StoryEditor
Drogerie
10.02.2023 00:00

DM zamierza wzmocnić swój zespół marek własnych

Najpopularniejsza marka własna sieci DM - Balea, ma liczne warianty, w tym Balea MED, w ramach której oferuje delikatne produkty do oczyszczania twarzy i całego ciała, odżywcze mleczka oraz nawilżające skórę balsamy, a także szampony, pianki i kostki myjące bez dodatku mydła / fot. facebook.com/DrogeriadmPolska
Siec DM, dla której marki własne to znaczący atut i wyróżnik na polskim rynku, chce wzmocnić swój dział zajmujący się tematyką tych produktów. Do centrali we Wrocławiu poszukuje właśnie dodatkowej osoby z językiem niemieckim raz doświadczeniem w obszarze jakości produktów spożywczych.

Gdy w ubiegłym roku sieć dm-drogerie markt wchodziła do Polski, konkurenci nie czuli specjalnego zagrożenia ze strony nowego gracza. Jednak wyraźny respekt branży wzbudzała pozycja jego marek własnych.

Czytaj też: DM nie namiesza na polskim rynku, ale jej marki własne już tak

Ich oferta jest szeroka, a jakość i rozpoznawalność bardzo dobra, pomimo tego, że sieć DM jest w Polsce od zaledwie roku. Najpopularniejsze z nich to Balea, alverde i babylove. 

Jednak w sumie w drogeriach DM dostępnych jest 28 marek własnych z rozmaitych kategorii – od pielęgnacji ciała przez makijaż po karmę dla zwierząt.

Marki DM są bardzo popularne na wszystkich rynkach, na których sieć działa od lat. Nie inaczej jest w Polsce, choć u nas DM funkcjonuje zaledwie od roku. Dlatego dm-drogerie markt Polska zdecydowały się na wzmocnienie zespołu zajmującego się tymi produktami. Do działu marketingu i zakupów centrali we Wrocławiu firma poszukuje aktualnie dodatkowej osoby z językiem niemieckim.

Zadania jakie czekają nowego pracownika to m.in. tłumaczenie etykiet produktów na język polski (zgodnie z wymogami prawnymi) oraz zgłaszanie i rejestracja produktów marek DM w polskich urzędach. Co ciekawe wśród oczekiwanych umiejętności i doświadczeń, oprócz pracy tłumacza języka niemieckiego i wykształcenia (preferowane kierunki: germanistyka, lingwistyka stosowana) znalazło się doświadczenie w obszarze jakości produktów spożywczych.

Dm-drogerie markt to jedna z wiodących sieci drogeryjnych w Europie. Powstała w Niemczech w 1973 roku. Obecnie zatrudnia ponad 66 tysięcy osób w 14 krajach europejskich. W całej Europie ma 3945 sklepów. Do listopada 2022 r. ich sprzedaż wzrosła o niemal 11 proc. rdr. Obroty wygenerowane w trzech pierwszych kwartałach roku finansowego 2021/2022 wyniosły 13,6 miliarda euro.

W Polsce sieć zadebiutowała 21 kwietnia 2022 roku, punktualnie o godzinie 8.00. Wtedy to otwarta została pierwsza drogeria DM we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka. W tej chwili drogerie DM mają już 9 sklepów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 12:52