StoryEditor
Drogerie
02.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020 KANDYDAT] DROGERIA NATURA, ZAKOPANE

Drogeria Natura w Zakopanem, zlokalizowana na słynnych Krupówkach, działa od 1999 roku. Niepewny czas pandemii wykorzystała ma modernizację wnętrza, zgodną z najnowszym konceptem sieci. Klientów – mieszkańców stolicy Tatr oraz polskich i zagranicznych turystów – wita dobrze oświetlone wnętrze w kolorach zieleni, szarości i bieli. Również jasne drewno regałów oraz szeroki asortyment kosmetyków naturalnych to sygnał, że drogeria postawiła na najbardziej aktualne trendy.

Drogeria Natura, ul. Krupówki 11, Zakopane, powierzchnia: 190 mkw. Kategoria: Najlepsza polska sieć drogeryjna 

Drogeria Natura w Zakopanem zlokalizowana jest na Krupówkach – najpopularniejszej turystycznie i handlowo ulicy u stóp Tatr. Konkurencję w obrębie miasta stanowi Super Pharm, Hebe oraz Rossmann znajdujący się w odległości 400 m. Klientami Natury są mieszkańcy Zakopanego, turyści krajowi i zagraniczni oraz pracownicy okolicznych punktów gastronomicznych oraz hoteli. Z reguły są to kobiety między 20 a 60 rokiem życia, poszukujące nowości, świadome nowinek kosmetycznych, o ugruntowanej sytuacji materialnej.

Naturalna kolorystyka nawiązuje do nazwy sieci

Zakopiańska Natura zaaranżowana jest według najnowszego konceptu sieci, zrealizowanego w oparciu o projekt smart remodeling. Kolorami przewodnimi są zieleń, szarość i biel, z elementy jasnego drewna. Naturalna jasna kolorystyka nawiązuje do nazwy sieci. Sklep oświetlony jest nowymi lampami ledowymi, które zapewniają jasne i jednocześnie przytulne wnętrze.

Do odwiedzenia drogerii zachęcają podświetlane ramki umieszczone w witrynach, które informują o aktualnych akcjach promocyjnych. Przed wejściem ustawione są stojaki, z których można pobrać aktualną gazetkę promocyjną.

Kompleksowy asortyment drogerii rozmieszczony jest zgodnie z układem poszczególnych działów, które są dokładnie zaplanowane i opisane, co ułatwia klientom poruszanie się w sklepie. Płatności za zakupy dokonywane są przy nowocześnie zaaranżowanej strefie kasowej.

Szeroki asortyment i popularne wśród klientów marki własne

Drogeria jest podzielona na trzy najważniejsze strefy: makijaż, pielęgnacja twarzy oraz pielęgnacja włosów. Osobną strefę stanowi oferta kosmetyków naturalnych, która w zakopiańskiej Naturze zajmuje kilka, dobrze wyeksponowanych regałów. Inne, równie rozbudowane działy to: perfumeria męska i damska, higiena i pielęgnacji ciała, higiena jamy ustnej, akcesoria do higieny i makijażu, gospodarstwo domowe oraz promocyjna oferta sezonowa.

W sumie na ofertę Natury składa się ponad 20 tys. pozycji asortymentowych, z czego cześć wchodzi w skład czternastu marek własnych. Są to m.in. O’dyssey (pielęgnacja twarzy) Seyo (higiena ciała), OraClinic  (produkty do higieny jamy ustnej ), Intimelle (higiena intymna), Milly (ręczniki kuchenne, chusteczki, płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne, papiery toaletowe z czystej celulozy). Makijaż reprezentują marki własne Kobo Professional, My Secret i Sensique, które cieszą się dużą popularnością i zaufaniem wśród klientów zakopiańskiej drogerii. W ofercie sklepu dostępna jest również pełna gama produktów wegańskich – również marki własnej – Botanic Skinfood.

Obsługa klienta – kompleksowa, profesjonalna i szybka

Zasady obsługi klienta w Naturze w Zakopanem regulują standardy opracowane odgórnie przez sieć. Ich najważniejszym założeniem jest kompleksowa, profesjonalna i szybka pomoc w doborze asortymentu. O jakość obsługi sieć dba, organizując cykliczne szkolenia dla personelu w postaci e-learningów. Pięcioosobowa obsługa drogerii w Zakopanem wciąż motywowana jest do tego, aby poszerzać wiedzę w dziedzinie kosmetologii oraz składu produktów. To ostatnie dotyczy głównie wprowadzanych nowości.

Aby uatrakcyjnić klientom czas zakupów, w sklepie odtwarzane są  spoty muzyczne i reklamowe, informujące o aktualnych promocjach, zachęcające do pobrania aplikacji i przystąpienia do Klubu Natura. Klienci są również informowani o możliwości dokonania zakupów poprzez sklep internetowy oraz zachęcani do korzystania z usługi click & collect.

Rozmaici klienci – różnorodna oferta 

Oferta drogerii Natura na Krupówkach dopasowana jest do potrzeb rozmaitych klientów. Oferuje szeroką gamę produktów polskich firm, marek własnych oraz topowych marek międzynarodowych koncernów. Zgodnie z najgorętszymi kosmetycznymi trendami znalazła się tu również szeroka reprezentacja kosmetyków naturalnych i wegańskich do pielęgnacji twarzy i ciała. Z uwagi na turystyczną lokalizację klienci mają tu do dyspozycja również tzw. Zdrową Półkę, na której znalazły się naturalne przekąski (orzechy, otręby), batony zbożowe, produkty super food i suplementy diety.  

Poszerzony dział z perfumerią męska i damską oferuje topowe zapachy w konkurencyjnych cenach. W ofercie produktów do makijażu dostępne są natomiast wszystkie szafy z kosmetykami wiodących marek oraz kilka marek własnych.   

Drogerie Natura to jedną z największych i najstarszych sieci drogeryjnych działających w Polsce. Pod jej szyldem funkcjonuje ok. 300 sklepów oraz drogeria internetowa. Drogerie zlokalizowane są w całym kraju, zarówno w centrach handlowych, galeriach, pasażach i parkach handlowych, jak i innych atrakcyjnych handlowo obszarach miast i osiedli. Ich powierzchnia to zwykle 100-200 m kw. Koncept biznesowy sieci oparty jest na systemie ajencyjnym. Natura należy do Grupy Pelion. Operator zapewnia pełne zatowarowanie sklepu, wsparcie menedżerskie i szeroka ofertę rabatów.

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.10.2025 15:19
DM otwiera drugi sklep w Poznaniu – 67. drogerię w Polsce
Nowa poznańska lokalizacja dm zaprasza nowych klientów i klientki.dm Drogerie Markt

Po wakacyjnym debiucie w Poznaniu sieć drogerii DM kontynuuje ekspansję w stolicy Wielkopolski. Już w czwartek, 16 października o godzinie 9:00, ruszy nowy sklep przy ul. Strzeszyńskiej 25. Będzie to drugi punkt dm w Poznaniu, dziesiąty w województwie wielkopolskim i 67. w skali całego kraju. Otwarciu towarzyszyć będą atrakcje dla klientów – m.in. 15 proc. rabat powitalny na wszystkie zakupy, słodko-słony poczęstunek, porady kosmetyczne, animacje rodzinne oraz darmowe upominki.

Na odwiedzających nowy sklep czeka dodatkowy bonus – w ulotce otwarciowej znajduje się kupon na gratisowy żel pod prysznic marki Balea. Klienci otrzymają także zestawy mini-produktów oraz niespodzianki przy każdych zakupach. W dniach 16–18 października w sklepie działać będzie również „kawiarnia dm”, w której serwowane będą gofry na patyku i pasty warzywne dmBio. Najmłodszych uczestników wydarzenia zabawiać będzie maskotka sieci – miś Czyścioszek (SauBär).

Nowa drogeria zajmuje 471 mkw. powierzchni sprzedażowej i została zaprojektowana z myślą o komforcie klientów. Szerokie alejki, jasna aranżacja wnętrza i dekoracyjne oznaczenia ułatwiają poruszanie się po sklepie. Na miejscu znajduje się bezpłatny dystrybutor wody, ławeczka do odpoczynku, a także stanowiska foto-kiosków z możliwością natychmiastowego wydruku zdjęć, personalizacji naklejek czy wykonania kubka z własnym zdjęciem. W ofercie dostępne są też usługi ekspresowego odbioru zamówień online oraz wykonania zdjęć biometrycznych do dokumentów.

Sklep DM przy ul. Strzeszyńskiej 25 będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00–21:00 oraz w niedziele handlowe od 10:00 do 18:00. Na klientów czeka przestronny parking. Z kolei mieszkańcy całej Polski mogą korzystać z oferty sieci za pośrednictwem sklepu internetowego www.dm.pl oraz aplikacji mobilnej DM.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2025 21:41
Adam Kołodziejczyk, Natura: Konkurencja na polskim rynku drogeryjnym jest mocna [FBK 2025]
2025.09.16 Warszawa, n/z Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.plPiotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych – mówi Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura i gość Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Jak przyznaje Adam Kołodziejczyk w wywiadzie udzielonym Wiadomościom Handlowym, podstawowym zadaniem jego i jego zespołu jest transformacja Natury i doprowadzenie spółki do progu rentowności. – Równocześnie pracujemy nad tym, aby firma była gotowa na kolejny etap rozwoju i mogła być z sukcesem rozwijana przez przyszłego właściciela. To jest moje główne wyzwanie i cel strategiczny – podkreśla Adam Kołodziejczyk.

Adam Kołodziejczyk, prezes sieci drogerii Natura, weźmie udział w debacie "Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie", jaka odbędzie się już 16 października podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 w Warszawie. 

Kliknij tutaj, aby sprawdzić agendę, a tutaj, żeby zarejestrować się na to wydarzenie.

Konkurencja jest ostra?

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych.

Potencjał polskiego rynku wciąż nie został wyczerpany – ze względu na jego skalę i dynamikę rozwoju należy się spodziewać, że kolejne sieci drogeryjne będą zainteresowane wejściem i konkurowaniem o lojalność polskiego konsumenta.

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków w Europie, z populacją blisko 38 mln konsumentów i średnim wzrostem PKB na poziomie około 3 proc.

Co istotne, nie doświadczyliśmy jego spadku od ponad dwóch dekad i to wyróżnia Polskę na tle wielu gospodarek europejskich. Sprawia też, że stanowimy wyjątkowo atrakcyjne miejsce do inwestycji w sektorze drogeryjnym.

Dominacja Rossmanna oraz rozwój takich sieci jak Hebe powodują, że prosta replikacja ich modeli biznesowych nie ma sensu. Nowi gracze, którzy chcą z sukcesem wejść na rynek, muszą zaproponować unikatowy koncept – czy to w zakresie asortymentu, doświadczenia zakupowego, czy obsługi określonej grupy docelowej. Tylko dzięki jasno zdefiniowanej propozycji wartości, budowaniu lojalności i temu ciągłemu „zachwycaniu klienta” można zdobyć trwałą pozycję na polskim rynku drogeryjnym.

Czy jest jeszcze miejsce na tym rynku?

Moim zdaniem jeszcze jest. To bardzo chłonny i dynamicznie rozwijający się rynek, jednak niezwykle konkurencyjny. Kluczowe jest znalezienie własnej niszy i wyróżnika – nie chodzi o powielanie istniejących modeli, ale o zaoferowanie konsumentowi czegoś nowego i wartościowego. Właśnie w tym obszarze widzę szansę dla kolejnych graczy.

Jaki pan ma pomysł na Naturę?

Nad tym projektem spędziłem pierwsze sześć miesięcy pracy w Naturze. Pierwsze trzy miesiące to był dla mnie czas intensywnego poznawania firmy – szczegółów jej funkcjonowania i realnej sytuacji, w jakiej się znajdowała. Równolegle, wspólnie z zespołem, zaczęliśmy tworzyć ogólną strategię zmian. Potem przyszło kolejne wyzwanie – w następnych trzech miesiącach trzeba było tę strategię przełożyć na konkretne działania, które realnie wpłyną na codzienne funkcjonowanie sieci.

Całość rozmowy z Adamem Kołodziejczykiem można znaleźć tutaj:

image

Adam Kołodziejczyk, Natura: Cel 300 sklepów w perspektywie pięciu lat jest realny [WYWIAD]

Powyższy wywiad w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 5/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe".

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 12:21