24 czerwca 2022
Sephora Wonderland to spotkanie z kosmetycznymi markami premium obecnymi w tej największej na świecie sieci perfumerii. Zorganizowane jest w formie trzydniowych targów. Wystawia...
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
21 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
31 maja 2022
– Francuska grupa kosmetyczna L'Oréal jak dotąd nie widzi żadnego wpływu inflacji na zakupy produktów kosmetycznych – powiedział wczoraj...
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
2 maja 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Rynek
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
28 lutego 2019, 16:18
Katarzyna Bochner
W wielu miastach w tzw. chińskich sklepach pojawiły się kosmetyki Soraya i Dermika w bardzo niskich cenach - twierdzą właściciele drogerii (fot. zdjęcie od czytelników)
Do naszej redakcji napisała właścicielka drogerii zbulwersowana tym, że kosmetyki Soraya i Dermika pojawiły się w tzw. chińskich marketach w bardzo zaniżonych cenach. "Są tak niskie, że mały i średni detal nie jest w stanie nawet w hurcie zrobić zakupów w takich cenach. To psuje rynek, wizerunek marki i naszą reputację w oczach klientów. Jak mamy im wytłumaczyć tak drastyczne różnice w cenach? Wreszcie dlaczego z taką ofertą cenową firma nie zwróciła się do nas?" – to pytania przedstawicielki polskiego handlu. Firma Orkla Care, właściciel marek, odpowiada, że nie jest w stanie kontrolować wszystkich drobnych punktów sprzedaży, źródeł dostaw oraz okazjonalnych wyprzedaży produktów.
„Piszę do państwa ze sprawą, która, moim zdaniem, nie powinna pozostać bez echa w środowisku kosmetycznym. Dotyczy ona sprzedaży kosmetyków marki Dermika i Soraya należących do koncernu Orkla Care. W wielu miastach w tzw. sklepach chińskich, czyli „mydło, powidło i chiński but”, pojawiło się wiele kremów i maseczek w cenach tak niskich, że mały i średni detal nie jest w stanie nawet w hurcie zrobić zakupów w takich cenach. Bardzo proszę, aby redakcja zajęła się tą sprawą” – tak zaczyna się list właścicielki drogerii do naszej redakcji. Jako dowód otrzymaliśmy również zdjęcie.
Detalistka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) od lat prowadzi drogeryjny biznes, obecnie działa w jednej z franczyzowych sieci. Zwraca uwagę na konsekwencje takiej polityki dystrybucyjnej i podkreśla, jak bardzo wpływa ona na postrzeganie przez klientów oferty polskich drogerii, a także marek Soraya i Dermika kojarzonych z dobrymi sklepami kosmetycznymi. Szczególnie dotyczy to Dermiki, która była zawsze pozycjonowana jako marka premium i kierowana do klientek z zasobniejszym portfelem.
„Każdy wie, co niska cena robi z produktem, jak teraz wygląda marka i jak wyglądamy my w oczach klientów? Rozumiem biznes i prawa rynku, natomiast jako przedsiębiorca od lat pracujący z marką świecę teraz przed klientami oczami i słów nam brakuje, bo jak wytłumaczyć różnicę w cenie? Zastanawia mnie, jak firma może sobie pozwolić na coś takiego oraz jak może w ten sposób traktować odbiorcę i sprzedawcę, jakim jesteśmy my?” – pyta właścicielka drogerii.
Przedstawicielka polskiego detalu uważa, że Orkla Care sprzedała do chińskich sklepów stocki magazynowe i zastanawia się, dlaczego firma nie wystąpiła z taką propozycją do drogerii. „Kiedyś to robili i kupowaliśmy po 3 tys. sztuk kremu” – twierdzi rozgoryczona właścicielka drogerii.
Poprosiliśmy firmę Orkla Care o komentarz. Zapytaliśmy, czy strategia cenowa i dystrybucja kosmetyków Soraya i Dermika zmieniły się i w jakich kanałach sprzedaży produkty będą teraz oferowane? Firma nadesłała swoje oficjalne stanowisko, które przytaczamy w całości:
„Wyjaśniamy, że koszt wyprodukowania kosmetyków marki Dermika znacząco przewyższa wartość półkową produktów zaprezentowanych na fotografii.
Orkla Care S.A. nie zmieniła swojej polityki cenowej ani marketingowej względem marki Dermika. Dermika jako świetna jakościowo marka jest kierowana do wymagających konsumentek. Produkty wystawione na sprzedaż w cenach 10-13 złotych nie mogą przynieść pożądanego zysku dla sprzedawcy, jest to sprzedaż poniżej kosztów ich produkcji i promocji.
Elżbieta Mudź nie jest już dyrektorem marketingu pionu kosmetycznego w Orkla Care. Najbardziej
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Każdy ma prawo się bronić ale czy to prawda bardzo w to wątpię prowadzę ten Biznes już 30 lat i swoje wiem
Edytowany: ponad rok temu
Dermika tnie koszty zwalnia przedstawicieli a obecnym zwiększa zakres terytorialny tak usłyszałem od przedstawiciela który już nie ma czasu odwiedzać swoje sklepy .Trzeba tą markę zastąpić innymi produktami tymi których producenci dbają o swą renomę i nie zostawiają swoich sklepów w potrzebie to Bielenda Eveline Ziaja i inne Polskie marki
Pytanie brzmi : Czy sprzedali bezpośrednio do tych sklepów ? Bo jeśli tak to pozostałe drogerie powinny zakończyć współpracę z nimi. Szybko by zaczęli "kontrolować" punkty sprzedaży . Durniów z nas robią !
Buhahahahaha .... marsjanie sprowadzili na ziemię z kosmosu tę markę , bo uznali ,że jest tak rewelacyjna ,że ziemianie zasługują na dobre ceny . Cóż za skomplikowana sytuacja. Cóż za emocje i rozgoryczenie. Pani od wczoraj w biznesie, że zdziwiona ?
Ha Ha Ha... To nie jedyna firma. Lista jest długa. Nawet nie chce mi się pisać na ten temat.
Drogi Koncernie Czy daty koniec sierpnia 2019? to daty na granicy ? W tych sklepach mamy takie daty właśnie ,gdzie moim zdaniem pół roku przy ogólnej przydatności 2 lata ,gdzie oznacznik "6 miesięcy od otwarcia" warunkuje przydatność, anuluje totalnie tłumaczenia Koncernu Orkla .Jeżeli Dermika to selektywna i prestiżowa marka to tym bardziej właściciel powinien dbać o swoich klientów i ich komfort.O dystrybutorów i sprzedawców też. Joanna
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022