StoryEditor
Rynek i trendy
07.09.2020 00:00

Pielęgnacja skóry staje się coraz bardziej świadoma. Czego poszukują konsumenci?

W świecie urody rok 2020 przyniósł wzrost popytu na produkty do pielęgnacji skóry. Konsumenci na całym świecie mają więcej czasu i mniejszą potrzebę wykonywania makijażu z powodu ograniczeń covidowych. Dlatego ich pragnienie dobrego wyglądu skóry wzrosło. Czy zwiększona liczba wyszukiwań poszczególnych składników oznacza nową przyszłość dla rynku konsumenckiego?

Większości konsumentów dodatkowy przestój spowodowany pandemią COVID-19 pozwolił na edukację i zdobycie informacji na temat tego, czego wymagają od produktów oraz składników, które powinny w nich się znajdować.

Badania przeprowadzone przez Cult Beauty wykazało, że pierwsza dziesiątka tegorocznych najpopularniejszych wyszukiwań w Google, dotyczących produktów do pielęgnacji skóry, to: witamina C, retinol, oleju rycynowy, kwas hialuronowy, skwalan, kwasu salicylowy, nadtlenek benzoilu, oczar wirginijskiego, niacynamid i ceramidy.

Na co zwracają uwagę konsumenci?

Na przykład witamina C odnotowała 204-procentowy wzrost wyszukiwań w porównaniu z zeszłym rokiem, przy czym miała ponad milion wyszukiwań, a najczęściej zadawane pytanie to „Jak witamina C wpływa na Twoją skórę”. Działa przeciwstarzeniowo, a biorąc pod uwagę okoliczności ostatnich sześciu miesięcy, nic dziwnego, że konsumenci troszczą się o to, aby czuć się i wyglądać młodo.

Niezłomny retinol przeciwdziałający starzeniu się również odnotował wzrost zapytań, osiągając prawie milion wyszukiwań. Kolejny składnik, który został wymieniony przez Cult Beauty jako zwracający uwagę konsumentów to kwas hialuronowy - z 19 280 wyszukiwaniami w 2020 w porównaniu z 9280 w zeszłym roku.

Ten środek redukujący zmarszczki przyniósł 400-procentowy wzrost zapytań „Jakie są zalety kwasu hialuronowego?”.  

Ale co oznaczają te wyszukiwania dla rynku produktów do pielęgnacji skóry dla konsumentów?

Chociaż działanie przeciw starzeniu się nie jest objawieniem, jasne jest, że w 2020 roku jeszcze więcej konsumentów zaczęło zwracać na to uwagę. Ogromny wzrost wyszukiwań produktów do pielęgnacji skóry pokazuje, że kupujący stają się coraz bardziej wyedukowani i spragnieni wiedzy na temat dokładnych składników, które można znaleźć w ich produktach. Chociaż etykiety „zapobiegające starzeniu się” sprzed pandemią mogły być wystarczające, aby zaspokoić potrzeby konsumentów pod względem produktów do pielęgnacji skóry przez kryzysem zdrowotnym, teraz, po pandemii są bardziej zmęczeni, mądrzejsi i szukają konkretów.

Obszerne oświadczenia dotyczące przeciwdziałania efektom starzenia już nie wystarczają.

Dane pokazują, że z upływem czasu konsumenci stają się coraz bardziej zaawansowani technicznie, a statystyki wskazują, że zainteresowanie określonymi składnikami gwałtownie wzrosło - fani produktów do pielęgnacji skóry nie boją się przeprowadzać własnych badań. Dlatego wydaje się, że strategiczne i specyficzne podejście do pielęgnacji skóry to nowa droga do sukcesu w świecie post-COVID.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.10.2025 14:20
Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków koreańskich. Kiedy będą dostępne w Polsce?
W skład linii Isana K-beauty wchodzi osiem produktówwww.rossmann.de

Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się z bardzo dobrym odbiorem niemieckich konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna. Kiedy trafią na półki drogerii w Polsce?

Linia kosmetyków Isana Korean Skincare, opracowana i produkowana w Korei, jest dostępna od października w strefie Isana Trend Tower w sklepach Rossmann w Niemczech, a także w sklepie internetowym rossmann.de. Linia cieszy się bardzo dużą popularnością od dnia premiery – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Nowa linia przenosi moc koreańskiej pielęgnacji skóry bezpośrednio do Rossmanna: delikatne, a zarazem skuteczne formuły o lekkich, idealnie zbalansowanych konsystencjach, świetnych do aplikacji. Aplikacja odbywa się zgodnie z jasno określoną procedurą, składającą się z czterech ponumerowanych kroków – oczyszczanie, przygotowanie, pielęgnacja i wykończenie – i jest uzupełniana odpowiednimi produktami specjalistycznymi, które można stosować w zależności od potrzeb skóry” – wyjaśnia Rossmann.

Kluczowym składnikiem aktywnym jest CICA (Centella Asiatica, czyli wąkrotka azjatycka), znana ze swoich właściwości kojących, regenerujących i ochronnych. Linia jest przeznaczona w szczególności do skóry wrażliwej lub zestresowanej,  koncentrując się na zrównoważonym zdrowiu skóry, a nie na krótkoterminowych efektach.

image

CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą

W skład linii wchodzi osiem produktów, obejmujących całe spektrum nowoczesnej pielęgnacji skóry – od produktów oczyszczających i kojących toników po wzmacniające serum i kremy nawilżające. Produkty są przy tym – jak zwykle w przypadku marki Isana – przystępne cenowo.

Nowa linia spotkała się już z pozytywnym odbiorem klientów w Niemczech, dlatego planowane jest włączenie tych produktów do oferty drogerii – zapowiada Rossmann. Na razie są one dostępne dla klientów w Polsce jedynie u sprzedawców internetowych i w handlu równoległym. Czy i kiedy trafią do regularnej sprzedaży w drogeriach Rossmann w naszym kraju?

image

Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Seria koreańska z Isany będzie dostępna również w naszym Rossmannie – uspokaja Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa sieci Rossmann. Jak potwierdza, kosmetyki te do regularnej oferty trafią na początku listopada bieżącego roku. – Klienci mogą się spodziewać między innymi płatków pod oczy i płatków tonizujących – dodaje Agata Nowakowska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 22:36