Jedynie 12 proc. korzysta z e-sklepów dwa razy w miesiącu. Oznacza to spadek o 1 pkt proc. w porównaniu do badania przeprowadzonego rok wcześniej. Nadal niewielu Polaków decyduje się na zakupy przez internet co najmniej raz w tygodniu. Tak często robi to 2 proc. badanych, czyli tyle samo, co rok wcześniej.
Nieznacznie rośnie grupa osób, które miały złe doświadczenia z zakupami w sieci. Wskazała na nie prawie połowa (45 proc.) ankietowanych. 17 proc. zbyt długo czekało na zamówiony towar (w 2016 r. 16 proc.), 15 proc. otrzymało inny produkt niż zamówiony (10 proc. w 2016 r.), a 12 proc. miało problemy ze skontaktowaniem się ze sprzedawcą (9 proc. w 2016 r.). Ponad jedna dziesiąta internautów otrzymała uszkodzony towar (9 proc. w 2016 r.).
W przypadku 7 proc. badanych towar nigdy nie dotarł na podany adres, a pieniędzy nie udało się odzyskać. Kolejne 4 proc. badanych przyznało, że miało trudności ze zwrotem towaru i odzyskaniem pieniędzy. – Oznacza to, że co dziesiąty badany klient e-sklepów w ogóle nie dostał zamówionych przedmiotów, stracił wpłacone pieniądze lub miał kłopot z ich zwrotem – podsumowała „Rzeczpospolita”.