REKLAMAFBK-banner główny-lipiec 2020
Drogeria Jasmin w Niechorzu działa od maja do września

Drogeria Jasmin w Niechorzu działa od maja do września (fot.zdjęcie od właścicielki sklepu)

Drogeria otwierana na pięć miesięcy, kiedy nad polskie morze tłumnie przybywają turyści. Taki model biznesu wybrała Magdalena Zieniewicz, która we współpracy z siecią Jasmin prowadzi już dwie sezonowe drogerie i myśli o kolejnej.

REKLAMA

Magdalena Zieniewicz nad morzem spędza pół roku. Chociaż dziś mieszka w innej części kraju, bez morza nie wyobraża sobie życia – tutaj się wychowała i tutaj postanowiła prowadzić sezonowy biznes. Otworzyła sklep z książkami i dwie drogerie – już trzeci sezon ma przed sobą drogeria w Niechorzu, w tym roku ruszyła drogeria w Pogorzelicy, a w planach jest kolejna.

Skąd pomysł na drogerie? W okolicy nie było sklepów wyspecjalizowanych w kosmetykach. Właścicielce spodobały się też drogerie Jasmin i to ją zainspirowało. – Skontaktowaliśmy się z organizatorami sieci i na tyle ta współpraca nam się dobrze układa, że w tym roku postanowiłam otworzyć kolejny punkt – mówi Magdalena Zieniewicz.

Właścicielka sklepów miała wcześniej doświadczenie w handlu, ale nie prowadziła sklepu kosmetycznego, więc pomoc praktyków z tej branży była konieczna. Można powiedzieć, że sieć Jasmin w takim przypadku prowadzi przedsiębiorcę za rękę – pomaga rozplanować sklep, rekomenduje określone grupy towarów i współpracę z konkretnymi producentami, pomaga w negocjacjach warunków handlowych. Szczególnie jest to ważne na starcie, z czasem właściciel sklepu nabiera doświadczenia, nawiązuje relacje z dostawcami i zaczyna czuć się pewniej podejmując biznesowe decyzje. – Kiedy otwieraliśmy pierwszy sklep w Niechorzu z pomocą przyszła nam pani Małgosia (Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka, manager ds. franczyzy sieci drogerii Jasmin – red.), która zatowarowała sklep, bo w takim gąszczu produktów faktycznie trudno jest się poruszać. Teraz już staramy się dobierać sami asortyment kierując się specyfiką sprzedaży sezonowej. Polega ona na tym, że mamy tu pełen przekrój klientów, staramy się mieć jak najwięcej jak najbardziej różnorodnego towaru, żeby każdy mógł sobie coś dobrać – tłumaczy Magdalena Zieniewicz.

Na półkach nadmorskich drogerii pani Magdy dominują kosmetyki pielęgnacyjne. Najważniejszą kategorią są produkty do opalania. Na kolejnych miejscach właścicielka wymienia produkty do kąpieli i pielęgnacji ciała. – Oprócz peelingów, nad morzem peelingi się nie sprzedają, bo nikt nie chce uszczknąć ani grama opalenizny – śmieje się właścicielka drogerii. – Najmniej sprzedajemy kosmetyków kolorowych, od trzech lat staram się wyjść z tego asortymentu do absolutnego minimum, typu tusze do rzęs i podkłady do twarzy – dodaje. 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony