REKLAMAFBK_Banner Główny
W wielu miastach w tzw. chińskich sklepach  pojawiły się kosmetyki Soraya i Dermika w bardzo niskich cenach - twierdzą właściciele drogerii

W wielu miastach w tzw. chińskich sklepach pojawiły się kosmetyki Soraya i Dermika w bardzo niskich cenach - twierdzą właściciele drogerii (fot. zdjęcie od czytelników)

Do naszej redakcji napisała właścicielka drogerii zbulwersowana tym, że kosmetyki Soraya i Dermika pojawiły się w tzw. chińskich marketach w bardzo zaniżonych cenach. "Są tak niskie, że mały i średni detal nie jest w stanie nawet w hurcie zrobić zakupów w takich cenach. To psuje rynek, wizerunek marki i naszą reputację w oczach klientów. Jak mamy im wytłumaczyć tak drastyczne różnice w cenach? Wreszcie dlaczego z taką ofertą cenową firma nie zwróciła się do nas?" – to pytania przedstawicielki polskiego handlu. Firma Orkla Care, właściciel marek, odpowiada, że nie jest w stanie kontrolować wszystkich drobnych punktów sprzedaży, źródeł dostaw oraz okazjonalnych wyprzedaży produktów.

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Piszę do państwa ze sprawą, która, moim zdaniem, nie powinna pozostać bez echa w środowisku kosmetycznym. Dotyczy ona sprzedaży kosmetyków marki Dermika i Soraya należących do koncernu Orkla Care. W wielu miastach w tzw. sklepach chińskich, czyli „mydło, powidło i chiński but”, pojawiło się wiele kremów i maseczek w cenach tak niskich, że mały i średni detal nie jest w stanie nawet w hurcie zrobić zakupów w takich cenach. Bardzo proszę, aby redakcja zajęła się tą sprawą” – tak zaczyna się list właścicielki drogerii do naszej redakcji. Jako dowód otrzymaliśmy również zdjęcie.

Detalistka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) od lat prowadzi drogeryjny biznes, obecnie działa w jednej z franczyzowych sieci. Zwraca uwagę na konsekwencje takiej polityki dystrybucyjnej  i podkreśla, jak bardzo wpływa ona na postrzeganie przez klientów oferty polskich drogerii, a także marek Soraya i Dermika kojarzonych z dobrymi sklepami kosmetycznymi. Szczególnie dotyczy to Dermiki, która była zawsze pozycjonowana jako marka premium i kierowana do klientek z zasobniejszym portfelem.

„Każdy wie, co niska cena robi z produktem, jak teraz wygląda marka i jak wyglądamy my w oczach klientów? Rozumiem biznes i prawa rynku, natomiast jako przedsiębiorca od lat pracujący z marką świecę teraz przed klientami oczami i słów nam brakuje, bo jak wytłumaczyć różnicę w cenie? Zastanawia mnie, jak firma może sobie pozwolić na coś takiego oraz jak może w ten sposób traktować odbiorcę i sprzedawcę, jakim jesteśmy my?” – pyta właścicielka drogerii.

Przedstawicielka polskiego detalu uważa, że Orkla Care sprzedała do chińskich sklepów stocki magazynowe i zastanawia się, dlaczego firma nie wystąpiła z taką propozycją do drogerii. „Kiedyś to robili i kupowaliśmy po 3 tys. sztuk kremu” – twierdzi rozgoryczona właścicielka drogerii.   

Poprosiliśmy firmę Orkla Care o komentarz. Zapytaliśmy, czy strategia cenowa i dystrybucja kosmetyków Soraya i Dermika zmieniły się i w jakich kanałach sprzedaży produkty będą teraz oferowane?  Firma nadesłała swoje oficjalne stanowisko, które przytaczamy w całości:

„Wyjaśniamy, że koszt wyprodukowania kosmetyków marki Dermika znacząco przewyższa wartość półkową produktów zaprezentowanych na fotografii.

Orkla Care S.A. nie zmieniła swojej polityki cenowej ani marketingowej względem marki Dermika. Dermika jako świetna jakościowo marka jest kierowana do wymagających konsumentek. Produkty wystawione na sprzedaż w cenach 10-13 złotych nie mogą przynieść pożądanego zysku dla sprzedawcy, jest to sprzedaż poniżej kosztów ich produkcji i promocji.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 18

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 4
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

6Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~właściciel drogeri tradycyjnej 6 ponad rok temu

    Każdy ma prawo się bronić ale czy to prawda bardzo w to wątpię prowadzę ten Biznes już 30 lat i swoje wiem

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gość 5 ponad rok temu

    Dermika tnie koszty zwalnia przedstawicieli a obecnym zwiększa zakres terytorialny tak usłyszałem od przedstawiciela który już nie ma czasu odwiedzać swoje sklepy .Trzeba tą markę zastąpić innymi produktami tymi których producenci dbają o swą renomę i nie zostawiają swoich sklepów w potrzebie to Bielenda Eveline Ziaja i inne Polskie marki

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Drogeria Tradycyjna 4 ponad rok temu

    Pytanie brzmi : Czy sprzedali bezpośrednio do tych sklepów ? Bo jeśli tak to pozostałe drogerie powinny zakończyć współpracę z nimi. Szybko by zaczęli "kontrolować" punkty sprzedaży . Durniów z nas robią !

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Piter 3 ponad rok temu

    Buhahahahaha .... marsjanie sprowadzili na ziemię z kosmosu tę markę , bo uznali ,że jest tak rewelacyjna ,że ziemianie zasługują na dobre ceny . Cóż za skomplikowana sytuacja. Cóż za emocje i rozgoryczenie. Pani od wczoraj w biznesie, że zdziwiona ?

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Verto 2 ponad rok temu

    Ha Ha Ha... To nie jedyna firma. Lista jest długa. Nawet nie chce mi się pisać na ten temat.

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Joanna 1 ponad rok temu

    Drogi Koncernie Czy daty koniec sierpnia 2019? to daty na granicy ? W tych sklepach mamy takie daty właśnie ,gdzie moim zdaniem pół roku przy ogólnej przydatności 2 lata ,gdzie oznacznik "6 miesięcy od otwarcia" warunkuje przydatność, anuluje totalnie tłumaczenia Koncernu Orkla .Jeżeli Dermika to selektywna i prestiżowa marka to tym bardziej właściciel powinien dbać o swoich klientów i ich komfort.O dystrybutorów i sprzedawców też. Joanna

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony