StoryEditor
Rynek i trendy
28.03.2023 00:00

Sprzedaż sztucznych paznokci po raz pierwszy przewyższy sprzedaż lakierów

Sztuczne paznokcie można znaleźc w takich popularnych sieciówkach, jak Action, Tedi, Claire‘s, Primark czy Sinsay. / Shutterstock
Jak wynika z najnowszego raportu NIQ, konsumenci z pokolenia Z są siłą napędową rosnącej sprzedaży sztucznych paznokci, ale millenialsi i przedstawiciele pokolenia X również wzmacniają ten trend. Millenialsi kupują lakiery do paznokci o 3 proc. rzadziej, a zakupy lakierów do paznokci dokonywane przez boomersów spadły o 8 proc. Dla porównania sprzedaż sztucznych paznokci wzrosła o 39 proc. w pokoleniu Z, o 9 proc. w pokoleniu milenialsów i 15 proc. w pokoleniu X.

Według nowego raportu firmy badawczej NIQ, po raz pierwszy sztuczne paznokcie przebiją tradycyjne lakiery, jeśli chodzi o sprzedaż, w 2023 roku. Po latach stałego wzrostu rok do roku sprzedaży sztucznych paznokci i jednoczesnych latach spadku sprzedaży lakierów do paznokci, w IV kwartale 2022 r. kwartalna sprzedaż sztucznych paznokci wyprzedziła tradycyjne lakiery do paznokci o 6 mln dolarów (160 mln dolarów w porównaniu do 154 mln dolarów).

Dzięki połączeniu wygody, łatwości użytkowania dla konsumenta i rosnącej popularności na platformach społecznościowych, takich jak Instagram i TikTok, boom sprzedaży sztucznych paznokci, takich jak naklejane, nie jest zaskakujący, ale znaczący dla producentów produktów do pielęgnacji ciała, którzy chcą sprostać wymaganiom klientów. W związku z ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19, która spowodowała, że konsumenci zaczęli korzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w domu w odpowiedzi na brak dostępnych możliwości zabiegów kosmetycznych na miejscu, pragnienie opcji pielęgnacji paznokci o jakości salonu w cenach dla majsterkowiczów utrzymuje się w obliczu niepewności gospodarczej – a sztuczne paznokcie jeszcze bardziej ułatwiają to przeciętnemu konsumentowi.

Ta zmiana w centrum zainteresowania branży kosmetycznej ilustruje „w jaki sposób trend w kierunku bardziej wyszukanych paznokci stał się teraz głównym nurtem” — powiedziała Anna Mayo, wiceprezeska ds. Beauty & Personal Care Thought Leadership w NIQ. Dodała: „jest to również swego rodzaju komentarz do inflacji, a konkretnie rosnących cen w salonach manicure. Ponieważ ceny manicure żelowego i sztucznych paznokci w salonach rosną tak gwałtownie, niektórzy konsumenci decydują się na samodzielne wykonanie tego zabiegu w domu i stwierdzają, że są zachwyceni rezultatami”.

Ogólnie rzecz biorąc, kategoria sztucznych paznokci odnotowała 2 proc. wzrost całkowitej penetracji rynku, do 27,3 proc. Ponadto w tej kategorii odnotowano również wzrost wartości wydanej na kupującego o 4,8 proc. w porównaniu z YAG oraz wzrost liczby kupujących o 8,9 proc. w porównaniu z YAG. Od jakiegoś czasu obserwujemy rosnącą sprzedaż sztucznych paznokci i czekaliśmy na moment, w którym sprzedaż zacznie przewyższać sprzedaż lakierów do paznokci – podsumowuje Mayo. Ponieważ ten punkt został niedawno przekroczony pod koniec zeszłego roku, ciekawe będzie, czy sprzedaż sztucznych paznokci będzie nadal postępować zgodnie z przewidywaniami, a także jaki wpływ będzie miał na branżę kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała w miarę upływu roku.

Czytaj także: Sally Hansen i Peeps prezentują limitowaną kolekcję lakierów do paznokci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
04.12.2025 15:05
Kolagen, wewnętrzne piękno i zapachy poprawiające nastrój – oto nowe trendy kosmetyczne wg Boots
W mijającym roku wśród konsumentów rosnącą popularnością cieszył się trend K-beauty [na zdjęciu: Skin&Beauty by Super-Pharm]fot. rafal meszka

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Boots przygotowała na koniec roku zestawienie pokazujące, które produkty były najczęściej wyszukiwane przez klientów drogerii. W topie znalazły się m.in. kwasy AHA, pielęgnacja K-beauty, kolagen morski, ashwagandha oraz suplementy diety na zdrowie jelit. Pod uwagę wzięto dane, dotyczące wyszukiwań i sprzedaży w 2025 roku.

Na górze listy znalazło się hasło “kolagen i wewnętrzne piękno”. Klienci Boots poszukiwali również często „holistycznego wsparcia pielęgnacji skóry poprzez witaminy i suplementy”. Wyszukiwanie hasła „kolagen morski” na stronie boots.com wzrosło o 227 proc. wzrost rok do roku, a sprzedaż kolagenu wzrosła o 62 proc. Do ulubionych produktów klientów Boots należy kolagen w formie żelków. 

Klienci marki nadal wybierają formuły przebadane klinicznie, o potwierdzonych właściwościach w pielęgnacji skóry, a do najpopularniejszych marek należą The Ordinary, La-Roche Posay i No7. Bestsellerowa linia No7 Future Renew sprzedaje jeden produkt co 10 sekund – jak informuje Boots.

W mijającym roku wśród klientów sieci rosnącą popularnością cieszył się trend K-beauty. Świadczy o tym sprzedaż produktów tej kategorii – kosmetyki sprzedawały się co 15 sekund, a bestsellerem okazał się Beauty of Joseon – Relief Sun: Rice + Probiotics.

Perfumy okazały się produktami, które stały się istotnym narzędziem do poprawy nastroju i wyrażania osobowości. Boots wprowadził ponad 400 nowych linii zapachowych, a najlepiej sprzedającym się zapachem damskim 2025 roku okazała się woda perfumowana Versace Woman.

W kategorii wellness istotną sprawą dla konsumentów jest działanie nawilżające. Świadczy o tym popularność hasła #loadedwater, które zalało internet z 214 mln wyświetleń na TikToku,przy wzroście liczby wyszukiwań na stronie internetowej Boots o 755 proc. rok do roku i sprzedaży jednego produktu w tej kategorii co 14 sekund. 

Wśród klientów Boots niesłabnącą popularnością cieszą się produkty wspierające jelita. Liczba wyszukiwań takich produktów wzrosła o 70 proc., a sprzedaż – o 15 proc. rok do roku. Z kolei adaptogeny stały się przełomową kategorią produktów prozdrowotnych w 2025 roku, a liczba wyszukiwań ashwagandhy na boots.com wzrosła o 722 proc. rok do roku. Wśród bestsellerów w tej kategorii znajdują się produkty wprowadzone na rynek pod markami własnymi Boots.

Uroda, zdrowie i dobre samopoczucie nigdy nie były tak ściśle ze sobą powiązane, ponieważ konsumenci przyjmują bardziej holistyczne podejście do życia. Ten trend sprawił, że kolagen, elektrolity i adaptogeny zyskały na znaczeniu wśród klientów w Boots w tym roku – potwierdza Grace Vernon, dyrektorka ds. globalnych trendów i analiz kulturowych w Boots. – Wciąż obserwujemy, jak miłośnicy piękna sięgają po marki kosmetyków opartych na badaniach naukowych i składnikach. Rozwiązania K-beauty cieszą się popularnością przez cały rok. Spodziewamy się, że w 2026 roku nasi klienci będą rozwijać swoje coraz bardziej holistyczne podejście do urody i dobrego samopoczucia – dodaje Vernon.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
04.12.2025 11:27
Amerykanie a perfumy: nowe dane YouGov pokazują, jak globalnie kupujemy zapachy
Jak Amerykanki i Amerykanie kupują zapachy?Karolina Grabowska Kaboompics

Najnowszy raport YouGov ujawnia szczegółowe dane dotyczące nawyków zakupowych Amerykanów w kategorii zapachów. Według badania aż 74 proc. mieszkańców USA używa perfum lub innych produktów zapachowych – 37 proc. robi to regularnie, a 34 proc. okazjonalnie. Jednocześnie 26 proc. ankietowanych deklaruje, że w ogóle nie korzysta z perfum. Wyniki te mają znaczenie dla marek zapachowych wchodzących w najbardziej intensywny sezon sprzedaży, zwłaszcza w segmencie prezentowym.

Kluczowym zjawiskiem jest lojalność wobec ulubionych kompozycji. Wśród osób używających perfum 45 proc. regularnie wraca do jednego lub dwóch sprawdzonych zapachów, podczas gdy 36 proc. deklaruje chęć eksperymentowania i częste zmiany. Kolejne 17 proc. przyznaje, że rzadko kupuje perfumy dla siebie, ale chętnie wręcza je lub otrzymuje jako prezent. Kobiety nieco częściej niż mężczyźni testują nowe kompozycje (23 proc. versus 18 proc.), z kolei mężczyźni częściej trafiają do grupy kupujących głównie na potrzeby obdarowywania (31 proc. kontra 26 proc.).

Badanie potwierdza również, że najważniejszym czynnikiem przy wyborze perfum pozostaje sam zapach. Aż 88 proc. użytkowników wskazuje go jako kluczowy element decyzyjny. Na kolejnych miejscach znajdują się cena i relacja wartości do kosztu (62 proc.), a dopiero na trzecim – marka, którą bierze pod uwagę jedynie 26 proc. ankietowanych. Rekomendacje bliskich (16 proc.), dopasowanie sezonowe (16 proc.) oraz opakowanie (14 proc.) odgrywają zdecydowanie mniejszą rolę. Co istotne, mężczyźni są bardziej wrażliwi na aspekt marki (32 proc. kontra 22 proc.), natomiast kobiety częściej kierują się ceną (64 proc. versus 59 proc.).

Analiza ostatnich zakupów perfum pokazuje, że rynek jest mocno zorientowany na produkty przystępne cenowo. Ponad połowa konsumentów (57 proc.) wydała na swój ostatni flakon mniej niż 50 dolarów. W tym 31 proc. zmieściło się w kwocie poniżej 25 dolarów, a 26 proc. wydało od 25 do 49 dolarów. Wyższe półki cenowe wybiera mniejszość – 22 proc. kupiło perfumy za 50–99 dolarów, 14 proc. za 100–149 dolarów, a jedynie 4 proc. wydało 150 dolarów lub więcej.

Różnice między kobietami a mężczyznami są wyraźne także w kwestiach cenowych. Kobiety częściej wybierają najtańszy segment (36 proc. z nich wydało poniżej 25 dolarów, wobec 24 proc. mężczyzn). Z kolei panowie nieco chętniej sięgają po droższe kompozycje – łącznie 22 proc. mężczyzn deklaruje wydatek powyżej 100 dolarów, podczas gdy wśród kobiet odsetek ten wynosi 16 proc. Dane YouGov pokazują więc, że amerykański rynek perfum charakteryzuje się zarówno dużym zróżnicowaniem cenowym, jak i wyraźnym naciskiem na indywidualne preferencje zapachowe ponad rozpoznawalność marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 22:24