StoryEditor
Rynek i trendy
18.12.2023 08:44

Paweł Orfinger, Dr Irena Eris SA: Musimy być gotowi na szybko zmieniające się uwarunkowania rynkowe [Trendy w biznesie 2024]

Paweł Orfinger, prezes zarządu, Dr Irena Eris SA / materiały prasowe/Dr Irena Eris
Firmy kosmetyczne muszą być gotowe do szybkiego dostosowywania się do nowych uwarunkowań rynkowych. Od tego zależy rozwój i sukces – uważa Paweł Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA pytany o prognozy dla rynku kosmetycznego i branży na 2024 rok.

– W świetle intensywnych zmian, firmy kosmetyczne muszą być gotowe do szybkiego dostosowywania się do nowych uwarunkowań rynkowych, aby utrzymać konkurencyjność i osiągnąć sukces – mówi Paweł Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA.

Szansą na rozwój jest także konsolidacja rynku.

– Nasza strategia zakłada zwiększanie skali działalności m.in. poprzez przejęcia firm z branży farmaceutyczno-kosmetycznej. Dzisiaj, z perspektywy całego 2023 r., widzimy, że konsolidacje mogą stać się istotnym elementem sukcesu tych, którzy dążą do bycia liderem dynamicznie rozwijającego się rynku kosmetycznego – zaznacza Paweł Orfinger i przyznaje, że przejęcie przez Grupę Dr Irena Eris spółki Sulphur z Buska – Zdroju, producenta leków OTC oraz kosmetyków uzdrowiskowych, bazujących na naturalnych kopalinach, było bardzo dobrym posunięciem.

Niezmiennie, istotne jest budowanie przez firmy z sektora zaplecza eksportowego – zaznacza Paweł Orfinger i tą drogą idzie Grupa Dr Irena Eris. – Wszystkie nasze marki są obecne w ponad 70 krajach na całym świecie. Największym europejskim rynkiem jest Hiszpania, gdzie jesteśmy dostępni w 380 punktach sprzedaży sieci Druni – lidera perfumerii. Marka Dr Irena Eris eksponowana jest w sekcji kosmetyków premium zarówno na regularnych półkach obok takich brandów, jak Dior, Helena Rubinstein czy Sensai oraz na własnych zaprojektowanych meblach. Dr Irena Eris zajmuje topową pozycję pośród marek luksusowych oferowanych przez tę sieć. Z kolei we Włoszech mamy świetne wyniki współpracy z niezależnymi włoskimi luksusowymi perfumeriami. Planujemy wejścia na kolejne rynki – m.in. rynek hinduski, co mam nadzieję wpłynie na jeszcze większą dynamikę naszego rozwoju – zapowiada Paweł Orfinger.

Zaznacza także, że dla firmy w 2024 r. nadal będzie bardzo ważne zwiększanie zaawansowania technologicznego i naukowego. 

– W 2023 r. złożyliśmy kolejne zgłoszenie patentowe w Urzędzie Patentowym. Dzisiaj mamy złożonych 19 wniosków patentowych z czego 9 już otrzymało ochronę patentową. Autorskie patenty naszych naukowców znajdują zastosowanie w nowościach wprowadzanych na rynek – mówi Oringer. Grupa Eris dysponuje własnym Centrum Naukowo-Badawczym. Pion Badań i Innowacji tworzy ponad 30 specjalistów, w tym osoby z tytułami i stopniami naukowymi z dziedzin związanych z biologią i farmacją. Dr Irena Eris m.in. jako pierwsza na świecie zastosowała w kosmetykach kwas foliowy oraz witaminę K w dermokosmetykach.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
25.07.2024 16:39
Circana: Mini kosmetyki szturmują rynek przez „Sephora kids” — sprzedaż rośnie o 13 proc.
Miniaturowe kosmetyki do makijażu i pielęgnacji stają się coraz popularniejsze.Benefit Cosmetics

Sprzedaż mini kosmetyków w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 13 procent w ciągu ostatniego roku, osiągając niemal 700 milionów dolarów – wynika z badań firmy Circana. Miniaturowe kosmetyki cieszą się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, które odkrywają wygodę i przenośność tych produktów.

Media społecznościowe zalała fala filmików, w których użytkownicy prezentują zawartość swoich “mikro torebek z kosmetykami”: miniaturowe korektory, pudry z lusterkami o długości jednego cala i szminki wielkości małego palca. Niektóre kolekcje mieszczą nawet do 15 produktów w miniaturowych opakowaniach.

„Zauważyliśmy ogromny wzrost zapotrzebowania na mini produkty kosmetyczne” – powiedziała Financial Times Terry de Gunzburg, założycielka marki By Terry. Jej miniaturowe cienie do powiek kosztują 19 funtów, a serum rozświetlające CC 22 funty. „Ludzie uwielbiają wygodę i przenośność tych mini produktów, zwłaszcza zapracowani profesjonaliści i osoby często podróżujące. Miniaturowe wersje pozwalają także na testowanie nowych produktów przed zakupem pełnowymiarowych wersji” – dodaje de Gunzburg. Mini produkty są również popularne wśród młodszego pokolenia Gen Z, które często nie może sobie pozwolić na zakup pełnowymiarowych kosmetyków.

@beautifully_prepared What’s better than mini makeup? EXTRA MINI MAKEUP. Like. Are you kidding me?! Deluxe size makeup is so cute ? #mini #minimakeup #deluxesize #samplesize #minisize #travelsize #freesamples #tiny #tinymakeup #minithings #makeup #miniobsessed ♬ original sound - Julie Kay

Na początku tego miesiąca The New York Times poinformował o letnich obozach, których organizatorzy proszą rodziców o pozostawienie w domu przez dzieci “wszelkich akcesoriów z Sephora”. Trendy związane z Sephorą na TikToku znacząco przyczyniły się do wzrostu popularności mini kosmetyków, a na Reddit powstały społeczności poświęcone najlepszym miniaturowym produktom tej sieci. Wiele filmików pokazuje influencerów, którzy wysypują zawartość swoich torebek wypełnionych mini kosmetykami z “mini barów” Sephory. Powstało nowe pokolenie “Sephora kids” – młodzieży zafascynowanej produktami tej marki. Eksperci wskazują na to, że to Sephora kids są częściowo winne wzrostowi sprzedaży miniaturek, ponieważ nie stać ich na pełnowymiarowe wersje produktów.

Jednak nie wszyscy są zachwyceni. Niektórzy wychowawcy obozowi twierdzą, że dzieci spędzają zbyt wiele czasu w łazience, co skłoniło ich do zakazu używania kosmetyków z Sephory. Inni mogą mieć obawy dotyczące środowiska. Dr Christopher Carrick, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju i założyciel Lignin Industries, twierdzi, że produkty w rozmiarze podróżnym mogą być ekologiczne, jeśli są wykonane z recyklingowanego plastiku lub bioplastiku i jeśli są poddawane recyklingowi po użyciu. Często jednak tak nie jest. Sugeruje on napełnianie miniaturowych opakowań z pełnowymiarowych produktów jako bardziej zrównoważone rozwiązanie. “Trend na mini produkty w mediach społecznościowych napędza popyt i zwiększa obciążenie środowiska” – powiedział Carrick portalowi Financial Times.

Czytaj także: New Morning Consult: Gen Z sprowadzi na branżę urodową backlash

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
25.07.2024 15:17
New Morning Consult: Gen Z sprowadzi na branżę urodową backlash
Gen Z to pokolenie, które odwraca się od branży urodowej — czy należy się tego bać?Artem Varnitsin

Nowe dane Morning Consult pokazują, że konsumenci z pokolenia Z zaczynają tracić zaufanie do branży kosmetycznej, ponieważ odczuwają rosnącą presję, by angażować się w coraz bardziej intensywne zabiegi kosmetyczne. Wśród dorosłych z gen Z 15 proc. przyznało się do poddania się operacji plastycznej, co jest nieznacznie wyższym odsetkiem niż w innych generacjach. Podobne liczby dotyczą osób, które zdecydowały się na botoks (14 proc.) i wypełniacze (14 proc.)

Badania pokazują, że 55 proc. dorosłych z pokolenia Z odczuwa presję ze strony influencerów w mediach społecznościowych, aby poddawać się zabiegom kosmetycznym. To aż o 10 punktów procentowych więcej niż w przypadku millenialsów, którzy są drugą najbardziej narażoną grupą. To właśnie unikalna ekspozycja na internetowe wzorce piękna wpływa na młode pokolenie, co znajduje odzwierciedlenie w ich postawach i działaniach.

image
Badanie przeprowadzono w dniach 12–13 lipca 2024 r. na reprezentatywnej próbie 2200 dorosłych Amerykanów, z nieważonym marginesem błędu wynoszącym +/-2 punkty procentowe.
New Morning Consult

Prawie połowa dorosłych z pokolenia Z (48 proc.) uważa, że branża kosmetyczna ma negatywny wpływ na społeczeństwo, co jest znacznie wyższym odsetkiem niż w innych grupach demograficznych. Aby uniknąć całkowitego odwrócenia się tej lukratywnej grupy konsumentów, marki działające w branży kosmetycznej powinny rozważyć łagodzenie swojej intensywnej strategii marketingowej opartej na influencerach.

image
Badanie przeprowadzono w dniach 12–13 lipca 2024 r. na reprezentatywnej próbie 2200 dorosłych Amerykanów, z nieważonym marginesem błędu wynoszącym +/-2 punkty procentowe.
New Morning Consult

Chociaż dorośli z pokolenia Z są najliczniejszą grupą, która przyznała się do poddania się operacji plastycznej, są również najmniej zainteresowani kontynuowaniem takich zabiegów w przyszłości, gdyby koszt nie był czynnikiem decydującym. Ponad jedna trzecia (35 proc.) z nich uważa, że operacje plastyczne i zabiegi inwazyjne sprawiają, że ludzie wyglądają na starszych, co jest znacznie wyższym odsetkiem niż w przypadku innych pokoleń.

image
Badanie przeprowadzono w dniach 12–13 lipca 2024 r. na reprezentatywnej próbie 2200 dorosłych Amerykanów, z nieważonym marginesem błędu wynoszącym +/-2 punkty procentowe.
New Morning Consult

Presja społeczna, jaką odczuwają młodzi ludzie w zakresie poprawy wyglądu, nadal jest silna ze względu na ogromną ilość czasu spędzanego w internecie, gdzie influencerzy kreują trendy kosmetyczne. Jednak z powodu narastającego zmęczenia konsumpcją i rosnącej krytyki wobec branży, marki kosmetyczne mogą być zmuszone do zmiany swojej strategii marketingowej, koncentrując się bardziej na autentycznych opowieściach o marce, a mniej na agresywnym marketingu performatywnym.

Czytaj także: Swiftonomics: Taylor Swift zagra koncert, zarobią drogerie i makijażystki. Ile?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2024 10:54