StoryEditor
Drogerie
30.04.2025 11:26

Rossmann zaprezentował pierwszą drogerię w nowym koncepcie – na razie tylko Niemczech

Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025 / Rossmann
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Tak wygląda z zewnątrz pokazowa drogeria Rossmanna w niemieckim Wennebostel (fot. Rossmann) / Rossmann
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Pastelowe kolory wprowadzają element przytulności w nowej drogerii (fot. Rossmann) / Rossmann
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Strefa pakowania i odprawy - tu dominują tradycyjne dla Rossmanna kolory (fot. Rossmann) / Rossmann
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Drogeria Rossmann w nowym koncepcie działa od marca 2025
Gallery

Rossmann pokazał swoją pierwszą drogerię w zupełnie innym, odmienionym koncepcie. Nacisk położono na design, cieplejszy i łagodniejszy wizerunek sklepu – uwagę zwraca pastelowa kolorystyka i drewniane elementy.

Pierwsza drogeria Rossmann w zupełnie nowym koncepcie została uruchomiona pod koniec marca. Sklep zlokalizowany jest w Wennebostel koło Hanoweru (niedaleko centrali Rossmanna, która mieści się w Burgwedel).

Celem sieci było stworzenie cieplejszego wizerunku, gdzie dominuje pastelowa łagodna, miękka kolorystyka. Obecne są też drewniane elementy. Nowością jest sposób prezentacji kluczowych sekcji (kosmetyki, perfumy, żywność ekologiczna, artykuły dla dzieci itp.) – każda z nich ma swoją własną, dominującą kolorystykę, co ma ułatwić klientom orientację w asortymencie. Zwracają również uwagę napisy – w zupełnie innym niż do tej pory kroju czcionek.

Uwagę zwraca również nowy wygląd miejsca do odbioru zamówień, złożonych przez internet (Click & Collect). Założeniem jest “połączenie świata zakupów internetowych i tradycyjnych”, a także zwiększenie wygody klienta.

Zmianie uległa również strefa kas i pakowania zakupów, gdzie zwiększono nacisk na wygodę i komfort klienta, wprowadzono nową kolorystykę i układ tej części sklepu (są tam np. miejsca do siedzenia).

Uwagę przyciąga też elewacja sklepu, na której umieszczono drewniane panele i złagodzono linie nad wejściem. Zdaniem sieci, w sposób przemyślany ociepla to wizerunek sklepu i zachęca klienta do wejścia. 

Wszystkie wprowadzone zmiany projektowe mają na celu stworzenie spójnego, zachęcającego i inspirującego doświadczenia zakupowego, które poruszy klienta emocjonalnie, jednocześnie ułatwiając mu orientację w asortymencie sklepu – podkreśla Rossmann w swoim komunikacie. Wprowadzone zmiany świadczyć mają o rozwoju marki, jednocześnie sieć nie zamierza porzucać sprawdzonych do tej pory rozwiązań i elementów konceptu.

Dzięki nowemu designowi sklepu Rossmann, wyznaczamy nowe standardy wizualne. To nie rewolucja, ale ewolucja – widać tu dużo światła i kolorów. Atmosfera jest zachęca do odwiedzin, i mam nadzieję, że wielu naszych klientów również to czuje. Jestem szczególnie dumny ze sposobu, w jaki koledzy z różnych działów wspólnie opracowali i przemyśleli nowy projekt – z ogromną pasją i zaangażowaniem

– podkreśla Raoul Rossmann, rzecznik zarządu Dirk Rossmann GmbH.

W nowej placówce Rossmanna w Wennebostel na powierzchni około 700 mkw, dostępny jest szeroki asortyment, liczący ponad 18,5 tys. artykułów. Oprócz kas tradycyjnych w sklepie znalazły się także trzy kasy samoobsługowe.

Jak informuje Rossmann w swoim komunikacie, od sierpnia 2025 roku każdy nowy lub modernizowany sklep sieci będzie działał już w nowym designie. Natomiast w ciągu najbliższych pięciu lat nowy projekt zostanie wdrożony w co najmniej połowie wszystkich placówek.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.09.2025 14:11
Rossmann realizuje swoje obietnice. Zbliża sie otwarcie drogerii numer 2000
Wprowadzany przez Rossmanna nowy koncept drogerii ma na celu przede wszystkim ocieplenie wizerunku – dominuje w nim pastelowa, łagodna kolorystyka.Marzena Szulc

Rossmann już od początku tego roku zapowiadał, że liczba jego drogerii przekroczy magiczną liczbę 2 tysięcy sklepów do końca 2025. Wiemy już, że jubileuszowa drogeria zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku.

Sklep będzie zaaranżowany w najnowszym koncepcie sieci, który jest już stopniowo wprowadzany w wybranych drogeriach Rossmann od początku tego roku. 

Koncept ten będzie sukcesywnie wprowadzany w całym kraju – przy okazji remodelingu działających od lat placówek bądź przy otwieraniu kolejnych, nowych drogerii.

Wprowadzany przez Rossmanna koncept drogerii ma na celu przede wszystkim ocieplenie wizerunku – dominuje w nim bowiem pastelowa, łagodna kolorystyka, drewniane elementy. W nowy sposób prezentowane są kluczowe sekcje w drogerii (np. perfumy, pielęgnacja włosów, żywność ekologiczna, artykuły dla dzieci itp.) – każda z nich ma swoją własną, dominującą kolorystykę, co ma ułatwić klientom orientację w asortymencie i zwiększenie wygody zakupów. 

image
Agata Grysiak

Wprowadzone zmiany świadczyć mają, wg Rossmanna, o rozwoju marki. – Dzięki nowemu designowi sklepu wyznaczamy nowe standardy wizualne. To nie rewolucja, ale ewolucja – widać tu dużo światła i kolorów. Atmosfera zachęca do odwiedzin, i mam nadzieję, że wielu naszych klientów również to czuje. Jestem szczególnie dumny ze sposobu, w jaki koledzy z różnych działów wspólnie opracowali i przemyśleli nowy projekt – z ogromną pasją i zaangażowaniem – mówił Raoul Rossmann, rzecznik zarządu Dirk Rossmann GmbH, przy okazji otwarcia pierwszego sklepu w nowym koncepcie w miejscowości Wennebostel.

image

Rossmann zaprezentował pierwszą drogerię w nowym koncepcie – na razie tylko Niemczech

Na cały 2025 rok Rossmann zaplanował uruchomienie w Polsce w sumie 150 drogerii – i plan ten jest jak widać realizowany krok po kroku. W roku ubiegłym Rossmannowi udało się powiększyć swoją sieć placówek w Polsce o 164 drogerie.

Rozwój sieci oraz rozbudowa asortymentu to elementy strategii, która zakłada dalsze umacnianie obecności na rynku oraz jak najlepsze, zgodne z bieżącymi trendami, dostosowanie się do potrzeb konsumentów. W czerwcu premierę miała nowa marka własna Rossmanna – Amo’ya, odpowiadająca na takie właśnie potrzeby klientów, którzy szukają szukają już nie tylko kosmetyków, ale produktów i akcesoriów, pozwalających na relaks, wypoczynek, ukojenie.

image

Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę

Ta największa w Polsce sieć drogerii nie osiada na laurach, cały czas proponując konsumentom nowe promocje, akcje marketingowe, wykorzystujące coraz szerzej aplikację Rossmann oraz social media. Jest to równocześnie duży ukłon w stronę najmłodszych pokoleń konsumentów, o przyciągnięcie uwagi których Rossmann szczególnie mocno stara się w ostatnich miesiącach.

image

Rossmann z nową strategią: sieć skupia się na młodym pokoleniu

W ubiegłym roku Rossmann zwiększył zakupy towarów z krajów Unii Europejskiej i Azji, co wiąże się z koniecznością dokonywania płatności w walutach obcych. Spółka nie korzystała z opcji walutowych, co oznacza, że pozostaje wrażliwa na wahania kursów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
29.09.2025 13:48
Drogeria DM debiutuje w Ciechanowie
Drogerie DM posiadają w Europie ponad 4 tys. punktów sprzedaży,DM mat.pras.

Ciechanów zyskuje nową przestrzeń zakupową – już we wtorek, 30 września o godzinie 9:00, swoje drzwi otworzy pierwsza w mieście drogeria DM. Sklep powstał przy ulicy Prymasa Tysiąclecia 7c i jest miejscem, w którym klienci znajdą szeroki wybór produktów do pielęgnacji, zdrowia, dla dzieci i całych rodzin, a także nowoczesne usługi foto i inspiracje kosmetyczne. DM to największa pod względem sprzedaży drogeria w Europie.

Tradycyjnie z okazji otwarcia nowej drogerii, na klientów czeka 15-procentowy rabat i prezenty-niespodzianki. Sklep w Ciechanowie to 64. drogeria w Polsce i 6. w województwie mazowieckim. Wiemy już, jak marka chce podbić serca mieszkańców kolejnego miasta.

– Ciechanów to miasto z potencjałem i silnymi tradycjami, w którym bliskość i wygoda zakupów są szczególnie ważne. Cieszymy się, że możemy zaprosić mieszkańców do pierwszej drogerii dm w regionie. Wierzymy, że dzięki szerokiej ofercie i jasnej, przyjaznej aranżacji wnętrza klienci poczują się u nas jak u siebie – mówi Ewa Makowska, kierowniczka regionalna DM w Polsce.

Jak zawsze z okazji otwarcia, drogeria przygotowała dla klientów wiele atrakcji – dla klientów w każdym wieku (poczęstunek, konferansjer, zabawy dla dzieci). Przy zakupach za okazaniem ulotki otwarciowej będzie można otrzymać prezenty i zestaw mini-produktów.

Przez pierwsze dni po otwarciu na klientów czekać będzie powitalny 15-procentowy rabat oraz kremowy żel pod prysznic marki własnej Balea.

Nowa drogeria w Ciechanowie oferuje 504 mkw. powierzchni sprzedaży, a jej aranżacja sprzyja wygodnym zakupom: szerokie alejki, jasne wnętrza i dekoracyjne oznaczenia pomagają w orientacji. Na klientów czeka m.in. 13 szaf makijażowych, w tym dwie z markami własnymi DM, wyspa Inspiracji z najmodniejszymi trendami kosmetycznymi, szeroka oferta zapachów Lattafa i kosmetyków koreańskich. Do tego bogaty dział dziecięcy, aż trzy stanowiska foto-kiosków z możliwością wydruku zdjęć, personalizowanych naklejek, kubków czy fotoksiążek. W sklepie dostępna będzie także ekspresowa usługa wykonania zdjęć biometrycznych i skanowania dokumentów, czy odbioru zakupów wcześniej zamówionych online. Warto zwrócić uwagę na stację do darmowego pakowania prezentów. 

Rodzice na miejscu do dyspozycji mają przewijak z zapasem pieluch marki własnej babylove, ławeczkę do odpoczynku, bezpłatny dystrybutor z wodą. Dla najmłodszych dm przygotował bujanego konika oraz małe wózki zakupowe.

Drogerie DM posiadają w Europie ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 89 tys. osób. W roku obrotowym 2023/2024 DM odnotował sprzedaż w wysokości 17,74 mld euro, wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

W tym samym okresie w Niemczech ponad 60 tys. pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 12,47 mld euro. DM po raz kolejny została wybrana przez klientów najpopularniejszą drogerią w ankiecie Kunden Monitor 2024.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. wrzesień 2025 15:16