StoryEditor
Rynek i trendy
10.01.2023 00:00

Trend makijażowy na Wednesday Addams napędza sprzedaż MAC

Jenna Ortega, aktorka wcielająca się w postać Wednesday Addams w nowym serialu Netflixa, stała się ikoną makijażu. Kredki do ust w kolorze Nightmoth firmy MAC Cosmetics, której użyto do charakteryzacji Ortegi, sfruwa z półek online i offline sklepów na całym świecie.

Wednesday Addams i jej gotycki styl od dawna inspirują świat mody i urody. Włosy na wybiegu Prady AW19 były hołdem dla jej charakterystycznych długich czarnych warkoczy, podczas gdy czarne sukienki z białymi kołnierzykami były obecne w kolekcji AW21 Simone Rocha. Ale odkąd serial Wednesday wystartował w zeszłym miesiącu i szybko pobił rekord oglądalności Stranger Things, internet nie może przejść obojętnie obok jej delikatnego, gotyckiego makijażu. Na TikToku filmy odtwarzające makijaż mają łącznie ponad 70 milionów wyświetleń. Według LookFantastic od 23 listopada liczba wyszukiwań hasła „Wednesday Addams make-up” wzrosła o 526 procent, podczas gdy „Wednesday Addams lipstick” wzrosła o 904 procent.
 


Usta wyglądające jak świeżo przygryzione i rozmazany eyeliner dawały wystarczająco gotycki vibe, by przypominać od razu Wednesday Addams nawet bez kostiumu” — powiedziała designerka stylizacji włosów i makijażu dla serialu Wednesday, Tara McDonald. "Tim [Burton] nie chciał Wednesday Addams w dramatycznym, gotyckim makijażu, więc zabrałam się za stworzenie codziennej wersji gotyckiej dziewczyny. Moją pierwszą myślą było zaprezentowanie efektu właśnie przygryzionej wargi. Po wypróbowaniu wielu kolorów na ustach Jenny zdecydowaliśmy się na Nightmoth." Kredka wyprzedaje się w mgnieniu oka. Aby stworzyć delikatny kolor ust bohaterki, wizażystka Tara McDonald zmieszała kredkę do ust z MAC Cosmetics z bezbarwnym balsamem do ust na wierzchu dłoni, a następnie nałożyła na usta Ortegi. „Chcieliśmy, żeby wyglądała tak, jakby miała naturalnie ciemne usta” — powiedziała McDonald w rozmowie z Cosmopolitan. „Nie chciałem, żeby wyglądało, jakby miała na sobie szminkę”.
 

Źródło: ASOS

Jeśli chodzi o makijaż oczu Wednesday, McDonald ponownie sięgnęła po MAC, tym razem łącząc trzy różne odcienie cieni do powiek; ciepły brązowy cień Brown Script, klasyczną czerń Carbon, oraz Glitch in the Matrix, metaliczną szarość. Wiele śmiertelnie poważnych spojrzeń bohaterki w serialu naprawdę zwraca uwagę na jej pajęcze rzęsy. Aby uzyskać ten efekt, McDonald użyła tuszu do rzęs Limitless Lash firmy Ilia, który zawiera dwustronną szczoteczkę, która zarówno podkręca, jak i zwiększa objętość, a także wydłuża i rozdziela rzęsy.

Tara McDonald użyła 2 pudrów z serii Sculpting Powders MAC, aby wymodelować kości policzkowe Ortegi. Pierwszym z nich jest Sculpt, a następnie Shadowy; zostały zmieszane, aby jeszcze bardziej zintensyfikować ostateczny wygląd Wednesday Addams.

Czytaj także: Trend makijażowy na "księżną Dianę" nie ustaje

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
20.05.2024 13:11
Akcja Menstruacja zapowiada kolejną edycję: Femina wsparła projekt po raz 3.
Akcja Menstruacja od lat wspiera działania na rzecz godnego przeżywania miesiączek osób dotkniętych ubóstwem menstruacyjnych lub z utrudnionym dostępem do produktów miesiączkowych.Akcja Menstruacja
Program „Akcja Menstruacja w Twojej szkole”, który już trzeci rok cieszy się wsparciem Biedronki oraz marki Femina, kontynuuje swoją misję normalizacji dyskusji o menstruacji i dostępu do środków higienicznych w przestrzeni publicznej. Dzięki hojnym darowiznom, które w bieżącej edycji przekroczyły 900 tysięcy sztuk podpasek, tamponów i wkładek, projekt współpracuje z ponad 500 placówkami edukacyjnymi, umożliwiając osobom menstruującym bezpieczne i godne przeżycie miesiączki w murach szkolnych.

Zbliżający się koniec roku szkolnego jest okazją do podsumowania efektów współpracy i zbierania opinii od osób koordynujących program w szkołach. Ankieta ewaluacyjna, której wyniki są kluczowe dla rozwoju i ulepszania projektu, zostanie rozesłana w najbliższym czasie, a jej rezultaty pozwolą na dalsze dostosowywanie inicjatywy do potrzeb uczestników.

Równocześnie z końcem bieżącej edycji, Akcja Menstruacja przygotowuje się do kolejnej odsłony programu, planując otwarcie zapisów do edycji 2024/25 na koniec sierpnia. Rejestracja będzie możliwa przez formularz internetowy dostępny na oficjalnej stronie internetowej organizacji. Dokładna data startu zapisów zostanie ogłoszona za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz strony internetowej projektu, umożliwiając tym samym kolejnym szkołom dołączenie do tej ważnej inicjatywy.

Akcja Menstruacja odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu świadomości na temat menstruacji jako naturalnej części życia, a także w likwidacji barier w dostępie do niezbędnych produktów higienicznych. Dzięki współpracy z renomowanymi partnerami oraz zaangażowaniu społeczności szkolnych, projekt ten nie tylko zaspokaja bieżące potrzeby, ale również inspiruje do dalszych działań na rzecz równości i edukacji w Polsce, między innymi zwracając uwagę na fakt, że menstruują nie tylko dziewczęta, a swobodny dostęp do produktów higieny miesiączkowej to pomoc w zachowaniu godności niewyoutowanych młodocianych osób trans, a także tych, które zmagają się z ubóstwem miesiączkowym.

Akcja Menstruacja współpracowała w przesłości z kilkoma markami i instytucjami, które wspierały jej działania. Jednym z kluczowych partnerów była sieć supermarketów Biedronka, która w ramach programu "Akcja Menstruacja w Twojej szkole" dostarczała produkty marki Femina do szkół na terenie Polski. Projekt ten miał na celu zapewnienie uczennicom dostępu do produktów menstruacyjnych w szkolnych toaletach​. Dodatkowo, w ramach inicjatywy Padsharing, Akcja Menstruacja współpracowała z siecią drogerii Rossmann, co umożliwiło anonimowe przekazywanie produktów menstruacyjnych osobom potrzebującym. Darczyńcy mogli zakupić potrzebne artykuły poprzez Rossmann, a te były dostarczane do wybranej przez beneficjentów lokalizacji​.

Akcja Menstruacja realizowała również projekty wspierane przez instytucje publiczne, takie jak Miasto Poznań, które finansowało program zapewniający dostęp do produktów menstruacyjnych w szkołach na terenie miasta​. Dzięki współpracy z tymi i innymi partnerami, Akcja Menstruacja mogła efektywnie walczyć z ubóstwem menstruacyjnym i edukować społeczeństwo w zakresie tej ważnej kwestii społecznej.

Czytaj także: Joni Teens mówi „nie” miesiączkowym tematom tabu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
20.05.2024 12:54
Ceny chemii domowej i kosmetyków rosną przez ceny surowców
Papier toaletowy w 2023 r. drożał najbardziej(fot. Shutterstock, gazetka promocyjna Lidla)
Wartość kupionych przez Polaków w 2023 r. kosmetyków i chemii domowej rosła, ale było to głównie spowodowane wzrostem cen, a te galopowały ze względu na wyższe koszty produkcji, energii i surowców – wynika z danych opublikowanych przez NielsenIQ i GfK.

Wartość koszyka FMCG w Polsce, w 2023 roku, wyniosła 275,3 mld zł co oznacza wzrost około 11,2 proc. Wzrost ten jest niemal równy średniorocznej inflacji CPI, która w 2023 roku wyniosła 11,4 proc. – wynika z danych NielsenIQ i GfK.

W strukturze koszyka prawie 3/4 stanowią kategorie spożywczo-napojowe, około 14 proc. zajmują kategorie beauty & home care, do których zaliczane są kosmetyki, chemia domowa oraz artykuły papierowo-sanitarne, 13 proc.  to   papierosy i produkty tytoniowe.

Wartość kupionych produktów spożywczych w 2023 r. wzrosła  o 11,8 proc., natomiast chemii domowej i kosmetyków o 13,4 proc.  

Koszyk kosmetyczny w 2023 r. był wart 38,6 mld zł. Wartościowy wzrost +13,4 proc. wynikał w dużej mierze ze wzrostu cen. Te z kolei rosły z powodu rosnących kosztów produkcji, wzrostu cen energii i surowców.

Są również w tej części rynku kategorie, które zyskiwały na sprzedaży ilościowej. Czytaj więcej: GfK: Polacy nie tylko wydają więcej na kosmetyki, ale też kupują ich więcej

O 13,2 proc. wzrosła wartościowo kategoria chemii domowej, ale sprzedaż spadła o 4,3 proc. To efekt mocno drożejących produktów i rezygnacji konsumentów z części zakupów.

W koszyku kosmetyczno-chemicznym za 3 proc. wartościowej sprzedaży odpowiada papier toaletowy (znaczący wzrost cen). Na kolejnych miejscach znajdują się: produkty do pielęgnacji twarzy (2,8 proc.), detergenty (2,4 proc.), ręczniki papierowe (1,6 proc.), dezodoranty (1,5 proc.), szampony (1,4 proc.), żele pod prysznic (1,3 proc.) i produkty do zmywarek i do mycia naczyń (1,3 proc.), pieluchy (1,3 proc.) i pasty do zębów (1,2 proc.).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. maj 2024 21:23