StoryEditor
Drogerie
07.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020 KANDYDAT] DROGERIA JAWA, KATOWICE

Drogeria Jawa w Katowicach została otwarta przed dwoma laty według nowoczesnego konceptu mającego zapewniać przyjemne i proste zakupy. Został on stworzony z myślą o klientkach poszukujących nie tylko atrakcyjnych cen, ale i szerokiej oferty asortymentowej oraz profesjonalnego doradztwa.

Drogerie Jawa, ul. Józefoska 108, Katowice, pow. 148 mkw. Kategoria: Najlepsza polska sieć drogeryjna

Drogeria Jawa w Katowicach mieści się w nowoczesnym obiekcie komercyjnym, w sąsiedztwie przedsiębiorstw sprzyjających wysokiej liczbie odwiedzających (m.in. sklep Pepco). Przepływ klientów i dobre wyniki finansowe zapewnia również lokalizacja – klientelę stanowią mieszkańcy dzielnic północnych stolicy województwa śląskiego, zamieszkanych przez 16 tys. osób. 

Jawa w Katowicach została otwarta pod koniec 2018 roku, już w nowym koncepcie, który miał zapewniać przyjemne i proste zakupy, i który został stworzony z myślą o klientkach poszukujących nie tylko atrakcyjnych cen ale i szerokiej oferty asortymentowej oraz profesjonalnego doradztwa. Charakteryzuje ją intuicyjna nawigacja po kategoriach asortymentowych, czytelne oznaczenie promocji, nowoczesny branding, profesjonalna i miła obsługa oraz strefa makijażu, w której każda z zainteresowanych klientek otrzymuje profesjonalna poradę.  

Na półkach drogerii klienci mają do wyboru produkty z licznych kategorii, począwszy od kosmetyków i akcesoriów do makijażu poprzez kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów i paznokci, artykuły higieniczne, chemię gospodarczą oraz artykuły dla dzieci.

Kwartalnik, aplikacja online i profil na FB
Klientki katowickiej Jawy chętnie korzystają z porad,  które co kwartał dostarczane są im za pośrednictwem bezpłatnego magazynu „Piękno by Jawa”. W dziale uroda najnowszymi trendami i makijażowymi trikami dzieli się z nimi Marta Gąska, jedna z najlepszych makijażystek w Polsce. Tajemnice pięknych włosów odkrywa przed czytelniczkami Piotr Postek, stylista fryzur polskich gwiazd. W zakresie zdrowego odżywiania wskazówek udziela dietetyk kliniczny Hanna Stolińska. O dobre samopoczucie i jego wpływ na postrzeganie świata dba Wioletta Konopa-Stelmach, dyplomowany psycholog kliniczny, pedagog i edukator seksualny. Modowe inspiracje dostarcza modelka, stylistka i blogerka Anrika Koperska.

Komunikacja Jawy z konsumentem obejmuje także program lojalnościowy i aplikację online. Dzięki nim klientki mogą korzystać z promocji i specjalnych zniżek, dostępnych tylko dla zarejestrowanych posiadaczek karty klubu Moja Jawa, których według danych z początku roku jest 47 tys. 

Sieć prowadzi również szeroko zakrojone działania BTL, na które składają się m.in. gazetki reklamowe, plakaty, bannery i bilboardy. Przeprowadziła 60 kampanii radiowych internecie. Nie stroni od mediów społecznościowych – profil drogerii na FB ma 52 tys. fanów, a na Instagramie ponad 3 tys. obserwujących. 

Warsztaty i program motywacyjny dla pracowników 

Elementem, który wyróżnia Jawę spośród konkurencji jest – według kierownictwa drogerii – profesjonalna obsługa. – Codziennie dokładamy wszelkich starań przeprowadzając szkolenia, przygotowując materiały szkoleniowe, pracując nad systemem premiowym, aby nasz personel stanowił niedościgniony wzór dla konkurencji. Zaangażowanie naszych pracowników napawa nas dumą ponieważ doskonale zdajemy sobie sprawę, że to właśnie nasze Ekspertki Piękna pracujące na co dzień z klientami są głównym wyznacznikiem tego jak jesteśmy postrzegani przez naszych klientów. Zbudowane przez lata doświadczenie w tej tematyce jest bezcenne i pomimo bardzo dużej konkurencji na rynku pozwala nam na ciągły rozwój – napisała Katarzyna Freier, kierowniczka Drogerii Jawa w Katowicach w zgłoszeniu do konkursu Drogeria Roku. 

Pracownicy Drogerii Jawa uczęszczają na cykliczne warsztaty z zakresu makijażu i pielęgnacji, a także technik sprzedaży. Mają one na celu stałe podnoszenie poziomu obsługi klienta oraz realizację zakładanych planów sprzedażowych. 

Dodatkowo pracownicy otrzymują katalogi produktowe dotyczące wprowadzanych nowości do oferty sprzedażowej, właściwości produktów oraz ich zastosowania. Motywacją do ciągłego podnoszenia kompetencji przez pracowników jest system premiowy z kilkoma progami w zależności od realizowanych wyników sprzedażowych. 

Lokalne wsparcie dla biznesu 
Drogerie Jawa od początku swojej działalności angażują się w działania na rzecz lokalnej społeczności. Nie inaczej jest w przypadku drogerii z Katowic, gdzie Jawa znana jest ze wsparcia jakiego udziela lokalnym inicjatywom dotyczącym dzieci i młodzieży, zdrowego trybu życia oraz z działań na rzecz przedsiębiorców. Uczestniczy jako sponsor w treningach organizowanych dla społeczności lokalnej i współpracuje z lokalnym biznesem (fryzjerami, makijażystkami). 

Drogerie Jawa funkcjonują na rynku od 7 lat. Szyld sieci widnieje obecnie nad 64 drogeriami własnymi. Jawa jest też organizatorem stref z kosmetykami i chemią w większych placówkach handlowych. Operatorem logistycznym sieci jest firma Komplex-Torus – lider w dystrybucji produktów chemiczno-kosmetycznych w centralnej Polsce. Sieć ciągle się rozwija. Obecnie poszukuje do wynajęcia lokali handlowych o powierzchni ok. 150 m kw., znajdujących się w miejscowościach powyżej 4 tys. mieszkańców, w pobliżu centrów miast, dużych osiedli, supermarketów spożywczych lub pasaży handlowych. 

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ.


 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.11.2025 10:00
Ekspert z dmTECH o Black Friday: bezpieczne zakupy bez presji i bez ryzyka
Szymon Woźny, Chief Information Security Officer dla rynku polskiego w dmTECHAdam KONARSKI

W okresie Black Friday wielu klientów szuka okazji, ale sieć drogerii DM przekonuje, że najlepsze zakupy to te, które dają poczucie spokoju i zaufania. Dlatego zamiast angażować się w krótkotrwałą presję promocji, drogeria konsekwentnie stawia na to, co uważa za ważniejsze: bezpieczeństwo cyfrowe, przewidywalną cenę i komfort użytkowników – zarówno klientów, jak i pracowników. A wszystko to pod czujnym okiem ekspertów z dmTECH, którzy przypominają, jak skutecznie dbać o bezpieczeństwo w sieci.

Eksperci dmTECH, technologicznego wsparcia dla drogerii DM w całej Europie, obserwują, że w okresie intensywnych zakupów konsumenci czują się często zmęczeni nadmiarem informacji i trudniej im ocenić, które oferty są godne zaufania. Dlatego firma jeszcze mocniej skupia się na edukacji, ochronie i projektowaniu rozwiązań, które mają za zadanie upraszczać codzienne decyzje zakupowe. To postawa szczególnie warta podkreślenia, jeśli weźmiemy pod uwagę doniesienia o ilości cyberataków, jakie ostatnio dotykają nasze społeczeństwo. 

Świadomy pracownik, bezpieczny klient 

dmTECH na co dzień inwestuje w technologie, które chronią użytkowników w tle, tak, aby zakupy w drogeriach dm były bezpieczne, intuicyjne i pozbawione stresu. Tradycyjnie już październik w dmTECH był czasem intensywnych działań edukacyjnych w ramach Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa. Również w tym roku firma wykorzystała ten okres, aby wzmocnić wiedzę pracowników i przypomnieć im, jak rozpoznawać elementy, które mogą budzić podejrzenia, od fałszywych wiadomości i podejrzanych linków, po niebezpieczne załączniki i kody QR

Pracownicy trenowali scenariusze, które mogą pojawiać się w codziennym życiu: korzystanie z publicznego Wi-Fi, obsługa poczty elektronicznej czy reagowanie na nietypowe prośby o dane. Szkolenia zostały przygotowane przez dmTECH, spółkę odpowiedzialną za obsługę technologiczną DM w całej Europie. Dzięki temu cały zespół DM nie tylko dba o bezpieczeństwo własne, ale również wspiera klientów DM poprzez codzienne działania, które w sposób naturalny przekładają się na spokojniejsze zakupy. 

Cyberbezpieczeństwo zaczyna się od człowieka i od codziennych decyzji, które podejmujemy. W dmTECH wspieramy zarówno naszych pracowników, jak i użytkowników, bo bezpieczeństwo i zaufanie to fundamenty relacji z klientami – mówi Szymon Woźny, Chief Information Security Officer dla rynku polskiego w dmTECH

dmTECH stale rozwija systemy zabezpieczające sklepy internetowe i aplikacje drogerii DM w całej Europie. Każda krajowa wersja sklepu dm jest objęta jednolitym standardem bezpieczeństwa i regularnymi audytami IT.  

Technologia, która uspokaja, a nie przytłacza 

W Black Friday liczba transakcji online rośnie nawet o ponad 50 proc. względem zwykłych dni listopada. To nie tylko okazja na zakupy, ale też moment szczególnie wykorzystywany przez cyberprzestępców, którzy bazują na pośpiechu i nieuwadze konsumentów. Klienci często ulegają pokusie okazji i presji czasu, zapominając o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Tymczasem drogerie DM chronią swoich klientów nie tylko przed takimi atakami, ale także przed marketingowym napięciem towarzyszącym sezonowi wyprzedaży. 

Marka stawia na przejrzystość i bezpieczeństwo – trwałe ceny oraz spokojne, świadome zakupy zamiast krótkotrwałych obniżek i wyścigu z czasem. W odróżnieniu od wielu sieci, DM nie wprowadza krótkookresowych promocji, dzięki czemu klienci mogą kupować bez pośpiechu. W drogeriach DM obowiązuje trwała cena, która nie jest podnoszona przez minimum 4 miesiące od daty ostatniej zmiany widocznej zawsze przy produktach.   

Naszym celem nie jest straszenie ryzykami, ale tworzenie środowiska, w którym w ogóle nie trzeba się ich obawiać. Bezpieczne zakupy to wspólna odpowiedzialność i jednocześnie jedna z podstaw, na których budujemy zaufanie do marki DM – podsumowuje Szymon Woźny Chief Information Security Officer dla rynku polskiego w dmTECH. – To gwarantuje nie tylko zaufanie i przewidywalność, ale też realne bezpieczeństwo, zakupy bez ryzyka fałszywych ofert, podejrzanych linków i fikcyjnych „superpromocji”, które często wykorzystują cyberprzestępcy – komentuje Szymon Woźny.  

Cyberbezpieczeństwo to ciągły proces, dlatego dmTECH zapowiada kontynuację działań edukacyjnych. Ich wspólnym celem jest, by zakupy w drogerii dm były zawsze bezpieczne, świadome i pozbawione presji, także w gorących okresach, jak Black Friday. Firma rozpoczęła także regularną emisję podcastów – pierwszy odcinek jest poświęcony cyberbezpieczeństwu w świecie RetailTech.

dmTECH to spółka IT europejskiej sieci drogerii DM. Obecnie działa w Polsce, Austrii i Niemczech, a jej zespół liczy ponad 1400 specjalistów IT. Firma odpowiada m.in. za realizację projektów w zakresie rozwoju rozwiązań Customer Technologies, ERP, systemów IT oraz Employee Technologies.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 22:21