StoryEditor
Drogerie
07.06.2022 00:00

Drogeria Roku 2022. Drogerie Jawa najlepszą polską siecią drogeryjną

Drogerie Jawa – sieć prowadząca 70 własnych drogerii – zdobyła tytuł Najlepszej polskiej sieci drogeryjnej w tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku. Zadecydowało o tym ponad 30-osobowe jury złożone z menedżerów związanych z rynkiem kosmetycznym.

Najlepszą polską siecią drogeryjną w tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku zostały okrzyknięte Drogerie Jawa. To jedna z nielicznych sieci wywodzących się z tzw. rynku tradycyjnego, która otwiera swoje własne sklepy i ma ich już 70.

–  Dziękuję kapitule konkursu za zauważenie naszego rozwoju i jakości. Codziennie ponad 400 osób pracuje po to, aby klienci mogli z przyjemnością dokonywać zakupów w naszej sieci. Największe podziękowania należą się naszym klientkom, które bardzo świadomie wybierają Drogerie Jawa, jako miejsce swoich codziennych zakupów – podkreśliła Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w spółce Jawa odbierając statuetkę.

Sieć drogerii Jawa jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku. Powstała w 2013 r. jako grupa zakupowa. Następnie przekształciła się w sieć franczyzową, by ostatecznie postawić na otwieranie wyłącznie swoich własnych sklepów.  

Jawa jest siecią z wyłącznie polskim kapitałem. Spółkę Jawa prowadzi dwóch właścicieli – Wojciech Radliński i Grzegorz Szymanek, do których należy także jedna z największych hurtowni kosmetyczno-chemicznych Komplex-Torus. Firma mieści się w warszawskiej dzielnicy Ursus i tam ma swoje magazyny.

Drogerie Jawa to spójny marketing i wizerunek, mobilna aplikacja zakupowa, obecność w mediach społecznościowych. W tym roku ma ruszyć sklep internetowy sieci.

Czytaj więcej: Drogerie Jawa – polska sieć z jasno sprecyzowanym planem na rozwój

Nagrody Drogeria Roku 2022 wręczyliśmy w 8 kategoriach 24 maja br. podczas gali wieńczącej Retail Trends 2022 oraz 10. Forum Branży Kosmetycznej.

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2022. Znamy zwycięzców!

Ranking od 12 lat organizuje redakcja Wiadomości Kosmetycznych. Charakterystyczne czerwone logo Drogerii Roku można zobaczyć w witrynach wielu sklepów kosmetycznych w całej Polsce – należących do tych największych, najbardziej znanych sieci drogeryjnych, ale także lokalnych, dzięki którym polski rynek jest nadal różnorodny.  

O tym, kto może pochwalić się logo Drogerii Roku przed konsumentami, ale także przed partnerami w biznesie, decydują fachowcy – menedżerowie z firm kosmetycznych a także eksperci z firm badawczych. By była to jak najbardziej reprezentatywna dla rynku grupa jurorów do tego grona zapraszani są przedstawiciele firm reprezentujących kapitał polski i międzynarodowy, koncerny o potężnej strukturze, jak i firmy rodzinne, producenci kosmetyków masowych, jak i niszowych. W tym roku było to grono aż 31 ekspertów. Jurorzy biorą pod uwagę szereg czynników takich jak rozwój sieci, inwestycje, asortyment, działania marketingowe, komunikację z konsumentami, partnerstwo we współpracy i reagowanie na trendy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
28.10.2025 13:28
Boots otwiera pierwszy butik zapachowy w Londynie
Nowa lokalizacja ma służyć premiumizacji brandu.Boots

Brytyjska sieć Boots uruchomiła swój pierwszy samodzielny butik zapachowy w Broadgate Central w Londynie, wprowadzając do oferty ponad 400 nowych kompozycji zapachowych oraz 20 nowych marek. To kolejny krok w strategii rozwoju segmentu beauty premium, który staje się jednym z kluczowych filarów wzrostu sieci w Wielkiej Brytanii.

Nowy butik łączy w sobie ofertę luksusowych i niszowych marek, takich jak Tom Ford, Prada, Guerlain, Maison Margiela, Gallivant czy Lumira. Klienci mogą skorzystać z indywidualnych konsultacji zapachowych oraz spersonalizowanych doświadczeń sensorycznych, które mają pomóc im odnaleźć unikalny zapach odpowiadający ich stylowi życia.

W ramach projektu Boots uruchomił również nowy Fragrance Hub na stronie boots.com oraz w aplikacji mobilnej. Dzięki temu rozszerzona oferta perfum będzie dostępna dla klientów w całym kraju, nie tylko w Londynie. Integracja kanałów online i offline ma umożliwić płynne doświadczenie zakupowe, niezależnie od miejsca i sposobu zakupu.

image

Sieć Boots tworzy butiki tylko z perfumami – motywuje to dynamicznym wzrostem konkurencji

Otwarcie butiku wpisuje się w rosnący trend premiumizacji rynku perfumeryjnego w Wielkiej Brytanii. Według prognoz, wartość krajowego rynku zapachów ma osiągnąć 2 miliardy funtów do 2029 roku, co oznacza dynamiczny wzrost w porównaniu z bieżącą dekadą. Boots, inwestując w segment zapachów, reaguje na rosnące zainteresowanie konsumentów markami luksusowymi i niszowymi oraz na zmianę sposobu dokonywania zakupów.

Nowy koncept ma wzmocnić pozycję Boots w segmencie zapachów poprzez połączenie doświadczeń zakupowych, ekskluzywnej oferty i innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Jak podkreśla sieć, to otwarcie jest zapowiedzią dalszej ekspansji w obszarze beauty premium, który staje się jednym z najważniejszych motorów rozwoju całej grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
28.10.2025 13:11
Hebe podsumowuje III kwartał działań CSR
Hebe mat.pras.

Hebe kontynuuje zaangażowanie w działania społeczne, edukacyjne i prozdrowotne. W trzecim kwartale 2025 roku marka wsparła potrzebujących poprzez współpracę z Caritas Polska, promowała profilaktykę raka piersi i aktywny styl życia wśród kobiet oraz włączała się w inicjatywy lokalnych społeczności.

Pomoc dla potrzebujących we współpracy z Caritas Polska

Od lutego br. Hebe regularnie przekazuje Caritas Polska pełnowartościowe produkty, które nie mogą już trafić do sprzedaży. W samym trzecim kwartale 2025 łączna wartość przekazanych produktów wyniosła ponad 255 tys. zł brutto, co odpowiada 14 paletom kosmetyków i artykułów higienicznych.

Od momentu uruchomienia inicjatywy łączna wartość przekazanych produktów przekroczyła 650 tys. zł brutto. Dary trafiają do osób potrzebujących, w tym imigrantów, osób ubogich i bezdomnych, wspieranych przez Caritas Polska. 

W trosce o zdrowie kobiet i aktywny styl życia

Hebe w trzecim kwartale włączyło się także w szereg inicjatyw promujących zdrowie i profilaktykę onkologiczną kobiet: 

23 sierpnia – Fun Ride (Kraków) – uczestnicy charytatywnego wydarzenia rowerowego otrzymali od Hebe 450 pianek do mycia twarzy Hebe Naturals. 

21 września – Breast Fest (Lublin) – Hebe wsparło wydarzenie poświęcone profilaktyce raka piersi, przekazując 150 zestawów produktów marek Hebe uczestnikom warsztatów edukacyjnych. 

28 września – Bieg Kobiet Zawsze Pier(w)si (Poznań) – jako partner wydarzenia promującego profilaktykę raka piersi i szyjki macicy marka przekazała do pakietów startowych m.in. 8200 gąbek do makijażu Hebe Professional, a także wsparła organizację biegu finansowo. 

Blisko lokalnych społeczności

Hebe angażuje się również w wydarzenia integrujące i wspierające lokalne społeczności.

19 września marka przekazała 18 zestawów kosmetyków marek Hebe seniorom uczestniczącym w Zabrzańskiej Senioradzie – inicjatywie promującej aktywność i integrację osób starszych. 

Wsparcie młodych dorosłych w pierwszych krokach zawodowych

W lipcu i sierpniu Hebe zrealizowało także czwartą edycję programu aktywacji społeczno-zawodowej “Odkryj siebie z Hebe” organizowanego przy współpracy z Fundacją One Day. Ponad dwudziestu wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych z całej Polski zdobyło szansę na zatrudnienie dzięki udziałowi w tegorocznej edycji.  

image

Odkryli siebie – teraz odkrywają rynek pracy. 23 osoby z szansą na pracę dzięki programowi „Odkryj siebie z Hebe”

Hebe od lat konsekwentnie realizuje strategię społecznej odpowiedzialności. Działania CSR marki skupiają się na kilku filarach: pomocy potrzebującym i młodym dorosłym, promocji zdrowia i świadomego stylu życia oraz wspieraniu lokalnych społeczności. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 17:56