Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała wyniki odwiedzalności na bazie danych z 87 obiektów handlowych w Polsce, których powierzchnia najmu stanowi ¼ całości rynku. W okresie od 25 do 31 maja, dane kształtowały się średnio na poziomie od 68 do 93 proc., w zależności od dnia, wielkości obiektu czy regionu. Najwyższy wynik zanotowano w poniedziałek 25 maja (średnio 93 proc. odwiedzalności sprzed roku), najniższy padł w sobotę 30 maja (średnio 68 proc.). Otwarcie gastronomii i usług w dalszym ciągu przekłada się na wzmożony ruch w obiektach handlowych.
– Z uwagą śledzimy poziomy odwiedzalności w kolejnych tygodniach i co nas cieszy wykazują one tendencje wzrostowe. Klienci najchętniej odwiedzali obiekty handlowe w poniedziałek 25 maja. To pokazuje, że konsumenci przychodzą do galerii w określonym celu, na przykład, aby kupić prezenty na Dzień Matki. Przed epidemią COVID-19 centra handlowe były miejscami spotkań, odpoczynku i rozrywki. Mamy nadzieję, że wkrótce znowu będą tętnić życiem – podkreśla Anna Zachara-Widła, research & education manager, PRCH.
Najwyższą średnią odwiedzalność odnotowano tym razem w regionach: południowym (80 proc.), południowo-zachodnim (78 proc.), a najniższą w regionie północnym (61 proc.).
Teraz galerie czekają na dane po 6 czerwca, kiedy to swoją działalność będą mogły rozpocząć kina, sale zabaw czy kluby fitness.