StoryEditor
Rynek i trendy
07.09.2020 00:00

Pielęgnacja skóry staje się coraz bardziej świadoma. Czego poszukują konsumenci?

W świecie urody rok 2020 przyniósł wzrost popytu na produkty do pielęgnacji skóry. Konsumenci na całym świecie mają więcej czasu i mniejszą potrzebę wykonywania makijażu z powodu ograniczeń covidowych. Dlatego ich pragnienie dobrego wyglądu skóry wzrosło. Czy zwiększona liczba wyszukiwań poszczególnych składników oznacza nową przyszłość dla rynku konsumenckiego?

Większości konsumentów dodatkowy przestój spowodowany pandemią COVID-19 pozwolił na edukację i zdobycie informacji na temat tego, czego wymagają od produktów oraz składników, które powinny w nich się znajdować.

Badania przeprowadzone przez Cult Beauty wykazało, że pierwsza dziesiątka tegorocznych najpopularniejszych wyszukiwań w Google, dotyczących produktów do pielęgnacji skóry, to: witamina C, retinol, oleju rycynowy, kwas hialuronowy, skwalan, kwasu salicylowy, nadtlenek benzoilu, oczar wirginijskiego, niacynamid i ceramidy.

Na co zwracają uwagę konsumenci?

Na przykład witamina C odnotowała 204-procentowy wzrost wyszukiwań w porównaniu z zeszłym rokiem, przy czym miała ponad milion wyszukiwań, a najczęściej zadawane pytanie to „Jak witamina C wpływa na Twoją skórę”. Działa przeciwstarzeniowo, a biorąc pod uwagę okoliczności ostatnich sześciu miesięcy, nic dziwnego, że konsumenci troszczą się o to, aby czuć się i wyglądać młodo.

Niezłomny retinol przeciwdziałający starzeniu się również odnotował wzrost zapytań, osiągając prawie milion wyszukiwań. Kolejny składnik, który został wymieniony przez Cult Beauty jako zwracający uwagę konsumentów to kwas hialuronowy - z 19 280 wyszukiwaniami w 2020 w porównaniu z 9280 w zeszłym roku.

Ten środek redukujący zmarszczki przyniósł 400-procentowy wzrost zapytań „Jakie są zalety kwasu hialuronowego?”.  

Ale co oznaczają te wyszukiwania dla rynku produktów do pielęgnacji skóry dla konsumentów?

Chociaż działanie przeciw starzeniu się nie jest objawieniem, jasne jest, że w 2020 roku jeszcze więcej konsumentów zaczęło zwracać na to uwagę. Ogromny wzrost wyszukiwań produktów do pielęgnacji skóry pokazuje, że kupujący stają się coraz bardziej wyedukowani i spragnieni wiedzy na temat dokładnych składników, które można znaleźć w ich produktach. Chociaż etykiety „zapobiegające starzeniu się” sprzed pandemią mogły być wystarczające, aby zaspokoić potrzeby konsumentów pod względem produktów do pielęgnacji skóry przez kryzysem zdrowotnym, teraz, po pandemii są bardziej zmęczeni, mądrzejsi i szukają konkretów.

Obszerne oświadczenia dotyczące przeciwdziałania efektom starzenia już nie wystarczają.

Dane pokazują, że z upływem czasu konsumenci stają się coraz bardziej zaawansowani technicznie, a statystyki wskazują, że zainteresowanie określonymi składnikami gwałtownie wzrosło - fani produktów do pielęgnacji skóry nie boją się przeprowadzać własnych badań. Dlatego wydaje się, że strategiczne i specyficzne podejście do pielęgnacji skóry to nowa droga do sukcesu w świecie post-COVID.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.06.2025 12:05
Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach
Cellcosmet ma siedzibę w  Szwajcarii, specjalizuje się w kosmetykach komórkowychIG Cellcosmet

Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji.

Dyrektor generalny Cellcosmet, Tancrede Amacker, spotkał się z ministrem handlu Indii Piyushem Goyalem podczas jego niedawnej wizyty w Szwajcarii – dowiedział się portal ET Retail. Firma jest zainteresowana wejściem do Indii, ponieważ branża kosmetyczna w tym kraju nadal się rozwija.

To było wspaniałe spotkanie. Produkujemy kosmetyki wysokiej klasy, sprzedajemy wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry wyprodukowane w Szwajcarii, a pomysł dotyczy tego, jak moglibyśmy wejść na rynek Indii. To wspaniały kraj pod względem wielkości, a populacja jest ogromna... mamy przyjemność obsługiwać klientów indyjskich w Singapurze, Londynie lub Szwajcarii, ale jeszcze nie w Indiach. A nadszedł już czas, abyśmy weszli na rynek – wyjaśnia — powiedział  Tancrede Amacker w rozmowie z Asian News International. 

Jak potwierdził Amacker, Cellcosmet jest otwarty na współpracę z indyjskim gigantem kosmetycznym Nykaa, podkreślając swoj zainteresowanie tą “wspaniałą platformą”.

Warto podkreślić, że w maju o swojej współpracy z Nykaa poinformowała jedna z najbardziej znanych francuskich marek kosmetycznych: Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa

Cellcosmet ma siedzibę w Châtel-Saint-Denis w Szwajcarii i specjalizuje się w kosmetykach komórkowych oraz wiedzą o mikrobiomie. Marka sprzedaje swoje produkty premium za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Kosmetyki Cellcosmet są dostępne również na polskich stronach perfumerii internetowych, ceny produktów wynoszą w granicach 1-4 tys. zł.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.06.2025 11:39
Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce
Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerceMarzena Szulc

Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”.

Prestiżowy ranking „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe” tworzony jest corocznie, prezentując 500 najsilniejszych europejskich sprzedawców internetowych. O miejscu w rankingu decydują ich międzynarodowe (transgraniczne) wyniki.

image
źródło: Notino LinkedIn

Jak podkreśla w swoim wpisie na LinkedIn Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer w Notino i członek zarządu, Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerce. 

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się obok takich marek jak Ikea, Lidl, H&M i Zalando. Przy wartości rynkowej 275,6 mld euro, to wyróżnienie odzwierciedla coś więcej niż tylko sprzedaż. Chodzi o naszą zdolność do budowania znaczących połączeń ponad granicami, skalowania z celem i nigdy nie spoczywania na laurach – komentuje Bartosz Kliś. – Ten kamień milowy jest wynikiem nieustannej ciężkiej pracy, mądrych decyzji i wspólnej motywacji naszych zespołów do ciągłego rozwoju dzień po dniu, wyzwanie po wyzwaniu. Nic z tego nie dzieje się przypadkowo. A dla reszty Europy dopiero zaczynamy – podkreśla członek zarządu Notino.

Zobaz też: Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. czerwiec 2025 14:21