
Ostatnie lata na rynku kosmetyków to okres masowego powstawania niewielkich "start-upowych" firm, zajmujących się produkcją naturalnych produktów. Ich zasadą jest stosowanie unikalnych składników i formuł, w oparciu o wartości etyczne. To możliwe dzięki rozwojowi technologii. Powstają nowe urządzenia mobilne i platformy cyfrowe, które przekładają się na zmianę oczekiwań konsumentów.
Efekty tych przemian widać już na rynku. W 2016 roku odnotowano spadek globalnej sprzedaży kosmetyków o ok. 1,5 proc. Jednocześnie sprzedaż marek premium wzrosła aż o 6 proc. Było to możliwe dzięki szybkiemu rozwojowi rynków w USA, Chinach i... Europie Centralnej i Wschodniej.
Według prognoz Euromonitora, w latach 2016-2021 wartość rynku kosmetyków wzrośnie o 16 mld dolarów. Około 5 mld dolarów wzrostu pochodzić będzie ze strony kosmetyków premium. Jak uważają analitycy, największy wpływ na te wyniki będą miały rynki w USA i Chinach.
Jeśli chodzi o kategorie produktowe, eksperci spodziewają się bardzo dużego zainteresowania produktami do pielęgnacji skóry. Szczególnie poszukiwane będą dobre jakościowo kosmetyki, wchodzące w skład segmentu premium.