StoryEditor
Drogerie
04.03.2020 00:00

Drogeria Roku 2020 - zdobądź ten tytuł! Na zgłoszenia czekamy do 20 marca

Poszukujemy najlepszych sklepów kosmetycznych w Polsce! Rusza kolejna edycja rankingu Drogeria Roku! Do 20 marca br. przyjmujemy zgłoszenia. Nie czekaj! Zgłoś się już dziś i pochwal się swoim wyjątkowym biznesem klientom oraz partnerom biznesowym.

Wiadomości Kosmetyczne od 10 lat organizują plebiscyt Drogeria Roku. To unikalny projekt, w którym wyłaniamy najlepsze sklepy kosmetyczne, stosując obiektywne kryteria i promując biznesowy talent i inicjatywę właścicieli sklepów działających na tak bardzo konkurencyjnym rynku.

Jeśli prowadzisz drogerię, odnosisz sukcesy, chcesz pochwalić się swoim biznesem – zgłoś się do rankingu już dziś i zdobądź logo Drogerii Roku 2020. Ten charakterystyczny symbol jest znakomicie rozpoznawalny nie tylko w branży, ale także wśród konsumentów.

Aby wziąć udział w rankingu wystarczy wypełnić online załączony kwestionariusz zgłoszeniowy  i odesłać go na podany adres. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 20 marca 2020 r. 

Finaliści i zwycięzcy rankingu Drogeria Roku 2018 wśród sklepów indywidualnych i sieci drogeryjnych

Zapraszamy do udziału w rankingu wszystkich właścicieli drogerii, którzy chcą pochwalić się klientom i partnerom handlowym swoim wyjątkowym biznesem. Zachęcamy także centrale sieci drogeryjnych do zgłaszania do rankingu najlepszych, najbardziej reprezentacyjnych sklepów, które zasługują ich zdaniem na tytuł Drogerii Roku 2020.

Finalistów rankingu Drogeria Roku 2020 wyłoni komplementarne badanie przeprowadzone przez firmę Modus - jedną z największych w Polsce agencji wsparcia sprzedaży. Audytorzy firmy Modus odwiedzą zgłoszone do rankingu drogerie, by według ustandaryzowanego kwestionariusza ocenić wygląd zewnętrzny placówek, czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów.  

Następnie zwycięzców, spośród drogerii, które otrzymają w badaniu najwięcej punktów, wskaże w jawnym głosowaniu niezależne Jury, złożone z kilkudziesięciu ekspertów. O tym, kto ostatecznie wygrał, dowiemy się już 27 maja 2020 r. podczas Retail & FMCG Congress największej konferencji biznesowej łączącej firmy działające na rynku FMCG – producentów, dystrybutorów, sieci detaliczne i dostawców usług.

Czytaj także: Drogeria Roku 2019. Oto zwycięzcy konkursu!

Czytaj także: Drogeria Roku 2019. Wyniki konkursu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 13:15