StoryEditor
Rynek i trendy
14.04.2022 00:00

TRENDY: Wszyscy jesteśmy piękni. Beauty Trend Raport Boots [FELIETON]

Największa brytyjska sieć apteczno-kosmetyczna Boots opublikowała Beauty Trend Raport 2022 prezentując sześć najważniejszych trendów urodowych, które będą kształtować obraz rynku kosmetycznego w najbliższym czasie. Dziś opisujemy kolejny, bardzo ważny i wartościowy trend czyli „Wszyscy jesteśmy piękni”. Takie podejście zmienia diametralnie nie tylko biznes beauty, ale i świat. Na lepsze.

Raport Beauty Trend Boots nie zawiera wielu liczb, za to doskonale opisuje ważne, a nawet rewolucyjne trendy, które obecnie rozwijają się w społeczeństwach i mają ogromny wpływ na branżę kosmetyczną. Żaden uczestnik tego biznesu nie może lekceważyć pojęcia inkluzywności i demokratyzacji piękna.  

– W tym roku piękno zostanie przedefiniowane bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, aby w pełni objąć piękno bez granic, dając każdemu szansę na wyrażenie siebie na swój sposób – czytamy w raporcie Boots.

To jest rok, w którym pojęcie piękna jest nieograniczone. Standardy urody, które kiedyś obowiązywały, dziś ulegają diametralnej zmianie. Obecnie podejście jest wielowymiarowe, a bariery związane z kolorem skóry, płcią, wiekiem, kształtami sylwetki są redefiniowane.

Częściej niż kiedykolwiek wcześniej ludzie na świecie wyszukują w Google hasła „pozytywność ciała”. Boots również wspiera ten ruch kampanią #AllTogetherBeautiful, która trwa od marca. Boots chce być najbardziej inkluzywnym miejscem urodowym, gdzie dostrzegane jest różnorodne piękno w każdym mieście w Wielkiej Brytanii.

Piękno powoli staje się coraz bardziej wyzwolone. Wreszcie obejmuje wszystkie etapy naszego życia – od okresu dojrzewania przez macierzyństwo do menopauzy. Coraz więcej marek to rozumie i zmienia swój asortyment oraz komunikację z klientami. Kolejne firmy stawiają czoła obszarom tabu, które były tradycyjnie zamiatane pod dywan, takie jak owłosienie ciała, trądzik czy okres. Zamiast ukrywać „skazy” zmieniają podejście.

Dla mnie, jako dla 35 letniej kobiety, matki i dziennikarki branżowej, obserwowanie jak zmienia się branża urody jest ogromnie optymistyczne. Pojęcie piękna i pragnienie dbania o siebie nie są zarezerwowane tylko dla młodych i „klasycznie” urodziwych. Kosmetyków używa każdy! Dlaczego mają je promować „ideały”. Świat powiedział dość takiemu podejściu, a branża beauty musi temu sprostać. Dziś marki kosmetyczne nie wybierają już na swoich ambasadorów tylko pięknych osób. Najpierw zastanawiają się, co reprezentują, jak żyją, kim są, czym inspirują innych.

Naturalność - tak dziś modne i chętnie powtarzane hasło - to nie tylko naturalny skład i eko opakowanie. To zrozumienie, że każdy z nas jest sobą i jest wyjątkowy.  

Przeczytaj również: Piękno bez zdrowej skóry nie istnieje. Boots publikuje Beauty Trend Raport 2022


 

Marta Kudosz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 15:36
Mleczne perfumy podbijają TikToka. Nowy zapachowy trend rośnie w siłę
Od lewej: Cry Baby Perfume Milk Melanie Martinez, Condensed Milk Demeter Fragrance, Coastal Bliss Victoria‘s Secret, The First Yanina Yakusheva.Wiadomości Kosmetyczne

Analizy wskazują, że rozmowa o perfumach w mediach społecznościowych jest w dużej mierze napędzana przez marki, które aktywnie promują swoje produkty i budują narrację wokół zapachowych trendów. Równocześnie użytkownicy coraz chętniej szukają konkretnych informacji, co potwierdza przewaga Google w przypadku mlecznych perfum. Przenikanie się mediów społecznościowych z wyszukiwarkami pokazuje, jak silnie estetyka, zapach i internetowa narracja łączą się w świecie współczesnych konsumentów.

Zainteresowanie tzw. mlecznymi perfumami notuje obecnie gwałtowny wzrost. Jak wskazują analizy, w porównaniu z ubiegłym rokiem trend ten urósł aż o 113,4 proc. w ujęciu ogólnym, obejmując zarówno wyszukiwarki internetowe, jak i media społecznościowe. Na platformach typu Google liczba wyszukiwań wzrosła o 96,3 proc., a na TikToku aż o 320,3 proc.. Według danych, aż 85 proc. udziału w popularności tego zjawiska przypada na wyszukiwarkę Google, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują informacji o mlecznych zapachach, zamiast trafiać na nie przypadkiem w mediach społecznościowych. Średnio miesięcznie fraza „milk perfume” generuje 9,5 tys. wyszukiwań w Google oraz 167,8 tys. tygodniowych wyświetleń na TikToku.

Eksperci wskazują, że trend ten wpisuje się w szerszy nurt popularności tzw. zapachów gourmand, czyli inspirowanych deserami, słodyczami i kremowymi nutami. W tej kategorii ogólna popularność wzrosła o 172,4 proc. r/r. Wyszukiwania w Google zwiększyły się o 85,9 proc., a na TikToku obserwujemy wzrost aż o 179,1 proc.. W tym przypadku to TikTok wiedzie prym – odpowiada za 95,1 proc. popularności w tej przestrzeni. Hasło związane z tym trendem jest wyszukiwane w Google średnio 4,9 tys. razy miesięcznie, natomiast na TikToku osiąga imponujące 17,6 mln tygodniowych wyświetleń.

Choć zapachów nie da się poczuć przez ekran, TikTok stał się jednym z głównych ośrodków dyskusji na temat perfum. Hashtag #perfumetok przyciąga 3,3 mln wyświetleń tygodniowo, tworząc wokół zapachów aktywną społeczność. Wśród najczęściej pojawiających się nut zapachowych prym wiedzie #vanilla (2,8 mln wyświetleń tygodniowo), a tuż za nią plasują się mleczne skojarzenia, takie jak #heavycream (814,8 tys.), #strawberry (542,8 tys.) i #coconut (200,3 tys.). Szczególną rolę w popularyzacji nuty „heavy cream” odegrała marka Phlur.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 13:45
Wypadanie włosów jako strach blady konsumentów: „bromeopatia” rusza na odsiecz mężczyznom
Wypadanie włosów to alarmująco częsty problem.Towfiqu barbhuiya

Według firmy badawczej Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji osiągnął wartość 61,3 miliarda dolarów, a w 2024 roku ma wzrosnąć o kolejne 6,4 proc. Rośnie popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, co potwierdzają dane największych detalistów – Amazon, uznany przez NielsenIQ za najpopularniejszą platformę beauty w USA, odnotowuje coraz więcej klientów kupujących produkty z segmentu męskiego grooming. Wzrost ten dotyczy zwłaszcza obszaru zdrowia skóry głowy i problemu wypadania włosów.

W kwietniu 2025 roku dane Google Trends wskazały wypadanie włosów jako najczęściej wyszukiwany problem kosmetyczny na świecie. Badania brytyjskiej sieci Superdrug ujawniły, że aż 58 proc. mężczyzn i 51 proc. kobiet doświadcza utraty włosów, a największe nasilenie tego zjawiska dotyczy osób w wieku 25–34 lata – aż 61 proc. tej grupy zgłasza objawy przerzedzenia lub nadmiernego wypadania włosów. Według ekspertów główne przyczyny takiego stanu rzeczy to stres, nieprawidłowa dieta i szkodliwe nawyki urodowe, często podsycane przez media społecznościowe.

Nowym źródłem porad stał się TikTok – aż 1 na 3 Brytyjczyków korzysta z tej platformy, by szukać informacji na temat pielęgnacji włosów. W grupie wiekowej 16–34 lata połowa użytkowników deklaruje, że TikTok jest ich głównym źródłem wiedzy o pielęgnacji. Eksperci ostrzegają jednak przed popularnymi trendami – aż 60 proc. z nich może być potencjalnie szkodliwych. Przykładem jest „hair cycling”, czyli rotacyjne stosowanie różnych produktów z przerwami – trend, który uzyskał ponad 22 miliony wyświetleń i został wypróbowany przez osiem milionów Brytyjczyków. Zdaniem ekspertów, niestety, brak jest dowodów na skuteczność tej metody, a częsta zmiana kosmetyków może prowadzić do podrażnień i uszkodzenia mieszków włosowych. Olivia Houghton z The Future Laboratory określiła taki stan rzeczy w rozmowie z Cosmetics Design Europe jako bromeopatię (gra słów — bro, brachu, i homeopatia).

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn wypadania włosów znajdują się nie tylko genetyka i stres, ale także nadmierne spożycie napojów energetycznych oraz zanieczyszczenie środowiska. Choć rynek innowacji koncentrował się dotąd głównie na nutraceutykach, coraz większą popularność zdobywają także produkty do stosowania miejscowego. Dynamiczny rozwój tego segmentu sugeruje, że pielęgnacja skóry głowy i przeciwdziałanie łysieniu mogą stać się jednym z kluczowych filarów wzrostu branży męskiego grooming w najbliższych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 21:53