StoryEditor
Perfumerie
08.11.2022 00:00

Douglas otworzył w Warszawie największą perfumerię w tej części Europy

Douglas otworzył w Warszawie największą  perfumerię w Europie Środkowo-Wschodniej. To salon utrzymany w najnowszym flagowym formacie sieci, z ofertą 250 luksusowych marek kosmetycznych, strefą marek influencerów oraz z gabinetami SPA.

Ponad tysiąc metrów ma perfumeria Douglasa w warszawskim centrum handlowym Arkadia. To największy salon sieci w tej części Europy. Perfumeria jest  utrzymana w najnowszym flagowym standardzie sieci. Powstała w miejscu poprzedniego salonu, który został przebudowany.

Wnętrze najnowszej perfumerii Douglas zostało zaprojektowane przez niemieckiego architekta Volkera Metza. Jest utrzymane w złotej tonacji – to jeden z gorących światowych trendów w architekturze. Jak informuje Douglas, perfumeria – poprzez liczne serwisy i punkty styku z kanałem online – prezentuje zupełnie nowy koncept sprzedawania i promowania marek kosmetycznych z sektora premium.

Nowa perfumeria ma dokładnie 1156 mkw., w której sama strefa Douglas SPA zajmuje ponad 100 mkw. W salonie wyeksponowanych jest ponad 40 marek z ich własną wizualizacją oraz 9 tzw. shop-in-shop, czyli stref dedykowanych markom makijażowym i zapachowym. Znajdziemy tu luksusowe brandy, takie jak Chanel, Dior, Giorgio Armani Cosmetics, Lancôme, Byredo, Tom Ford, Acqua di Parma i Maison Margiela oraz debiutującej na naszym rynku Molton Brown.  

Flagowy salon Douglas oferuje również największy wybór perfum, w tym najbardziej wyszukane, selektywne zapachy niszowe zaprezentowane w specjalnej strefie. Klienci odnajdą tam nie tylko dobrze przyjęte na rynku polskim marki: Jo Malone London, Tom Ford, Kilian i Armani Privé, ale również zdobywające coraz większe uznanie marki znane z najważniejszych ulic handlowych i domów towarowych: Byredo, Versace Atelier, Atkinsons, Kilian, Acqua di Parma, a także zupełnie nowe w portfolio Douglas: Molton Brown i Maison Margiela.

Oprócz najbardziej znanych selektywnych marek pielęgnacyjnych, takich jak: Sensai, La Mer i La Prairie, w perfumerii jest dostępna także bogata oferta kosmetyków i kuracji opracowanych przez lekarzy dermatologów (Dr. Brandt, Dr Ambroziak, Dermacosmetics, Innerbeauty, MBR, Murad).

Całości dopełnia strefa SPA z  dwoma gabinetami kosmetycznymi, stanowiskami do manikiuru i pedikiuru oraz z salonem fryzjerskim prowadzonym w oparciu o współpracę z profesjonalnymi markami, takimi jak Kérastase, Aveda, Balmain oraz Wella Professionals.  

W perfumerii wydzielono także strefę marek influencerów. Znajdują się w niej m. in. takie kolekcje wylansowane przez gwiazdy social mediów:  Kylie Cosmetics, Morphe, Florence by Mills, Keys Soulcare by Alicia Keys, Dear Dahlia, Nimya. Ofertę skierowaną do młodszego pokolenia klientek uzupełniają   marki wizażystów: MAC i Bobbi Brown.

– Oddając klientom to wyjątkowe miejsce, mamy nadzieję, że spełnimy oczekiwania i wymagania Polek i Polaków, którzy świetnie odnajdują się w najnowszych, światowych trendach – skomentowała Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region. – Jestem przekonana, że polski rynek dojrzał do wprowadzenia marek, które do tej pory były dostępne tylko za granicą, w najważniejszych miejscach zakupowych na mapie świata. Jestem również pewna, że nasi stali klienci, jak również ci, którzy nas dopiero odkryją, docenią nowoczesne rozwiązania multichannelowe i niezwykle bogatą ofertę perfumerii Douglas w Westfield Arkadia.

Douglas to największa sieć perfumerii w Polsce oraz największa autoryzowana perfumeria internetowa. Do działających już 136 firmowych salonów w galeriach handlowych i przy głównych ulicach miast do końca 2022 roku dołączy sześć nowych placówek.

Czytaj także: Douglas szykuje trzy otwarcia. Będą to pierwsze perfumerie sieci w Kutnie, Ełku i Oświęcimiu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
10.12.2025 09:28
Sephora wchodzi do Belgii: LVMH uruchamia spółkę zależną w Brukseli
Sephora w centrum handlowym Riviera.fot.materiały prasowe/Sephora

Sephora oficjalnie zarejestrowała belgijską spółkę zależną w Brukseli, co oznacza formalne wejście koncernu LVMH na rynek prestiżowej dystrybucji kosmetycznej w Belgii. Nowo utworzona jednostka działa pod nazwą Sephora Belgium i stanowi pierwszy krok do rozwinięcia pełnoskalowej działalności handlowej na tym rynku.

Podmiot został wpisany pod adresem Avenue Louise, jednym z najbardziej strategicznych i komercyjnych miejsc w całej Belgii. To lokalizacja premium, w której swoje biura i butiki mają międzynarodowe marki z segmentu luxury. W zarządzie Sephora Belgium znaleźli się kluczowi menedżerowie firmy, w tym dyrektor zarządzający Benoît Ponte, co potwierdza strategiczne znaczenie operacji.

Wejście Sephory tworzy silną konkurencję dla obecnych operatorów, przede wszystkim dla sieci Douglas, która w ostatnich latach zwiększała liczbę sklepów i umacniała swoją pozycję w kraju. Dla LVMH Sephora pozostaje jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży bezpośredniej: umożliwia kontrolę dystrybucji, ekspozycji i dostępności marek beauty należących do grupy, co ma kluczowe znaczenie na europejskich rynkach o wysokiej konkurencyjności.

Ruch ten wpisuje się w szerszy trend konsolidacji sektora i rosnącej walki o klienta premium w Europie. Globalne koncerny kosmetyczne zwiększają skalę działalności oraz umacniają kontrolę nad łańcuchami sprzedaży, aby zapewnić stabilną widoczność marek i efektywniej zarządzać doświadczeniem konsumenta. Belgia, z wysokim poziomem wydatków na produkty beauty, naturalnie wpisuje się w tę strategię.

Decyzja LVMH pokazuje również, że rynek prestiżowej kosmetyki w Europie staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wchodząc do Belgii z własnym podmiotem, Sephora sygnalizuje gotowość do intensywnej rywalizacji oraz budowania silniejszej obecności w regionie, w którym dostęp do konsumenta i kontrola nad ofertą stają się kluczowym elementem przewagi strategicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 16:09