REKLAMAHeinz Glas_banner glowny_czerwiec-sierpień 2020
Zdjęcia internautów

Zdjęcia internautów (fot. facebook)

Firma Delia Cosmetics przestawiła maszyny na produkcję żeli antybakteryjnych. Sprzedaje je pod marką Dr Szmich. Ze względu na brak opakowań na rynku, żele zostały zapakowane w tuby pierwotnie przeznaczone na kremowe zmywacze do paznokci, co wzbudziło falę oskarżeń producenta o oszustwo. "Standardowy czas oczekiwania na opakowania to 2 miesiące. Przy trwającej epidemii i całkowitym braku na rynku jakichkolwiek środków antybakteryjnych i antywirusowych uznaliśmy, że szybkie działanie w celu ochrony zdrowia Polek i Polaków jest ważniejsze, niż estetyka opakowania"– informuje producent.

REKLAMAForum Branży Kosmetycznej (belka w artykułach) 4-31.08.2020 r.

Firmy kosmetyczne, te które mogą, błyskawicznie przestawiają swoje maszyny na produkcję najbardziej potrzebnych obecnie środków higienicznych, w tym żeli antybakteryjnych. Jednocześnie alarmują, że na rynku brakuje opakowań – na standardowe tuby trzeba czekać dwa miesiące, zaczyna także brakować spirytusu i skażalników, czyli podstawowych surowców do produkcji antybakteryjnych produktów. Jest ogromny deficyt, ponieważ z koronawirusem walczy dziś już większość krajów na świecie, w każdym z nich najbardziej potrzebne są te same artykuły higieniczne.

Na produkcję środków higienicznych i żeli antybakteryjnych pod marką Dr Szmich przestawiła się także najszybciej, jak to było możliwe, polska firma Delia Cosmetics. Ze względu na brak opakowań, firma wykorzystała opakowania, które były pierwotnie przeznaczone na inne artykuły. W wielu firmach jest podobnie, ponieważ zakłady były przygotowane na produkcję zupełnie innego asortymentu.  W przypadku firmy Delia Cosmetics są to opakowania, w których miał być sprzedawany zmywacz do paznokci w kremie. Tuby zostały na nowo oklejone i napełnione żelem antybakteryjnym.

fot. facebook, zdjęcia internautów

W internecie krążą zdjęcia i filmy, na których konsumenci odklejają zewnętrzne opakowania żelu i przestrzegają innych, że producent ich oszukuje i żeruje na naiwności klientów, którzy w panice wykupują wszystko, co ma w nazwie "antybakteryjny".

Nie jest to prawda! W opakowaniach znajduje się żel antybakteryjny, którym można zdezynfekować ręce bez użycia wody. Żel został zapakowany w opakowanie zastępcze.

Przy okazji informujemy, że cena, za jaką producent odsprzedaje żele do dalszej dystrybucji to ok. 5 zł za sztukę. Żaden producent nie odpowiada za to, za ile jego produkt jest sprzedawany ostatecznie w handlu detalicznym, czyli ile kosztuje na półce.

Delia Cosmetics wystosowała oświadczenie na  stronie internetowej drszmich.com i na profilu w mediach społecznościowych. Informuje w nim o powodach użycia tub zastępczych. Jeśli jednak ktoś jest niezadowolony, może zwrócić produkt do producenta i otrzymać zwrot pieniędzy.

Treść oświadczenia:

Szanowni Państwo,

w związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 (koronawirus) podjęliśmy działania mające na celu zapewnienie konsumentom produktów szczególnie potrzebnych w zaistniałej sytuacji, czyli żeli o działaniu antybakteryjnym do dezynfekcji rąk bez użycia wody które są produkowane pod marką Dr. Szmich.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 100

  • 91
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

7Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~pracująca zdalnie 7 4 miesiące temu

    23.03.2020 r. w za 1 opakowanie żelu antybakteryjnego Dr Szmich 50 ml zapłaciłam 23 zł.

    Edytowany: 3 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Warszawiak 6 4 miesiące temuocena: 0% 

    Niestety, jest to niezgodne z Ustawą o Kosmetykach i grozi za to duża kara. Niepotrzebnie poważna Firma ośmiesza się przyjmując taką strategię. Przyjmijmy, że jakiś oszust podszywa się pod Firmę i nakleja na inny wyrób swoją naklejkę. Dlatego przyjmuje się, że informacja która jest na opakowaniu kosmetyku musi być oznaczona w sposób TRWAŁY. W tym wypadku w sposób trwały jest oznaczony "żel do usuwania lakieru do paznokci" i Klient może domniemywać, że w środku jest właśnie taki preparat. Co więcej, każdy produkt wprowadzony do obrotu powinien być rejestrowany w europejskim rejestrze CPNP wraz z określonym rodzajem opakowania. Wątpię, żeby takie opakowanie było docelowym opakowaniem. Myślę, że była to zwyczajnie chęć uzyskania maksymalnego zysku i wykorzystania sytuacji pod płaszczykiem "szybkiego" dotarcia do Klienta.

    Edytowany: 4 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~user 5 4 miesiące temu

    (komentarz niezgodny z regulaminem forum)

    Edytowany: 4 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pola 4 4 miesiące temuocena: 83% 

    Brawo Delia! A jak ktoś jest dzbanem i nie odróżnia zapachu żelu antybakteryjnego z alkoholem od zmywacza do paznokci, to nie powinien wrzucać postów na Facebooka. Poszukiwacze taniej sensacji, mają teraz 5 minut sławy jako naczelne bałwany internetów.

    Edytowany: 4 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Angom 3 4 miesiące temuocena: 53% 

    Zamiast wprowadzać ludzi w błąd, wystarczyło do opakowania dołączyć informację o tym, że jest to opakowanie zastępcze zawierające inny niż opisu wynika środek. Wystarczyło pomyśleć a nie narażać siebie i firmę z której opakowań skarzystano na utratę wiarygodności i śmieszność. Przekuć się to może na odpowiednio mniejsze dochody finansowe, co nikogo nie powinno dziwić.

    Edytowany: 4 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mania 2 4 miesiące temuocena: 0% 

    Ale sprzedaż do hurtowni i potem dalej to chyba cena ulega zmianie przecież jak hurtownie kupią od was za 5 zł netto to sprzedają ze swoją marżą plus VAT i potem do sklepów i tak oto są różne ceny a nie ukrywajmy że producenci podnieśli ceny produktów antybakteryjnych

    Edytowany: 4 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Polak 1 4 miesiące temuocena: 83% 

    To jest blyskawiczna reakcja na potrzebe chwili. Bravo Firma Delia!

    Edytowany: 4 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony