StoryEditor
Rynek i trendy
13.02.2020 00:00

Polki coraz częściej wolą naturalne usta od pomalowanych

Czerwone usta przez lata były symbolem atrakcyjności, dodawały pewności siebie kobietom i przyciągały wzrok mężczyzn – wciąż ponad połowa Polek czuje się seksownie z pomalowanymi ustami. Jednak obecnie mężczyźni uważają za atrakcyjniejsze panie bez makijażu ust,a one same częściej wybierają komfort od efektu wow. Tak przynajmniej wynika z deklaracji osób biorących udział w badaniu na rzecz kampanii Naturalnie 5zczęśliwe.

Z okazji Walentynek organizator kampanii Naturalnie 5zczęśliwe zapytał Polki i Polaków, jakie usta lubią na co dzień, a jakie lubią całować. Całować wolimy zdecydowanie naturalnie – ponad 60 proc. kobiet i mężczyzn wybiera właśnie naturalne pocałunki.

Badanie „Jakie usta wybierasz?” przeprowadzone przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki Kneipp to kolejna odsłona kampanii Naturalnie 5zczęśliwe, która ma inspirować kobiety do zmiany postaw i postrzegania źródeł naturalnego szczęścia. Badania pokazują, że mamy do czynienia z nowym postrzeganiem kobiecości i atrakcyjności, w której nie chodzi o „zrobienie się” na piękną, tylko wydobycie naturalnego piękna z każdej kobiety, a priorytetem jest zdrowie oraz zadbane ciało, włosy, twarz i usta.

Całujemy naturalnie

Kobiety są jeszcze podzielone w swoich opiniach, ale wiedzą już, że nie tylko pomalowane usta świadczą o ich atrakcyjności – 3 na 10 kobiet twierdzi, że bardziej atrakcyjnie czuje się z naturalnymi ustami, a jedynie kilka punktów procentowych więcej (35 proc.) za atrakcyjniejszą uważa się z pomalowanymi ustami. Co ciekawe mężczyźni – dla których często kobiety chcą wyglądać atrakcyjnie – są bardzo przekonani do natury – aż 35 proc. z nich woli u kobiet usta naturalne, a tylko 18 proc. za bardziej atrakcyjną uważa partnerkę z pomalowanymi ustami.

Całować, niezależnie od płci, wolimy już zdecydowanie naturalnie - jedynie  8 proc. kobiet lubi całować się z ustami pomalowanymi, a aż 66 proc. wybiera naturalne pocałunki. Podobnie mężczyźni - 60 proc. lubi całować naturalne usta, a jedynie 7 proc. woli pocałunki umalowanych ust.

Komfort i zdrowie

Badania pokazują, że dla kobiet od opinii na temat ich wyglądu ważniejszy jest komfort i dobre samopoczucie. Pomalowane usta sprawiają Polkom trochę problemów - prawie 40 proc. boi się, że kolorowa szminka zostawi ślad na zębach, a 64 proc. ankietowanych nie lubi zostawiać śladów szminki na szklance, filiżance lub kieliszku. 

Natomiast 76 proc. kobiet twierdzi, że lubi mieć gładkie i nawilżone usta, a blisko 70 proc. kobiet zimą stosuje przede wszystkim pomadki/balsamy do ust, które przeciwdziałają wysuszeniu ust. Wiatr, niskie temperatury oraz ogrzewanie w pomieszczeniach negatywnie wpływają na delikatne partie skóry. Właściwa i regularna pielęgnacja skóry w okresie niższych temperatur pomaga zapewnić odpowiednią jej ochronę i nawilżenie. 

Cieszę się, że kobiety zaczynają doceniać naturalne piękno, którego podstawą jest zdrowie, poczucie szczęścia i samoakceptacja. Każda z nas ma w swojej szafce czerwoną szminkę, ale na co dzień, właśnie z uwagi na komfort i zdrowy wygląd, wybieramy naturalne kosmetyki, które gwarantują nam doskonałą pielęgnację oraz nawilżenie – mówi Ewa Łusiak, koordynatorka kampanii Naturalnie 5zczęśliwe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 15:36
Mleczne perfumy podbijają TikToka. Nowy zapachowy trend rośnie w siłę
Od lewej: Cry Baby Perfume Milk Melanie Martinez, Condensed Milk Demeter Fragrance, Coastal Bliss Victoria‘s Secret, The First Yanina Yakusheva.Wiadomości Kosmetyczne

Analizy wskazują, że rozmowa o perfumach w mediach społecznościowych jest w dużej mierze napędzana przez marki, które aktywnie promują swoje produkty i budują narrację wokół zapachowych trendów. Równocześnie użytkownicy coraz chętniej szukają konkretnych informacji, co potwierdza przewaga Google w przypadku mlecznych perfum. Przenikanie się mediów społecznościowych z wyszukiwarkami pokazuje, jak silnie estetyka, zapach i internetowa narracja łączą się w świecie współczesnych konsumentów.

Zainteresowanie tzw. mlecznymi perfumami notuje obecnie gwałtowny wzrost. Jak wskazują analizy, w porównaniu z ubiegłym rokiem trend ten urósł aż o 113,4 proc. w ujęciu ogólnym, obejmując zarówno wyszukiwarki internetowe, jak i media społecznościowe. Na platformach typu Google liczba wyszukiwań wzrosła o 96,3 proc., a na TikToku aż o 320,3 proc.. Według danych, aż 85 proc. udziału w popularności tego zjawiska przypada na wyszukiwarkę Google, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują informacji o mlecznych zapachach, zamiast trafiać na nie przypadkiem w mediach społecznościowych. Średnio miesięcznie fraza „milk perfume” generuje 9,5 tys. wyszukiwań w Google oraz 167,8 tys. tygodniowych wyświetleń na TikToku.

Eksperci wskazują, że trend ten wpisuje się w szerszy nurt popularności tzw. zapachów gourmand, czyli inspirowanych deserami, słodyczami i kremowymi nutami. W tej kategorii ogólna popularność wzrosła o 172,4 proc. r/r. Wyszukiwania w Google zwiększyły się o 85,9 proc., a na TikToku obserwujemy wzrost aż o 179,1 proc.. W tym przypadku to TikTok wiedzie prym – odpowiada za 95,1 proc. popularności w tej przestrzeni. Hasło związane z tym trendem jest wyszukiwane w Google średnio 4,9 tys. razy miesięcznie, natomiast na TikToku osiąga imponujące 17,6 mln tygodniowych wyświetleń.

Choć zapachów nie da się poczuć przez ekran, TikTok stał się jednym z głównych ośrodków dyskusji na temat perfum. Hashtag #perfumetok przyciąga 3,3 mln wyświetleń tygodniowo, tworząc wokół zapachów aktywną społeczność. Wśród najczęściej pojawiających się nut zapachowych prym wiedzie #vanilla (2,8 mln wyświetleń tygodniowo), a tuż za nią plasują się mleczne skojarzenia, takie jak #heavycream (814,8 tys.), #strawberry (542,8 tys.) i #coconut (200,3 tys.). Szczególną rolę w popularyzacji nuty „heavy cream” odegrała marka Phlur.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 13:45
Wypadanie włosów jako strach blady konsumentów: „bromeopatia” rusza na odsiecz mężczyznom
Wypadanie włosów to alarmująco częsty problem.Towfiqu barbhuiya

Według firmy badawczej Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji osiągnął wartość 61,3 miliarda dolarów, a w 2024 roku ma wzrosnąć o kolejne 6,4 proc. Rośnie popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, co potwierdzają dane największych detalistów – Amazon, uznany przez NielsenIQ za najpopularniejszą platformę beauty w USA, odnotowuje coraz więcej klientów kupujących produkty z segmentu męskiego grooming. Wzrost ten dotyczy zwłaszcza obszaru zdrowia skóry głowy i problemu wypadania włosów.

W kwietniu 2025 roku dane Google Trends wskazały wypadanie włosów jako najczęściej wyszukiwany problem kosmetyczny na świecie. Badania brytyjskiej sieci Superdrug ujawniły, że aż 58 proc. mężczyzn i 51 proc. kobiet doświadcza utraty włosów, a największe nasilenie tego zjawiska dotyczy osób w wieku 25–34 lata – aż 61 proc. tej grupy zgłasza objawy przerzedzenia lub nadmiernego wypadania włosów. Według ekspertów główne przyczyny takiego stanu rzeczy to stres, nieprawidłowa dieta i szkodliwe nawyki urodowe, często podsycane przez media społecznościowe.

Nowym źródłem porad stał się TikTok – aż 1 na 3 Brytyjczyków korzysta z tej platformy, by szukać informacji na temat pielęgnacji włosów. W grupie wiekowej 16–34 lata połowa użytkowników deklaruje, że TikTok jest ich głównym źródłem wiedzy o pielęgnacji. Eksperci ostrzegają jednak przed popularnymi trendami – aż 60 proc. z nich może być potencjalnie szkodliwych. Przykładem jest „hair cycling”, czyli rotacyjne stosowanie różnych produktów z przerwami – trend, który uzyskał ponad 22 miliony wyświetleń i został wypróbowany przez osiem milionów Brytyjczyków. Zdaniem ekspertów, niestety, brak jest dowodów na skuteczność tej metody, a częsta zmiana kosmetyków może prowadzić do podrażnień i uszkodzenia mieszków włosowych. Olivia Houghton z The Future Laboratory określiła taki stan rzeczy w rozmowie z Cosmetics Design Europe jako bromeopatię (gra słów — bro, brachu, i homeopatia).

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn wypadania włosów znajdują się nie tylko genetyka i stres, ale także nadmierne spożycie napojów energetycznych oraz zanieczyszczenie środowiska. Choć rynek innowacji koncentrował się dotąd głównie na nutraceutykach, coraz większą popularność zdobywają także produkty do stosowania miejscowego. Dynamiczny rozwój tego segmentu sugeruje, że pielęgnacja skóry głowy i przeciwdziałanie łysieniu mogą stać się jednym z kluczowych filarów wzrostu branży męskiego grooming w najbliższych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:50