StoryEditor
Drogerie
10.04.2025 13:38

Drogerio, edukuj klientki o filtrach UV także wiosną!

Stosowanie filtrów UV na skórę wydaje się oczywiste latem, ale nie każdy pamięta, że jest to ważne przez cały rok, w naszym klimacie także w miesiącach wiosennych. Warto przygotować w drogeriach ekspozycję kosmetyków z filtrem już teraz.

Coraz gorętsze lata powodują, że uczymy się stosować filtry przeciwsłoneczne silniejsze i częściej. Dla każdego sprzedawcy oczywiste jest, że przygotowuje się sekcję kosmetyków na lato, tymczasem sprzedaż tych produktów można rozpocząć już na wiosnę, budując wśród klientów zdrowe nawyki. WHO zwraca uwagę na narażenie skóry na promieniowanie UVA i UVB o każdej porze roku, podkreślając, że nawet przebywanie w cieniu może narazić wrażliwe osoby na poparzenie słoneczne, podobnie jak spacer w pochmurny dzień lub spędzanie czasu przy oknie (na przykład w samochodzie).

W naszym klimacie szczególnym problemem są ciemne i długie zimy, po których dłuższe, jasne dni powodują ekspozycję nieprzygotowanej skóry na promienie słoneczne. Zachęcenie klientów do korzystania z filtrów na co dzień wpisuje się w zalecenia dla Polaków, jak choćby te opublikowane na stronie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie. Wskazano tam również, że aplikację kosmetyków należy powtarzać w ciągu dnia i że żaden filtr nie chroni w stu procentach. Poradnik Zdrowie podaje natomiast: “Osoby zamieszkujące tereny środkowej Europy (w tym Polacy) zazwyczaj charakteryzują się 2 lub 3 fototypem skóry, dlatego też powinny zwracać szczególną uwagę na ochronę skóry przed szkodliwym wpływem słońca o każdej porze roku, nie tylko latem”. Co ważne, zalecenia dotyczą nie tylko dorosłych, ale także dzieci, których delikatna skóra potrzebuje wyjątkowej troski.

image
Go to BATCH by Wisconsin Hemp Scientific‘s profile BATCH by Wisconsin Hemp Scientific

Jak wskazują dane, opublikowane między innymi na stronie statista.com, rynek tych produktów rośnie szybko, wraz z coraz większą świadomością konsumentów. Przeprowadzone prognozy wskazują na to, że światowa sprzedaż będzie nadal wzrastała co najmniej do 2030 roku.

Już w miesiącach wiosennych warto zatem przygotować w widocznych miejscach w sklepie standy z kosmetykami chroniącymi przed promieniowaniem ultrafioletowym. O tej porze roku klienci mogą chętniej sięgać po niższe filtry, ale produkty z wysoką ochroną także powinny znaleźć się w ofercie. Istotną rolę w sprzedaży będą odgrywać kremy BB lub podkłady z filtrami UV, a także kremy do twarzy nadające się pod makijaż. Produkty do makijażu powinny być dostępne także w bardzo jasnych odcieniach — jaśniejszych, niż latem — ponieważ cera po zimie nie jest jeszcze opalona. Jeśli to możliwe, standom powinny towarzyszyć hasła i informacje mówiące o potrzebie ochrony skóry również o tej porze roku.

Kosmetyki z filtrem dobrze jest ustawić również w innych, odpowiednich sekcjach sklepu — na regale z balsamami do ciała, kremami do twarzy czy rąk, w strefie poświęconej produktom do make-upu. Powinny się znaleźć także przy kosmetykach dla dzieci. Szczególną sekcją w każdej drogerii są dermokosmetyki, ważne dla osób z alergiami lub chorobami skóry takimi jak AZS czy ŁZS. Jeśli zadbamy o dostępność dermokosmetyków z ochroną przeciwsłoneczną, pokryjemy także potrzeby tej — niemałej — grupy konsumentów.

Na koniec trzeba wspomnieć o rosnącej grupie klientek i klientów wybierających produkty ekologiczne. Wśród kosmetyków eco również zatem warto uwzględnić te chroniące przed słońcem. Zmiana nawyków konsumentów w zakresie ochrony skóry jest widoczna w światowych statystykach sprzedaży, a wykorzystując ten trend, możemy zwiększyć sprzedaż i zadbać o zaufanie klientów. A co nie mniej ważne, możemy jako sprzedawcy mieć wpływ na dalsze kształtowanie zwyczajów związanych ze zdrowiem.

Olga ‘Luca‘ Machuta-Rakowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.08.2025 10:14
Hebe otworzyło w Czechach piątą drogerię
Otwarcie Hebe w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové (Czechy)Hebe mat.pras.

W Czechach działa już piąta placówka pod szyldem Hebe – pod koniec lipca sieć uruchomiła swoją drogerię w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové. Hebe, należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, poza Polską i Czechami działa również na Słowacji.

Od wejścia na rynek czeski w 2022 roku nasza obecność w Czechach stale się umacnia – po sukcesie sklepów w Pradze i Ostrawie, rozszerzamy działalność o kolejne miasto, oferując klientom szeroki asortyment kosmetyków i produktów do pielęgnacji, a także profesjonalne doradztwo i nowoczesne doświadczenia zakupowe” – pochwaliło się Hebe we wpisie na LinkedIn.

W Czechach Hebe obecne jest od grudnia 2023 roku, kiedy to w ciągu miesiąca otwarto dwa sklepy sieci w Pradze. Trzecia drogeria (również zlokalizowana w stolicy Czech) działa od listopada 2024 roku, czwarta powstała w Ostrawie.

Z kolei na Słowacji działają na razie dwie drogerie Hebe – najnowsza z nich, uruchomiona w grudniu 2024 roku, mieści się w centrum handlowym Eperia w Prešovie. Pierwsza w tym kraju drogeria Hebe otworzyła się dwa miesiące wcześniej w centrum handlowym Eurovea w centrum Bratysławy.

To ważny krok dla międzynarodowego rozwoju Hebe. Odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów, oferując dostęp do szerokiego asortymentu produktów w zakresie pielęgnacji i makijażu. Otwarcie nowej lokalizacji umożliwia nam bycie jeszcze bliżej klientów  – komentowało Hebe otwarcie swoich drogerii na Słowacji.

Największymi graczami na słowackim rynku drogeryjnym są obecnie takie sieci jak Drogerie DM, 101 Drogerie oraz drogeria Teta.

Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji, Hebe prowadzi również sprzedaż za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Jeśli chodzi o rozwój sieci w Polsce, to na 2025 rok Hebe zapowiada otwarcie ok. 30 nowych sklepów. W roku ubiegłym Hebe otworzyło w naszym kraju 36 nowych sklepów i zamknęło trzy placówki.

Więcej o rozwoju sieci w Polsce: Hebe podsumowuje I. półrocze: sieć ma w Polsce 382 drogerie, a sprzedaż – wzrosła

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciela popularnej w Polsce Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych, działających w Polsce. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 roku przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła 17 lipca 2019 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.08.2025 12:39
dm Drogerie Markt rozwija technologiczne ramię firmy w Polsce
Sklep DM Drogerie MarktDM Drogerie Markt

W tegorocznym rankingu Stern x Statista Employer Study 2025 dm Drogerie Markt zajęła pierwsze miejsce na liście najlepszych pracodawców w Niemczech, wyprzedzając globalnych liderów branży technologicznej i przemysłowej. Tytuł ten firma zawdzięcza m.in. konsekwentnemu budowaniu środowiska pracy opartego na wartościach i szacunku wobec pracowników.

Technologicznym centrum rozwoju dm jest spółka dmTECH, która wspiera transformację cyfrową sieci drogeryjnej w 14 krajach Europy. Polska stała się pierwszym międzynarodowym oddziałem dmTECH – centrum operacyjnym odpowiedzialnym za wdrażanie projektów IT oraz cyfrową obsługę klientów i pracowników. Tylko w pierwszym roku działalności w Polsce firma zatrudniła niemal 50 osób, a w kolejnych latach planuje dalsze rozszerzanie działalności i zespołów technologicznych.

Mimo spowolnienia w branży IT, dmTECH nadal się rozwija. W 2024 roku liczba ofert pracy IT w Polsce spadła o 9 proc. rok do roku, a udział ofert dla juniorów zmniejszył się z 5,38 proc. do 4,79 proc. – wynika z raportu Just Join IT i NiX. W tym kontekście strategia dmTECH, zakładająca inwestycję w stabilne i długofalowe relacje z pracownikami, okazuje się skuteczna. Firma kontynuuje rozwój programów dla młodych specjalistów – od ponad 20 lat w Niemczech, a od września 2025 roku także w Polsce, ruszając z inicjatywą University TECH Talents.

Na konkurencyjnym rynku pracy IT, szczególnie w regionach takich jak Wrocław czy Kraków, gdzie aż 40 proc. nowych umów to kontrakty B2B, dmTECH stawia na elastyczność i autonomię. Pracownicy sami wybierają formę współpracy – B2B lub umowę o pracę – oraz benefity dostosowane do swoich potrzeb. Dodatkowo cenią sobie kulturę dialogu i realny wpływ na sposób organizacji codziennej pracy. Firma rozwija również projekty z zakresu sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii retailowych, co wzmacnia jej atrakcyjność jako pracodawcy przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. sierpień 2025 15:04