StoryEditor
Rynek i trendy
12.03.2018 00:00

Produkty koreańskie – przesunięcie w kierunku pielęgnacji skóry wrażliwej

Nawilżanie odgrywa kluczową rolę na południowokoreańskim rynku kosmetycznym i jest podstawą innowacji tamtejszych kosmetyków. Jednak ostatnio daje się zauważyć, że do głosu dochodzą  oczekiwania klientów ze skóra bardzo wrażliwą. Coraz częstszą funkcją kosmetyków z Korei jest zatem łagodzenie. Takie kremy otrzymały nazwę cica. 

Koreańskie marki kosmetyczne odpowiedziały na oczekiwania osób z cerą wrażliwą i coraz częściej oferują produkty z łagodzącymi formułami. Według Mintel Global New Products Database, 23 proc. produktów do pielęgnacji skóry wprowadzonych na rynek w Korei Południowej w okresie od stycznia do października 2017 r. było przeznaczonych dla skóry wrażliwej (w podobnym okresie w 2014 roku było to tylko 11 proc.).

Najmocniejszą odpowiedzią rynku południowokoreańskiego są kremy cica, które działają kojąco, łagodzą podrażnioną skórę, wzmacniają barierę skórną i delikatnie nawilżają. Głównym ich składnikiem jest gotu kola znana u nas jako wąkrotka azjatycka. 

Skąd jednak nazwa kremów? Jane Jang, globalna analityczka urodowa Mintela w Seulu wyjaśnia, że słowo cica zostało zainspirowane zachodnimi dermokosmetycznymi kremami kojącymi, np. Cicaplast (La Roche-Posay) czy Cicalfate (Avène), które dodatkowo regenerują skórę podrażnioną i uszkodzoną. Nawiązaniem do linii aptecznych są też same opakowania kosmetyków, które przypominają maści farmaceutyczne. Stanowią idealne rozwiązanie dla konsumentów, którzy coraz częściej poszukują rozwiązań dla wrażliwej skóry, a przy tym  chcą mieć pewność bezpieczeństwa i skuteczności, którą daje nauka.

Oferta kremów cica jest już w Korei tak duża, że marki, walcząc o uwagę konsumentów, zaczęły dodawać do wąkrotki azjatyckiej inne ciekawe składniki, takiej jak probiotyki czy ekstrakty z ostryg. Wychodzą tez poza ofertę kremów, oferując serum, toniki i maseczki cica. Ich formuły z konsystencji maści stają się lekkie i wodniste. – Na tym zatem z pewnością się nie skończy, bowiem koncepcja cica jest wysoce kompatybilna z produktami wychodzącymi poza podstawową pielęgnację, takimi jak kremy tonujące, fluidy i podkłady w poduszeczkach – podsumowuje Jane Jang.

Czy zatem można spodziewać się kolejnej globalnej rewolucji, na miarę kremów BB?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 15:20