StoryEditor
Rynek i trendy
18.12.2024 14:16

Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?

Zaawansowane oczyszczanie skóry zdaniem sieci Superdrug będzie jednym z najważniejszych trendów beauty 2025 / fot. Superdrug Instagram

Brytyjska sieć drogeryjna Superdrug przedstawiła swoje prognozy, dotyczące pielęgnowania urody w nadchodzącym roku. O zdanie zapytała najmłodszych konsumentów w wieku 13-16 lat.

Sieć oparła się na komentarzach swoich konsumentów z ostatnich 12 miesięcy, a także na opiniach grupy swoich najmłodszych klientów (w wieku 13-16 lat), które zdaniem Superdrug dają świetną orientację w tym, “czego naprawdę chce i czego potrzebuje następne pokolenie”.

Zaawansowane oczyszczanie

W tym roku nastąpiła zauważalna zmiana konsumentów w podejściu do pielęgnacji skóry, którzy skupili się na zaawansowanym oczyszczaniu i składnikach. Zdaniem Superdrug ten trend utrzyma się w 2025 roku, ponieważ ludzie chcą troszczyć się o barierę skórną i mikrobiom skóry.

Rezultat? Drogeria zamierza nadal opracowywać kolejne własne formuły, umożliwiając klientom zaangażowanie się w ten trend, aby stworzyć produkty w przystępnej cenie. Superdrug zamierza również wprowadzenie nowej gamy produktów do pielęgnacji skóry, przeznaczonych specjalnie dla pokolenia Alpha, aby umożliwić pielęgnację skóry odpowiednią do wieku.

Piękno bez granic

W Wielkiej Brytanii nadal popularne pozostają kosmetyki z Korei Południowej oraz koreańskie zabiegi pielęgnacyjne skóry. Inspiracje i zachęty do poznania i wypróbowywania międzynarodowych trendów beauty płyną z platform społecznościowych, takich jak TikTok.

Superdrug w odpowiedzi na ten trend koreańskiej pielęgnacji dodał do swoje oferty więcej marek, m.in. Beauty of Joseon, AXIS-Y i Haruharu.

Peptydy nadal na topie

Dominującym składnikiem w pielęgnacji skóry w 2025 roku będą peptydy. Zdaniem Superdrug, ​​peptydy będą nadal pożądane, ponieważ ludzie chcą uprościć swoje rutyny pielęgnacyjne. Dowodem jest to, że własna marka sieci - Me+ Peptide Moisturiser - jest jednym z jej bestsellerów.

Pobyt w sklepie to coś więcej, niż zakupy

Konsumenci oczekują od pobytu w sklepie więcej, niż uzyskaliby z przewijania jego oferty na ekranie smartfona. Zależy im na eventach, nowych doświadczeniach, zabiegach kosmetycznych – a Superedrug zapewnia, że będzie nadal wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, dysponując siecią ponad 500 salonów kosmetycznych.

– Ostatnie 12 miesięcy było ekscytujące dla naszych konsumentów. Przewidujemy, że dbanie o siebie nadal pozostanie najwyższym priorytetem, ponieważ ludzie będą zwracać większą uwagę na swoje rutyny pielęgnacji skóry i na składniki, które aplikują na skórę. Naszym zdaniem klienci oczekują zakupów w formie osobistej, a także interaktywnej. Jesteśmy podekscytowani ciągłymi innowacjami w branży – komentuje Simon Comins, dyrektor ds. handlowych w Superdrug.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2025 16:34
Mintel: „Comfort capital” nowym trendem w branży beauty i personal care
Pumpkin spice doskonale wpisuje się w trend „comfort capital”.DALL-E

W czasach nasilonego niepokoju na rynku pojawiło się pojęcie „comfort capital”, wskazane przez analityków Mintela jako kluczowy trend w branży beauty i personal care (BPC). Oznacza ono tworzenie produktów i kampanii, które budzą poczucie komfortu, znajomości lub eskapizmu – dając konsumentom chwilowe wytchnienie od codziennego stresu. Zjawisko to wykracza poza chwilową modę, odzwierciedlając rosnącą potrzebę bezpieczeństwa emocjonalnego w niestabilnych czasach.

Według prognoz, znaczenie „comfort capital” będzie rosnąć w ciągu najbliższych 18–24 miesięcy zarówno w USA, jak i na rynkach globalnych. Nostalgia okazuje się jednym z głównych motorów tego trendu – pozwala konsumentom powracać do „dobrych, starych czasów”, co daje poczucie stabilności i ulgi emocjonalnej. Coraz więcej marek decyduje się na ponowne wprowadzanie kultowych produktów sprzed lat, które budzą pozytywne skojarzenia i emocje.

Szczególną rolę w budowaniu „comfort capital” odgrywa zapach, który ma unikalną zdolność wywoływania wspomnień i emocji. Produkty inspirowane znanymi aromatami – związanymi z jedzeniem, rodzinnymi sytuacjami czy dziedzictwem kulturowym – trafiają bezpośrednio w potrzeby konsumentów poszukujących zakorzenienia i bliskości. Dla marek oznacza to możliwość opowiadania historii poprzez zmysły i budowania głębszych więzi z odbiorcami.

Na znaczeniu zyskuje również design opakowań, który może przywoływać znajome kształty lub nadawać im kreatywną, czasem surrealistyczną formę. W ten sposób produkty nie tylko dostarczają funkcjonalnych korzyści, ale także inspirują, wywołują radość i przenoszą konsumentów w świat eskapizmu. „Comfort capital” podkreśla rosnącą wartość stabilności i poczucia przynależności – a dla marek staje się sygnałem, by łączyć innowacyjność z empatią i emocjonalnym podejściem na każdym etapie kontaktu z klientem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2025 13:12
Sierpniowy koszyk zakupowy: żele pod prysznic zdrożały bardziej niż kawa
W sierpniu w ujęciu miesiąc do miesiąca najbardziej podrożał żel pod prysznic Agata Grysiak

W sierpniu ceny codziennych zakupów nieznacznie spadły – wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA. Średnia wartość koszyka zakupowego w sierpniu 2025 r. była niższa niż przed miesiącem o blisko 2 zł (0,62 proc.). Dodatkowo, w 9 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów również były niższe niż miesiąc temu. W ujęciu miesiąc do miesiąca najbardziej podrożał żel pod prysznic (7,91 proc.) i kawa (6,93 proc.).

Według ostatecznych danych GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu 2025 w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 2,9 proc., a w stosunku do poprzedniego miesiąca pozostały na niezmienionym poziomie.

Ceny lekko w dół. Koszyk zakupowy tańszy o blisko 2 zł

Z danych zebranych przez ASM SFA wynika, że w sierpniu br. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku spadła o 1,98 zł, czyli 0,62 proc. i wyniosła 317,60 zł. Spadek cen odnotowano w dziewięciu sieciach, a w pozostałych czterech ceny badanych produktów były wyższe niż w lipcu br. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci E.Leclerc (4,35 proc.), natomiast największy wzrost w sklepach POLOmarket (5,14 proc.). Podobnie jak przed miesiącem w 2 na 13 sieci objętych badaniem średnie ceny koszyków wyniosły mniej niż 300 zł.

Sierpniowy spadek średniej wartości koszyka zakupowego o niespełna 2 zł wpisuje się w obserwowaną w ostatnich miesiącach stabilizację cen. Dane GUS pokazują, że inflacja w ujęciu rocznym wyniosła 2,9 proc., co oznacza, że dynamika wzrostu cen wyhamowała i pozostaje stosunkowo niska w porównaniu z latami 2022–2023. To właśnie ta stabilizacja na poziomie makroekonomicznym przekłada się na wyraźniejsze uspokojenie cen w handlu detalicznym. Dane ASM SFA pokazują, że wciąż obserwujemy duże wahania cen poszczególnych produktów, a różnice w niektórych kategoriach pozostają znaczące. Wybór odpowiedniej sieci handlowej ma realne znaczenie dla domowych budżetów – szczególnie w sytuacji, gdy wielu Polaków odczuwa rosnące koszty utrzymania, jak np. czynsze czy opłaty za usługi. Widać też, że formaty Cash & Carry i sieci hybrydowe oferują korzystniejsze ceny, podczas gdy zakupy w dark store’ach pozostają najdroższą opcją – komentuje Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA.

Pomidory tanieją, żel pod prysznic i kawa w górę

Badanie ASM SFA wykazało, że w sierpniu br. wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów, czyli o najwyższym wskaźniku indeksu mocy, najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożał żel pod prysznic (7,91 proc.) i kawa (6,93 proc.). Natomiast największa obniżka dotyczyła pomidorów (21,88 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 03:03