StoryEditor
Rynek i trendy
24.07.2023 12:12

Rynek produktów K-beauty wzrośnie do CAGR na poziomie 9 proc. i osiągnie wartość 13,9 miliarda dolarów do końca 2027 r.

W Polsce funkcjonuje wiele popularnych marek K-beauty, które zdobyły uznanie klientów swoimi innowacyjnymi produktami i formułami. / Jennie Razumnaya via Unsplash
Według nowego raportu opublikowanego przez Allied Market Research, zatytułowanego „K-Beauty Products Market by Product Type, End User and Distribution Channel: opportunity analysis and industry forecast, 2021–2027", globalna wartość rynku produktów K-beauty została wyceniona na 10,2 miliarda dolarów w 2019 r. i wzrośnie do 13,9 mld dol. w 2027 r.

K-beauty to nazwa, która odnosi się do produktów do pielęgnacji skóry i makijażu pochodzących z Korei Południowej. Te produkty kosmetyczne kładą szczególny nacisk na estetykę skóry, taką jak zdrowie, nawilżenie i promienna tekstura skóry. Koreańskie kobiety tradycyjnie preferowały świecącą zdrowiem, „szklaną” skórę zamiast nakładania warstw podkładu i długotrwałych programów pielęgnacji skóry, z naciskiem na tonizowanie i rozjaśnianie. Ich standardy piękna koncentrują się na utrzymywaniu wilgoci na skórze, co skutkuje zwiększonym zamiłowaniem do kremów zamiast pudrów. Produkty z tego segmentu wytwarzane są z unikalnych składników, takich jak śluz ślimaka, jad pszczeli, ekstrakt z rozgwiazdy czy kolagen wieprzowy.

image
Allied Market Research

Trendy na rynku produktów K-beauty wynikają przede wszystkim z przychylności konsumentów do produktów inspirowanych unikalnymi recepturami składników. Na przykład wykorzystanie pereł w produktach rozjaśniających skórę i propolisu z pszczół do odżywiania to dwa inne niezwykłe trendy cechujące produkty K-beauty.

W oparciu o rodzaj produktu, segment masek w płachcie miał największy udział w rynku produktów K-beauty w 2019 r., rosnąc z CAGR na poziomie 8,7 proc., a segment środków czyszczących rozwija i będzie rozwijał się najszybciej z CAGR na poziomie 11,0 proc. w latach 2021-2027. Biorąc pod uwagę użytkownika końcowego, segment kobiet odpowiadał za około 69 proc. udziału w rynku w 2019 r. Oczekuje się jednak, że w okresie objętym prognozą CAGR w ramach segmentu produktów dla mężczyzn wzrośnie o 9,9 proc.

image
Allied Market Research

Bazując na kanale dystrybucji, segment sklepów specjalistycznych/monobrandowych odpowiadał za około 57,4 proc. udziału w rynku w 2019 roku. Oczekuje się jednak, że segment handlu detalicznego online będzie rósł najszybciej z CAGR na poziomie 11,2 proc. w okresie prognozy. Biorąc pod uwagę region, region Azji i Pacyfiku stanowił około 69,9 proc. udziału w branży produktów K-beauty i oczekuje się, że wzrośnie o CAGR na poziomie 8,1 proc.

Czytaj także: Marki K-beauty szukają kolejnych nisz w Europie i w Ameryce Północnej

Kosmetyki K-beauty stały się jedną z najbardziej popularnych kategorii produktowych specjalistycznych w polskich drogeriach. W ofercie polskich drogerii sieciowych można znaleźć bogaty wybór kosmetyków K-beauty, takich jak kremy, serum, maski, toniki i maseczki, które są dedykowane różnym typom skóry i różnym problemom dermatologicznym. Niektóre z najbardziej znanych i cenionych marek K-beauty, które cieszą się dużą popularnością w Polsce, to Missha, Innisfree, Etude House, TonyMoly, Holika Holika, Benton oraz Laneige. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2025 14:30
Korea Południowa wyprzedza USA i zostaje drugim największym eksporterem kosmetyków na świecie
K-beauty coraz bardziej rządzi światem.K. Bochner

Korea Południowa zajęła drugie miejsce w globalnym eksporcie kosmetyków, wyprzedzając Stany Zjednoczone i ustępując jedynie Francji – wynika z najnowszych danych Koreańskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego (KITA). W okresie od stycznia do kwietnia 2025 roku Korea wyeksportowała kosmetyki o wartości 3,61 mld dolarów amerykańskich, podczas gdy USA osiągnęły wynik 3,57 mld dolarów. To pierwszy raz w historii, gdy Korea Południowa wyprzedziła Stany Zjednoczone w tym segmencie rynku.

Już w 2024 roku Korea wykazywała silny wzrost w eksporcie kosmetyków, osiągając wartość 10,3 mld dolarów i wyprzedzając Niemcy, co pozwoliło jej zająć trzecie miejsce w rankingu światowym. Wzrost ten był znacznie szybszy niż u konkurencji – eksport koreańskich kosmetyków wzrósł o 20,3 proc. rok do roku, podczas gdy Francja odnotowała 6,3 proc., a Stany Zjednoczone zaledwie 1,1 proc. W samym kwietniu 2025 roku Korea osiągnęła miesięczny eksport przekraczający 1 mld dolarów.

Wzrostowi eksportu sprzyjają zwłaszcza rynki wschodzące w Europie i na Bliskim Wschodzie. W okresie od stycznia do maja 2025 roku eksport do Polski zwiększył się aż o 121 proc. rok do roku, osiągając wartość 111,8 mln dolarów. Znaczący wzrost zanotowano również w przypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 74 proc., do poziomu 99,3 mln dolarów.

Za sukcesem koreańskiego sektora kosmetycznego stoi ekspansja tzw. K-beauty, napędzana przez innowacyjność, przystępne ceny oraz skuteczny marketing cyfrowy. W miarę jak dojrzałe rynki stabilizują się, południowokoreańskie marki zdobywają pozycję w nowych regionach, takich jak Europa Wschodnia i Bliski Wschód, co znacząco wpływa na globalną pozycję Korei w handlu kosmetykami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
02.07.2025 12:51
Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach
W tym sezonie rzęsy odpoczywają od warstw tuszu IG Hailey Bieber

To, co zwraca przede wszystkim uwagę to fakt, że latem 2025 towarzyszyć nam będzie makijaż lekki, subtelny, zrobiony prawie "od niechcenia". Pożegnaliśmy mocny, wyrazisty róż na policzkach, jaki towarzyszył nam ubiegłego lata. Teraz – jak się wydaje –​ do łask powrócił make up bardziej minimalistyczny, skupiony na pielęgnacji skóry i ochronie jej przed promieniowaniem słonecznym.

Trendy (także te widoczne na social mediach) wskazują, że tego lata będziem skłaniać się ku makijażowi “noszalnemu”, bez mocno zarysowanych brwi, rzęs czy ust. Konsumentki szukać będą kosmetyków, pozwalających na pielęgnowanie skóry, skupienie się na jej zdrowym blasku i minimalizmie. 

Trend 1. Kremy koloryzujące z filtrem SPF

Dermatolodzy od dawna podkreślają, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić dla stanu swojej skóry, jej jędrności, gładkości i jak najpóźniejszym tworzeniu się zmarszczek, nie są zabiegi typu botoks czy wypełniacze, ale codzienne używanie kosmetyków z filtrem SPF. Taki trend od bardzo dawna obecny był w kosmetykach z Azji (głównie koreańskich), teraz zaczyna się coraz powszechniej przebijać do świadomości konsumentek na Zachodzie. 

Tradycyjne kremy przeciwsłoneczne i filtry SPF kupowało się najczęściej przed wyjazdem na wakacje – były one przeważnie albo zbyt tłuste, albo zbyt białe, aby nadawały się do noszenia na co dzień pod makijaż. Dlatego teraz prawie każda marka kosmetyczna wypuszcza swoją odpowiedź na ten problem: pigmentowane kremy z filtrem SPF.

Jednym z największych błędów w makijażu, jakie zauważam, jest to, że ludzie nie stosują filtrów SPF pod makijażem – podkreśla Charlotte Tilbury. – Bardzo ważne jest, aby stosować filtr SPF każdego dnia, nawet gdy na zewnątrz nie jest słonecznie, dlatego stworzyliśmy bazę podkładów z UV – dodaje popularna brytyjska specjalistka od makijażu i twórczyni marki.

Na wzrost tego trendu wpływa niesłabnąca popularność K-beauty, co przekłada się też na letnie trendy w make-upie. Nacisk kładziony jest na ochronę skóry i jej pielęgnację. 

W porównaniu z popularnymi do tej pory kremami BB lub CC, lekko napigmentowany krem z filtrem SPF jest lżejszy, zapewnia przy tym bardziej naturalny wygląd zgodny z trendem “no make-up, Dodatkowo, w przeciwieństwie do większości baz, im częściej się go stosuje, tym lepsze jest działanie na wygląd i kondycję skóry – zapobiegając przebarwieniom i zaczerwienieniom.

Trend 2. Oko w chłodnej oprawie

Po raz kolejny wraca nostalgia do początku lat 2000 – do łask powrócić mają kolory białe, lawendowe, błękity. “Tym razem jednak nie w wydaniu Paris Hilton, ale bardziej Hailey Bieber” – zaznacza portal theindustry.beauty.

Chociaż lodowo-chłodne cienie do powiek były niesamowicie popularne pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, często były one kredowe, trudne do roztarcia – dodaje Tilbury.

Teraz, dzięki nowym formułom kosmetyków i technikom makijażu, “chłodne” oko na tle czystej cery i neutralnych ust może wyglądać elegancko i gustownie. Dla osób, które nie są przyzwyczajone do chłodnej kolorystyki makijażu, specjalistki mają wiele rad na włączenie nowych tonacji do dotyczasowych rutyn – np. zamiana ciepłych czy złotych odcieni na kolorystykę inspirowaną szarością, albo łączenie ich.

Trend 3. “Niewidzialne” rzęsy

Subtelne, prawie niezauważalne rzęsy stały się największym trendem tego lata. Noszenie makijażu pozbawionego maskary może budzić obawy u wielu osób – jednak jedno jest pewne: grube warstwy tuszu do rzęs i efektowne wachlarze sztucznych rzęs zdecydowanie nie są już na topie.

Makijażystka Mira Parmar określa ten trend jako „minimalistyczny look pozbawiony maskary lub z ledwo co widocznymi rzęsami”, który stał się hitem na czerwonych dywanach. Polubiły go takie gwiazdy, jak Zendaya, Sophie Turner, Hailey Bieber i Lily-Rose Depp.

– Ten niewymuszony styl daje rzęsom tak bardzo potrzebną przerwę od ciężkich produktów, wygląda naturalnie elegancko i oszczędza czas, dzięki czemu idealnie pasuje do estetyki „clean girl” – tłumaczy Parmar.

Jej zdaniem to może stać się czymś więcej, niż tylko sezonowym trendem. “To oznacza zmianę w kierunku naturalnego piękna i makijażu, który opiera się na autentyczności, minimalizmie i dbaniu o siebie” – dodaje ekspertka.

Trend 4. Usta bez (ostrych) granic

Mocne, zdecydowanie obrysowane konturówką usta o idealnym kształcie przestają być modne. Teraz na topie są usta o miękkim obrysie, “rozmyte”, pozornie nonszalanckie i subtelnie zaznaczone – zgodne z zasadami paryskiego szyku. 

Zdaniem specjalistek od makijażu, zmierzamy obecnie w kierunku bardziej transparentnych metod krycia, gdzie usta zaznaczone konturówką wypełnia się jedynie błyszczykiem. Naturalnie wyglądające usta, z lekkim połyskiem – to trend rosnący w bardzo szybkim tempie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 05:11