady nakładają na reklamodawców obowiązek zapewnienia, że reklamy suplementów diety są nie tylko prawdziwe i rzetelne, ale także nie wprowadzają w błąd co do korzyści zdrowotnych i nie sugerują, że mogą zastąpić zrównoważoną dietę.

W szczególności, podstawowymi celami samoregulacji w zakresie etycznej reklamy suplementów diety, zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, są przede wszystkim:

  • Zapewnienie wysokiej ochrony zdrowia konsumentów. Wiarygodne informacje w reklamach powinny umożliwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów oraz bezpieczne używanie suplementów diety, które nie są substytutem dla różnorodnej i zbilansowanej diety.
  • Utworzenie kompleksowego przewodnika definiującego zasady etycznej reklamy suplementów. Ta kompleksowa samoregulacja powinna wyznaczać klarowne standardy postępowania dla przedsiębiorców.
  • Wsparcie w usystematyzowaniu rynku i harmonizacji wolności biznesowej z przestrzeganiem zasad etycznych, co umożliwi konsumentom bardziej świadome, bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z suplementów.

Rada Reklamy, organizacja pozarządowa, od ponad 18 lat aktywnie działa na polskim rynku i odgrywa kluczową rolę w promowaniu odpowiedzialności w branży reklamowej. Posiada na swoim koncie szereg innowacyjnych projektów samoregulacyjnych, które przyniosły sukcesy na rynku. Pełen tekst zaleceń Kodeksu Etyki Reklamy jest dostępny na stronie Rady.

Czytaj także: Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy
Prezes L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie Valéry Gaucherand (przy mikrofonie): Kluczowe jest to, jak AI może być wykorzystana do wzbogacenia interakcji międzyludzkich i kształtowania przywództwamateriały prasowe L‘Oréal Polska
Transformacyjna rola AI w branży kosmetycznej wykracza poza zwykłe postępy technologiczne i stanie się motorem wzmacniającym naszą inteligencję emocjonalną. Technologia może przesunąć granice tego, co możliwe, zaspokajając nieskończoną różnorodność potrzeb i aspiracji każdej osoby. W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy – taki obraz przyszłości z AI rysują liderzy L’Oréal.

Sztuczna inteligencja i innowacje to tematy, które zdominowały tegoroczną  międzynarodową konferencję gospodarczo-technologiczną Impact CEE. Szereg tematów podjęli liderzy L’Oréal. Podkreślali wagę człowieka przy tworzeniu innowacji. Ich zdaniem, pomimo rosnącej roli sztucznej inteligencji (AI) w dziedzinie technologii, jej rola powinna wykraczać poza zwiększanie produktywności. Prezes L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie Valéry Gaucherand wskazał na znaczenie AI jako narzędzia, które może służyć do wzmacniania ludzkiej inteligencji emocjonalnej. Według niego transformacyjna rola AI w branży kosmetycznej wykracza poza zwykłe postępy technologiczne. Kluczowe jest to, jak technologia ta może być wykorzystana do wzbogacenia interakcji międzyludzkich i kształtowania przywództwa.

– Kiedy patrzę na liderów i na to, w jaki sposób korzystają z AI, jestem przekonany, że AI będzie wspierał EI – powiedział Valéry Gaucherand podczas dyskusji „Przewaga sztucznej inteligencji: Zwiększanie produktywności” z udziałem Chrisa Bailey’ego, Piotra Marca oraz Katarzyny Dorsey. Dla mnie bowiem rola sztucznej inteligencji będzie daleko bardziej wychodzić poza ramy zwiększania produktywności. Stanie się motorem, który będzie wzmacniał naszą inteligencję emocjonalną i pomoże nam być bardziej „ludzkimi”, empatycznymi liderami – stwierdził.

Wątek AI został poruszony również w trakcie okrągłego stołu „Nowe ścieżki innowacji: hiperpersonalizacja czy AI?” organizowanego przez L’Oréal we współpracy z Francusko-Polską Izbą Gospodarczą.  

– Hiperpersonalizacja zaciera granice pomiędzy konsumentem i marką, wpuszczając go do świata marki i umożliwiając mu współtworzenie. W L‘Oréal wierzymy, że technologia może przesunąć granice tego, co możliwe, zaspokajając nieskończoną różnorodność potrzeb i aspiracji każdej osoby. Dzięki technologii, oferujemy piękno dla każdego – mówił Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce, L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

– W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy, czy internet, z którym wszyscy się obecnie utożsamiamy - mówimy o nim tylko wtedy, gdy nie działa. Kluczowe dla firm jest docenienie możliwości AI i wdrażanie sztucznej inteligencji do naszych usług – stwierdził Dino Metaxas, CDMO w L’Oréal, podczas panelu "Sztuczna inteligencja - czy jesteśmy w stanie kontrolować cyfrową rzeczywistość na skrzyżowaniu nowych technologii?".

W strefie innowacji Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej L’Oréal pokazał jakie zastosowania znajduje technologia w praktyce. Wśród zaprezentowanych innowacji znalazła się po raz pierwszy pokazana w Polsce suszarka AirLight Pro, wykorzystująca połączenie technologii światła podczerwonego i precyzyjnego ruchu powietrza do pielęgnacji różnego rodzaju włosów.  

Kolejne urządzenie to YSL ScentSation, które sprawdza, jak reagujemy na różne zapachy. Działa na bazie fal mózgowych EEG, mierząc emocje i pokazuje, który zapach jest dla danej osoby idealny.  

W strefie innowacji pojawiły się także K-SCAN od Kérastase, przeznaczony do analizy włosów i skóry głowy na podstawie algorytmów AI, The Absolue Cryo-Sculptor marki Lancome -  usługa, która pomaga rzeźbić, podnosić i napinać powierzchnię skóry; Sustainable Water Saver,   czyli pierwsza głowica prysznicowa wykorzystująca opatentowaną technologię rozdrobnienia wody, pozwalająca zaoszczędzić do 69 proc. wody oraz Meta Profilertm  marki Giorgio Armani, które jest w stanie zmierzyć ponad 13 różnych klinicznych markerów skóry (takich jak zmarszczki, ciemne plamy i zaczerwienienia) z precyzją laboratorium klinicznego.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. maj 2024 08:41