PRODUCENCI I MARKI

Prawo i finanse

E-COMMERCE

 

23 września 2021, 13:39



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Anna Gołębiowska, partner w kancelarii GKR Legal

Anna Gołębiowska, partner w kancelarii GKR Legal (fot. materiały prasowe )

Zmienia się liczba i jakość sporów o naruszenie praw do własności intelektualnej znaków towarowych. Jest ich coraz więcej i są one trudniejsze do udowodnienia, ponieważ naruszenia są coraz bardziej wysublimowane – powiedziała Anna Gołębiowska, partner w kancelarii GKR Legal, podczas webinaru „Ochrona marki i znaku towarowego w przestrzeni e-commerce” zorganizowanego przez wiadomościkosmetyczne.pl

REKLAMAWK_wrzesień_belka w artykułach_październik

Wzrost naruszeń w zakresie praw do własności intelektualnej znaków towarowych jest spowodowany rozwojem e-commerce i globalizacją.

– Dzisiaj dużo łatwiej jest sprowadzać towary z różnych części świata. Widać to na AlliExpress czy Allegro, gdzie produktów – niekoniecznie podróbek – ale naruszających prawa poprzez wyraźne inspiracje kolorystyczne czy zmianę zaledwie jednej literki w nazwie, jest coraz więcej. Wielu naruszycieli broni się tym, że produktów nie zamówili celowo, taki towar dostali z Chin – mówi Anna Gołębiowska, partner w kancelarii GKR Legal.

Natomiast zmiana jakościowa polega na tym, że kiedyś naruszenia były oczywiste. Były to właśnie podróbki – kopiowana była kolorystyka i nazwy. Teraz jest to bardziej wysublimowane – trudniej jest wykazać naruszenie.

Zmiana polega tez na tym, że wzrasta świadomość wśród przedsiębiorców, że o własność intelektulną trzeba dbać i ją chronić.

– Jednak z drugiej strony rośnie też liczba postępowań w sprawie naruszeń. I choć rejestracja znaku towarowego nie oznacza, że unikniemy naruszeń, to jednak ułatwia dochodzenie swoich praw – zwraca uwagę Katarzyna Fiedeń, adwokat w kancelarii GKR Legal.

Podróbki będą tak długo na ryku, jak długo konsumenci będą je kupować. Dlatego tak ważna jest edukacja i przestrzeganie konsumentów przed skutkami używania np. podrabianych kosmetyków – podsumowała Anna Gołebiowska.

Obejrzyj webinar   

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony