
Wyszukiwania na Pinterest związane z tematyką zrównoważonego rozwoju wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ponieważ konsumenci starają się "napędzać zmiany" w dzisiejszym zanieczyszczonym środowisku naturalnym.
Platforma mediów społecznościowych ujawniła, że wyszukiwanie hasła "ekologiczne życie dla początkujących" wzrosło o 265 proc. od zeszłego roku.
"Zrównoważone życie" (wzrost o 69 proc. od 2018 roku) było najczęściej wyszukiwanym terminem dotyczącym życia przyjaznego dla środowiska, ponieważ użytkownicy szukają pomysłów na niewielkie zmiany w swoim codziennym życiu, takich jak sposoby na wyeliminowanie plastiku i podejście zero waste w domu.
„Ekologiczne życie", "zrównoważony rozwój", "ekologiczna moda" i "ekologiczne produkty" znalazły się również w pierwszej dziesiątce wyszukiwań dotyczących ekologicznego życia.
Zdaniem Swastiego Sarna z Pinterestu, pokolenie Millenialsów zdaje sobie sprawę z sytuacji ekologicznej na świecie i stanu środowiska, zatem chce mieć wrażenie, że wpływa na siebie i swoje nawyki napędzając zmiany w otoczeniu i inspirując innych do wspólnej pracy i zmian na rzecz planety.