
Zdaniem eksperta, najbardziej niekorzystne wyniki dotyczyły kolorowych kosmetyków ze spadkiem wartości o 13 proc. w 2020 r. i zapachami, które straciły 16 proc. mniej w porównaniu do poprzedniego roku.
W przypadku branży kosmetycznej odpowiedź rynku była szybka i skuteczna. Jako że gabinety kosmetyczne, fryzjerzy i salony SPA były zamknięte na czas nieokreślony, przesunięcie w kierunku konsumpcji domowej przyspieszyło. Dla przykładu, najbardziej znaczący wzrost w ostatnich 15 latach w Polsce odnotowały farby do włosów, kategoria wzrosła o 10 proc. pod względem wartości w 2020 roku.
Niektóre kategorie produktów, takie jak profesjonalna pielęgnacja włosów, były coraz częściej sprzedawane na użytek domowy, ale oferta takich kosmetyków jest teraz znacznie szersza.
Trend rozciąga się na włosy i ich koloryzację oraz pielęgnację paznokci - marki lakierów hybrydowych oferują w drogeriach gotowe zestawy do manicure hybrydowego zawierającego lampy UV/LED.