StoryEditor
Drogerie
18.09.2025 12:27

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Pierwsza perfumeria Douglas w regionie Tomaszowa Mazowieckiego działa od niedawna w Galerii Tomaszów. Perfumeria ma 155 mkw., została zaprojektowana w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie.

Świeżo otwarta perfumeria Douglas w Tomaszowie Mazowieckim na powierzchni 155 mkw. oferuje światowej marki kosmetyki pielęgnacyjne, do makijażu oraz perfumy. Została ona otwarta w najnowszym koncepcie Douglas Beauty Store, który łączy elegancki design z funkcjonalnością i komfortem zakupów. 

W ofercie klienci znajdą m.in. produkty do makijażu od takich marek, jak Dr Irena Eris, Clarins, IT Cosmetics, Anastasia Beverly Hills i Douglas Collection, zapachy Lancome, Armani czy Yves Saint Laurent, a także pielęgnację ciała od Sol de Janeiro. Wnętrze perfumerii zaprojektowano w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie. 

Możliwe jest też korzystanie z usługi Click & Collect i Click & Collect Express oraz wsparcia konsultantów przy zakupach online. Klienci mogą też korzystać z benefitów karty lojalnościowej Douglas.

image
GAJDA MARCIN

Bardzo cieszymy się, że Galeria Tomaszów jest doceniana jako atrakcyjne centrum handlowe zarówno przez lokalne, jak i światowe marki skierowane do różnych typów klientów, o różnych potrzebach. Dbamy o to, aby odpowiadać na potrzeby mieszkańców naszego miasta, jak również regionu – podkreśla Albert Urbaniak, Shopping Center Director Galerii Tomaszów.

W Galerii Tomaszów poza działalnością komercyjną realizowane są liczne działania społeczne, takie jak np. inicjatywa „Oddajemy Scenę Młodym”, działania proekologiczne, edukacyjne i prozdrowotne.

Galeria Tomaszów to nowoczesna galeria handlowo-rozrywkowa, usytuowana w ścisłym centrum miasta. Znajduje się tu ponad 60 sklepów renomowanych polskich i zagranicznych sieci na powierzchni 18,5 tys. mkw. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.10.2025 17:07
Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”
Otwarta 9 października w Łodzi dwutysięczna drogeria Rossmann jest 54. drogerią działającą w tym mieście i jednocześnie jedną z ponad 400, które przejdą metamorfozę do końca 2025 rokuMarzena Szulc

Rossmann, największa sieć drogeryjna w Polsce, świętuje otwarcie swojego dwutysięcznego sklepu. Symboliczna drogeria powstała w Łodzi – mieście, w którym 32 lata temu otwarto pierwszy sklep marki. Nowy koncept pod nazwą „Moja Drogeria” stawia na doświadczenie zmysłowe, komfort oraz emocjonalną więź z klientem. Do końca 2025 roku metamorfozę przejdzie ponad 400 sklepów, a każdego roku modernizację ma przechodzić od 300 do 400 placówek.

Nowy wystrój opiera się na palecie ciepłych, cielistych barw, miękkich liniach i zaokrągleniach, które wprowadzają przytulność i spokój. Zmieniono oświetlenie na cieplejsze, a spokojna muzyka buduje atmosferę relaksu. Inspiracją był motyw koła – symbolu harmonii i bliskości – obecny zarówno w detalach architektonicznych, jak i w logo Rossmanna, nawiązującym do postaci centaura („Ross” – rumak, „Mann” – człowiek). Celem projektu jest stworzenie przestrzeni, która bardziej przypomina domową łazienkę niż halę sprzedaży.

Znaczące zmiany wprowadzono także w układzie sklepu i prezentacji oferty. Zrezygnowano z tradycyjnego podziału na kategorie, wprowadzając spójne, tematyczne strefy skupione wokół piękna i zdrowia. Szczególną uwagę poświęcono kluczowym kategoriom, takim jak pielęgnacja twarzy i włosów. W ich obrębie pojawiły się tzw. kapsuły „power brandów” – marek dostępnych wyłącznie w Rossmannie, które stanowią wizytówki poszczególnych segmentów. Uzupełnieniem ekspozycji są listwy contentowe z inspiracjami i poradami zakupowymi. Strefy zapachów i makijażu zaprojektowano tak, aby zachęcały do testowania produktów. Nowością jest technologia Virtual Try-On (VTO), pozwalająca klientom wirtualnie „przymierzać” kosmetyki zarówno w sklepie, jak i online.

W strefie kas pojawiły się dodatkowe udogodnienia – więcej miejsca na koszyki, torebki czy produkty impulsowe oraz wyraźny podział na kasy tradycyjne i samoobsługowe. Nowością jest tzw. kasa concierge, pełniąca funkcję punktu obsługi i wsparcia klienta. Rossmann deklaruje, że rozwój kas samoobsługowych pozostaje jednym z kluczowych elementów budowania wygody zakupowej. Prezes firmy, Marcin Grabara, podkreśla, że nowy koncept wzmacnia misję dbania o dobrostan klientów i ma na celu stworzenie miejsca, które łączy zakupy z chwilą relaksu i pozytywnych emocji.

Zmiany wizerunkowe Rossmanna poparte są wysokim poziomem zaufania konsumentów. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy IQS wynika, że 98 proc. Polaków zna markę Rossmann, a 90 proc. ma o niej dobrą opinię. 86 proc. respondentów deklaruje zaufanie do sieci, a 80 proc. uważa, że można na niej polegać. Dziewięciu na dziesięciu klientów poleciłoby Rossmanna znajomym, a ośmiu na dziesięciu odczułoby smutek, gdyby sieć zniknęła z rynku. Te dane potwierdzają wyjątkową pozycję marki, która od ponad trzech dekad pozostaje synonimem drogerii w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.10.2025 16:07
Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000!
Dzisiaj odbyło się otwarcie dwutysięcznej lokalizacji drogerii Rossmann w Polsce.Marzena Szulc

Najnowsza, dwutysięczna drogeria sieci Rossmann w naszym kraju została uroczyście otwarta w czwartek 9 października. Jubileuszowa placówka została zaaranżowana zgodnie z najnowszym konceptem sieci, który będzie stopniowo wprowadzany w całym kraju. Najnowszy, dwutysięczny Rossmann, jest zlokalizowany przy ul. Pabianickiej 75 w Łodzi.

Od pioniera do lidera

Rossmann na polskim rynku przeszedł długą drogę – od pioniera drogeryjnego do omnichannelowego lidera.

Sieć pojawiła się w Polsce w 1993 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Łodzi. Był to moment przełomowy, kiedy to polski rynek kosmetyczny dopiero się kształtował, a konkurencja ograniczała się głównie do małych, lokalnych drogerii. Rossmann zbudował swoją pozycję dzięki prostemu modelowi: szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny i dogodna lokalizacja sklepów.

image
Na zdjęciu prezes sieci Rossmann, Marcin Garbara (w środku)
Marzena Szulc
Obecnie firma jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku drogeryjnego – posiada imponującą ilość drogerii, zatrudnia ok. 20 tys. pracowników. Według raportów branżowych udział Rossmanna w rynku przekracza 30 proc., a roczne przychody w Polsce sięgają kilkunastu miliardów złotych. Polska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się krajów w strukturze całej grupy Rossmann, generujący ponad jedną trzecią jej globalnych przychodów.

Strategia, lokalizacja i marki własne

Na sukces firmy wpływają trzy elementy strategii. Po pierwsze – lokalizacja. Sklepy Rossmanna znajdziemy w centrach miast, galeriach handlowych, a także w coraz mniejszych miejscowościach, co pozwala docierać do coraz szerszego grona grona konsumentów. 

Po drugie – marki własne. Produkty takie jak Isana, Alterra czy Babydream zwiększają marżowość, lojalność klientów i przyciągają osoby poszukujące przyjaznych portfelowi alternatyw. Po trzecie – rozwój technologiczny. Aplikacja i programy lojalnościowe oraz zakupy online, połączone z szybkimi dostawami do sklepów i automatów paczkowych – to fundament strategii omnichannel.

Rossmann wyróżnia się także konsekwentnym wizerunkiem marki zaangażowanej społecznie. Firma inwestuje w kampanie CSR związane m.in. z pomocą dzieciom („Pomagamy jak umiemy”) i ochroną środowiska (redukcja plastiku, recykling). To silnie wzmacnia jej reputację. Od trzech dekad Rossmann w Polsce nie tylko sprzedaje kosmetyki – stał się częścią codzienności dla milionów konsumentów. 

Rossmann w Polsce – liczby, które mówią o sile sieci

  • Rossmann zadebiutował w Polsce w 1993 roku, otwierając pierwszą drogerię w Łodzi. Dziś marka jest graczem numer jeden na rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce.
  • Codziennie w stacjonarnych drogeriach Rossmanna w Polsce robi zakupy ponad milion konsumentów – takie dane podaje sieć za 2024 rok. 
  • Sieć Rossmanna, która urosła do 2 tys. drogerii, jest obecna w ponad 700 miejscowościach w Polsce.
  • W ciągu 2024 roku sieć otworzyła 164 nowe sklepy, co było rekordową liczbą nowych placówek w jednym roku w historii Rossmanna w Polsce.

Dla sieci rozwój nadal jest priorytetem – plan na 2025 zakładał otwarcie ponad 150 kolejnych drogerii – i wszystko wskazuje na to, że uda się to zrealizować. Czym zaskoczy nas Rossmann w 2026 roku? Firma na razie nie zdradza swoich planów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. październik 2025 11:26