StoryEditor
Rynek i trendy
26.03.2021 00:00

Pandemia ujawniła nowe typy konsumentów [RAPORT]

W nowym globalnym badaniu Aptar Beauty + Home podsumował efekty głębokiego kryzysu, w którym pandemia pogrążyła gospodarkę i nastroje konsumentów. Jeśli chodzi o kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała, zidentyfikowano cztery nowe profile konsumentów - informuje Premium Beauty News.

W badaniu przeprowadzonym pod koniec pierwszego lockdownu w czerwcu 2020 r., a następnie u progu drugiej fali pandemii w październiku i listopadzie 2020 r., przepytano 9600 konsumentów produktów kosmetycznych i środków czystości na czterech dużych rynkach: w Brazylii, Chinach, Francji i USA. Wyniki wyraźnie ujawniły znaczenie szoku gospodarczego i społecznego, który uderzył w konsumentów w efekcie pandemii.

Głęboki szok konsumentów

Analiza nastrojów wyraźnie pokazuje rosnący poziom niepokoju konsumentów, przy czym 29% z nich ma sposób myślenia zdominowany przez strach. Maseczki na twarz stały się fizycznym wyrazem zmiany stylu życia i nastawienia konsumentów. Na przykład połowa Amerykanów uważa, że ​​nie są odpowiednio chronieni. 78% Brazylijczyków martwi się o swoich bliskich.

Ponieważ konsumenci obawiali się o swoją stabilność finansową, wielu zmniejszyło wydatki:  Amerykanie i Francuzi oszczędzali 30% dochodu jaki mieli do dyspozycji, a 40% konsumentów chińskich odkładało większe zakupy.

jak wskazuje portal, liczby te wskazują jednak na możliwość dynamicznego ożywienia, pod warunkiem, że rządy wykażą się zdolnością do przywrócenia zaufania konsumentów. „Konsumpcja kosmetyków będzie stopniowo rosła w drugiej połowie roku i do 2022 r., jeśli warunki pandemii pozwolą dzięki szeroko zakrojonym kampaniom szczepień” - napisał Aptar w oświadczeniu.

Nowe profile konsumentów

Zawirowania społeczne i gospodarcze doprowadziły do ​​znacznych zmian priorytetów i powstania nowych profili konsumentów.

Nasze badanie ujawniło na przykład, że COVID-19 skłonił niektórych konsumentów do ponownej oceny stanu  ich domów i jego wpływu na ich samopoczucie psychiczne. Ten zwiększony niepokój związany z higieną i dobrym samopoczuciem ma znaczący wpływ na przestrzeń Beauty & Personal Care -  mówi Marie Jacquemin, kierownik ds. badań konsumenckich w Aptar Beauty + Home.

Analizując, jak bardzo zmieniły się potrzeby i oczekiwania konsumentów kosmetycznych i domowych podczas pandemii, Aptar odkrył nową segmentację postaw, wyrażoną w dwóch wymiarach - intensywności behawioralnej i poziomie pomocy, której potrzebują od marek.

W dziedzinie urody i higieny osobistej wyszły na jaw cztery profile konsumentów:

- Niewzruszeni, głównie mężczyźni z postawą „biznes jak zwykle”.
- Survivors, którzy zdecydowali się na DIY, aby rozwiązać problemy z dostawami lub złagodzić ograniczenia finansowe.
- Podczas gdy Niespokojni [27 proc.] szukają przede wszystkim poczucia bezpieczeństwa i dlatego oczekują, że ich zaufane marki zapewnią bezpieczne i zapewniające ochronę rozwiązania.
- Wreszcie młodsi Odkrywcy [28%] postrzegają pandemię jako okazję do zmiany stylu życia.

Badanie ujawniło zwiększone obawy konsumentów dotyczące higieny, skuteczności i zrównoważonego rozwoju. Po przezwyciężeniu kryzysu, w 2023 roku i później, główne pandemiczne trendy w handlu elektronicznym i zrównoważonym rozwoju staną się normą, a obawy o higienę, bezpieczeństwo, nieszkodliwość i skuteczność produktów do pielęgnacji domowej staną się odruchowe dla wielu konsumentów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 16:56