StoryEditor
Producenci
05.09.2025 09:07

Giorgio Armani nie żyje. Zmarł w wieku 91 lat

Tuz świata mody odszedł w wieku 91 lat. / Shutterstock

4 września 2025 roku zmarł Giorgio Armani, jeden z najsłynniejszych projektantów mody XX i XXI wieku. Miał 91 lat. Informację o jego śmierci podał dom mody Armani, podkreślając, że projektant odszedł spokojnie, otoczony bliskimi. Choć dokładne przyczyny śmierci nie zostały podane, od kilku miesięcy mówiło się o problemach zdrowotnych Armaniego, który w ostatnim czasie rzadko pojawiał się publicznie i był hospitalizowany.

Giorgio Armani urodził się 11 lipca 1934 roku w Piacenzy. Jako dziecko doświadczył biedy i trudów II wojny światowej. Początkowo planował karierę lekarza i przez trzy lata studiował medycynę, jednak przerwał naukę, by odbyć służbę wojskową. Trafił do szpitala wojskowego w Weronie, gdzie zetknął się ze światem mody. To doświadczenie zapoczątkowało jego zawodową drogę, która doprowadziła go na szczyt globalnej branży luksusowej.

Po zakończeniu służby wojskowej rozpoczął pracę w domu towarowym La Rinascente, gdzie odpowiadał za sprzedaż i aranżację wystaw sklepowych. W połowie lat 60. został dostrzeżony przez Nino Cerrutiego, dla którego pracował jako projektant. Przełomowym momentem w jego życiu okazało się spotkanie z Sergio Galeottim, partnerem prywatnym i biznesowym, z którym w połowie lat 70. założył dom mody Armani.

Marka Armani szybko zdobyła światową popularność, a duży wpływ na jej rozpoznawalność miało kino. W 1980 roku Giorgio Armani przygotował kostiumy do filmu „Amerykański żigolak” z Richardem Gere’em. Był to początek długiej współpracy ze światem filmu – stroje jego autorstwa pojawiły się w ponad 100 produkcjach. Jego projekty nosili także aktorzy i aktorki na czerwonych dywanach, w tym Cate Blanchett, Julia Roberts, Jessica Chastain, Leonardo DiCaprio czy Robert De Niro.

Projektant, choć zadebiutował pod własnym nazwiskiem dopiero w wieku 40 lat, bardzo szybko osiągnął sukces. W 1980 roku podpisał umowę z koncernem L’Oréal, wprowadzając markę na rynek perfumeryjny. W kolejnych latach stworzył linie Armani Junior, Armani Jeans oraz Emporio Armani, które trafiły do szerszego grona klientów dzięki niższej półce cenowej. Firma systematycznie rosła, a nazwisko projektanta stało się synonimem luksusu i elegancji.

Armani przez dekady był centralną postacią swojego domu mody. Jedyny raz poważnie rozważał zakończenie kariery po śmierci Galeottiego. W 2024 roku w rozmowie z dziennikiem „Corriere della Sera” przyznał, że planuje przejść na emeryturę w ciągu dwóch–trzech lat. W czerwcu 2025 roku, podczas Tygodnia Mody Męskiej w Mediolanie, po raz pierwszy od pięciu dekad nie pojawił się po pokazie – powodem była hospitalizacja i problemy zdrowotne.

Dom mody poinformował, że ciało Giorgio Armaniego zostanie wystawione w dniach 6–7 września w godzinach 9–18 w Armani Teatro przy Via Bergognone 59 w Mediolanie. Pogrzeb odbędzie się w formie prywatnej, zgodnie z wolą projektanta. Śmierć Armaniego zamyka epokę w historii mody – jego twórczość i wkład w połączenie sztuki, kina oraz luksusu pozostaną trwałym dziedzictwem włoskiej i światowej kultury.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.09.2025 08:57
Nowa polska marka stawia na kolagen morski, wspiera ją Ania Mucha
Anna Mucha - twarzą nowej marki suplementów z kolagenem morskimglam4you_official

W kampanii inauguracyjnej marki Glam4YOU, odbywającej się pod hasłem „Postaw na piękno. Bez kompromisów” występuje Anna Mucha, popularna aktorka, mająca na Instagramie ponad 1 mln obserwujących. W pierwszej kampanii marki Mucha pokazuje, jak produkty z kolagenem mogą stać się naturalnym elementem codziennej suplementacji.

Marka podkreśla, że “świadoma pielęgnacja zaczyna się od wnętrza” i zapewnia, że jej produkty zawierają najwyższą dostępną dawkę hydrolizowanego kolagenu morskiego – aż 12 500 mg w jednym shocie. Kolagen wspiera zdrowie m.in. włosów, skóry i paznokci.

image

Czas na meduzę? Po śluzie ślimaka i jadzie pszczoły – morski kolagen na radarze branży beauty i wellness

Markę merytorycznie wspiera @Skinella – Ela Zięba, mgr kosmetolog. Jej współpraca z marką opiera się na długoterminowych działaniach. Ekspertka będzie dzielić się swoją wiedzą m.in. na kanale na Instagramie. 

To będą 52 tygodnie edukacji, pełne wiedzy o tym, co w beauty jest naprawdę ważne. Realna, codzienna inspiracja i wsparcie w świadomej pielęgnacji – wyjaśnia @Skinella.

image

Ysto Collagen Smart – bardzo dobry i opłacalny kolagen

Glam4YOU dodaje też, że debiut marki to nie tylko premiera produktów, ale cała filozofia świadomego dbania o urodę od środka – dla kobiet, które “chcą czerpać z życia pełnymi garściami i nie idą na kompromis w kwestii jakości swojej codziennej suplementacji”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.09.2025 14:37
Natura sprzedaje Avon International w Europie, Afryce i Azji
Avon International jest w trakcie głębokiej transformacji swojej pozycji na rynku.Avon

Natura ogłosiła podpisanie wiążącej umowy sprzedaży biznesu Avon International w Europie, Afryce i Azji na rzecz funduszu Regent. Transakcja wpisuje się w realizowany od 2022 roku plan „cyklu uproszczenia korporacyjnego”, którego celem jest koncentracja na działalności w Ameryce Łacińskiej. Sprzedaż stanowi kolejny krok w procesie porządkowania portfela aktywów brazylijskiego koncernu.

Jak podkreślił Fábio Barbosa, przewodniczący rady dyrektorów Natura, umowa ta jest jednym z ostatnich etapów trzyletniej transformacji grupy. Avon International, działający globalnie od 139 lat, już wcześniej wdrożył plan restrukturyzacji. Zdaniem Barbosy przejęcie przez Regent pozwoli marce kontynuować odbudowę pozycji i powrót do trwałego wzrostu na rynkach poza Ameryką Łacińską.

Sprzedaż nie obejmuje własności intelektualnej i zarządzania marką Avon na rynkach latynoamerykańskich, gdzie pozostają one w rękach Natura. Prezes João Paulo Ferreira poinformował, że pełna integracja operacyjna Avon i Natura w Ameryce Łacińskiej zostanie zakończona do końca 2025 roku. Dotychczasowe działania przyniosły już wymierne korzyści w postaci poprawy efektywności, a nowe portfolio innowacji i repozycjonowanie Avonu mają wzmocnić jego pozycję na tym rynku.

Warto zaznaczyć, że transakcja nie obejmuje rosyjskiego oddziału Avonu, który nadal pozostaje sklasyfikowany jako „przeznaczony do sprzedaży”. Tym samym Regent przejmie kontrolę nad działalnością marki w Europie, Afryce i Azji, podczas gdy Natura skoncentruje swoje zasoby na wzmacnianiu przywództwa w Ameryce Łacińskiej, stanowiącej kluczowy obszar wzrostu dla grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. wrzesień 2025 08:34