
W Polsce 41 proc. Polaków spodziewa się wzrostu wydatków w najbliższych miesiącach, a 20 proc. ocenia, że ich wydatki spadną. Istotnie częściej zdecydowanie większe wydatki przewiduje grupa wiekowa 65+, co pokazuje obawy związane ze stanem gospodarki, w tym inflacją – pokazuje raport „Nowy obraz polskiego konsumenta” przygotowany przez firmę badawczą PwC.
Wprowadzane w pandemii obostrzenia mają wpływ na nową strukturę wydatków gospodarstw domowych. Zdecydowanie spadły wydatki na usługi, natomiast wzrosły wydatki na produkty – w szczególności w kategoriach artykułów spożywczych, produktów zdrowotnych oraz elektroniki użytkowej.
32 proc. konsumentów deklaruje, że wzrosły ich wydatki na produkty i usługi zdrowotne i pielęgnacyjne. 52 proc. mówi, że są takie same, jak przed pandemią. 16 proc. mówi, że wydaje na te cele mniej.
Dane te potwierdzają to, co widać w danych sprzedażowych sklepów i sieci w branży kosmetycznej, a także firm badawczych, które analizują rynek kosmetyczny. Z powodu ograniczenia kontaktów społecznych, pracy w domu, wzrosło zainteresowanie konsumentów produktami pielęgnacyjnymi.
padną.